Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under november 2009

Av mArrA$ - 30 november 2009 12:29

Jag har iallafall börjat med cambridge igen..en vecka typ kombinerat har jag gjort nu. Nu har jag gått ner sammanlagt 6 kg med hjälp av det.. hade ju ett uppehåll där mellan, men de blir på 3 veckor ja kört då.

igår kom jag i mina jeans igen! känns ganska bra vill jag påstå.. men ja ha 4 kg kvar nu.. och dem ska ja ta nu i veckan hade jag tänkt.


Längtar tills ja slipper hålla på med detta någe mer nu.. orka.

Av mArrA$ - 30 november 2009 11:55

  



I Fredags var det begravning I Ytterlännes kyrka efter min mor..

Adventshelgen till råga på allt.

 Det var en fin dag.. det var frost ute, första dagen med minusgrader faktiskt.

Vi var alldeles lagomt med folk i kyrkan. Pappa, vi syskon, Nicklas och sen mammas närmsta vänner och bekanta.

Vissa trodde de såg i syne när dem såg mej..de såg mamma. Vi är tydligen mycket lika varandra.. och det känns såklart jättebra.

Mamma var nämligen jättefin ; )

 

Kistdekorationen gick i lila, ljungfärgade blommor.. bandet var lila och där stod det " Vi älskar dej mamma - Joakim, Jessica, maria"

Vår klädsel matchade mammas favoritfärg Vi bar svart och.. den färg hon precis satt upp i köket.. ljung.

 Pappa, bror och Nicklas hade en röd handros.. jag och min syster valde en vit tilsammans med mörklila stjärngräs och lila nejlikor.

Dukningen efteråt gick i samma färg.. lila ljus, servtter och blommor på bordet.

Det  var så fint alltsammans..

 

När vi skulle gå fram till kistan och ta ett sista farväl så höll jag på att bryta ihop, tårarna rann och allt man ville/ tänkte säga var som bortblåst.. att höra dem andra säga sitt farväl, det bränner bakom ögonlocken bara av tanken.

 

 

Jill Johnsson - Kärleken är

Psalm- Vart jag går i skogar

Psalm-Blott en dag

Psalm-Härlig är jorden

Peter Jöback - Hallelulja

 

 

  

 

Jag saknar dej så..

 

 

 

 

Av mArrA$ - 29 november 2009 22:38

I morgon ska ja skriva om vad som hänt under sista tiden...


Av mArrA$ - 19 november 2009 23:56

Saknad efter dej mamma..


Vem älskar dig
när jag farit till landet långt bort
och ej längre finns kvar
Vem ger dig mod
när du tvivlar och ej längre känner
den kraft som du har

Ge din själ stilla ro
vandra vill om du tror
att du vet var din inre längtan bor
Ditt hjärta blommar
känn doften av liv
Du är större än du nånsin tror

Ge din själ stilla ro
vandra vill om du tror
att du vet var din inre längtan bor
Ditt hjärta blommar
känn doften av liv
Du är större än du nånsin tror

Vem tröstar dig
då ditt inre är fyllt av en sorg
som du inte rår på
Vem lyssnar till dig
när bruset från livet är högre
än du vill förstå

Ge din själ stilla ro
vandra vill om du tror
att du vet var din inre längtan bor
Ditt hjärta blommar
känn doften av liv
Du är större än du nånsin tror

Ditt hjärta blommar
känn doften av liv
Du är större än du nånsin tror

Av mArrA$ - 19 november 2009 23:15

Det ena efter det andra.. systers lilla kisseWille är dålig, har kräkts i snart 2 veckor.. =( Idag har hon vart till vetrinären med honom.. de fann ingenting av värde, ingen förklarning. De sövde honom kl 12 på förmiddagen för att kolla halsen osv... men han har inte piggat på sej och kl är nu över 23 på kvällen? Så brukar det inte vara väl.. Kan vetrinären ha gett honom för stor dos narkos? det är en stoor kisse, och efteråt fick han sånt där uppvak.

Snälla nån... jag hoppas verkligen att han piggar på sej tills i morgon.

 

Jag tänker på dej syster... såklart Wille ska bli bra igen!

Av mArrA$ - 19 november 2009 14:08

  



Sååå mycket just nu..

 


  


ledsen för att jag varit som ja vart i denna svåra tid.. jag VET att du funnit där för mej hela tiden.

 

Jag älskar dej

 


Av mArrA$ - 17 november 2009 12:04

Det ofattbara har inträffat, marken under mej gungar.

I denna stund står jag ensam.. ensam mot alla tankar.

 

Den 6:e november slog hennes hjärta sitt sista slag

Jag har mist min underbara mamma..

 

Endast 62 år gammal

 lämnade hon oss i sorg

Varför?

 

Det finns inga svar

Och vi kommer aldrig heller att få veta

 

Du kämpade in i det sista

vi var med dej hela vägen

 

Nu slipper du livets smärta

Vila i frid

 

 

  

 

  


Vi ses en vacker dag



Av mArrA$ - 9 november 2009 00:51

Det kommer bli en tids uppehåll på min blogg... bara så ni vet.

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards