Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under december 2009

Av mArrA$ - 31 december 2009 18:04

Nu så bär det av in till stan för mej o Nicklas..Det Nya året ska vi fira in med..helt nya bekanta =) Ted o viccan.. ett gulligt par som vi träffade utomlands! och deras vänner... så vi blir 10 st ikväll då. Har på känn att det kommer bli en jätterolig kväll!

 

Till alla mina underbara bloggläsare vill jag säga. 2009 är förbi.. härifrån kan det bara bli bättre!

 

Wish U all a:


  


Snart åker granen uuuuut!!


 


Marras 

Av mArrA$ - 29 december 2009 15:11

Julen är över.. förbi.

Skönt

Tomten kom i år också..


  


 

 

                                       Efteråt kom jag på vem fan tomten var lik! ; )

  < Lika som bär >   



 

 

Vi åt mest hela julen känns det som!

 

 

  Sill

Korv  

Tomtegröt  

pappas gobröö

    

  Pannacotta

  

syskonen hjälps flitigt åt i köket

Vilka härliga nötter.. *haha* = styggast.se 


  

det bjöds på en hel del go hjuldricka ; )  

brorsan  

Julpussen får man inte glömma!

 

And thats all folks..


  

Av mArrA$ - 23 december 2009 09:34

Nu så ska jag snart iväg och jobba 12-21:20...Sedan bär det av hemövers där vi ska fira jul i år.

tar det lugnt efter vägen.. man vill ju komma hem.

Igår på aftonbladets första sida så stod det ang julens första vägoffer. Kära nån vad tragiskt.. tänk dem som packat, sett fram emot att åka hem över julen... träfa sina nära och kära. Och sen händer en olycka! ... Så mycket tragiskt..

 

Önskar min mamma fick vara med i år, tänk om vi ändåfick en sista jul med henne    Igår när jag satt och slog in några julklappar så bara kom tankarna.. och tårarna.


 

Ja i vilket fullafall, nu vill jag iallafall önska er alla


  



Av mArrA$ - 21 december 2009 15:46

Träffade precis min granne.. hon var jätteglad över gottat vi hade ställt ut =) Men herregud, de va ju bara en rolig grej.. att visa att man uppskattar och tycker om sina grannar! Då har hon gått o köpt två st helmysiga tomtar som vi fick tillsammans med ett julkort =) Åhh.. check this out..


  


     

Av mArrA$ - 21 december 2009 12:51

I morse steg man upp kl 07 för att springa ner i tvättsugan..men märker till min förvåning att någon är där nere och tvättar redan!? på min tid!!.. väcker Nicklas som gör sej redo att följa med mej ner o säga till personen i fråga,, ehh ja då jag inte vågar..feg som jag är =/  ( den stackarn skulle ju upp kl 9.00 han ) jaja, vi kommer ner och där står min granne som bor under.. jag tittar på bokningsbrickan.fasen ja ha ju tagit fel på datum! ojoj.. i morgonbitti ha ju jag tid! jobbigt.. sa som det var till henne att jag tagot fel på datum o va precis på väg ner o fråga vem som tagit min tid, haha =)

 

Går och lägger oss igen, hinner precis somna om då de ringer från jobbet.. kl är då 8:10..

-kan du jobba 8:00 - 12:00..

-eh javisst, men ja kommer då ja e klar.. man må ju äta o allt sånt.

( så här är det jäämt ) *suck*

Går in i köket o känenr en rätt vidrig lukt.. tänker direkt att katterna spytt!? för de luktar verkligen spya..urk. Då har dem rivit ner kattgräset som stod nyvattnat o ej riktigt uppväxt i köksfönstret. Survatten har sen runnit mellan elementet o luktar just nu allt annat än gott!

Ja dom e ju för söt de små liven..mmm eller hur.

 

Ska ja iväg o jobba igen 16:30


Ha en bra dag!

Av mArrA$ - 20 december 2009 23:04

fiii tusan va de va kallt ute! Sara ringde o undrade om vi ville gå en promenad med henne och hundarna.. javisst! =) jo tjena ---> vilken rolig promenad, haha..de blåste något såååå hemskt kallt! De riktigt sved i ansiktet.. mmm ajaj. Men en timma va vi ute minsann!.. och när vi kom hem drack vi glögg och spelade kort! Jag förlorade.. som vanligt *suck*

 

  

 

Nu klev Nicklas precis ur duschen. och det innebär att ja måste gå och snusa på honom! mm *sniff sniff*

jaaa just, På tal om snus.. han ha ju slutat snusa också!

såå duktig man kan vara mitt lilla gosetroll ; )


Av mArrA$ - 20 december 2009 13:34


Vad kan passa bätter i jultider än Ave Maria.. ; )

Av mArrA$ - 20 december 2009 13:16

Dagens goda:

Har slagit in lite karameller i en ask, smyckat lite fint och lagt ett julkort ovanpå där det står.. Till en rar granne önskar Maria och Nicklas.

 Den tänkte jag vår granne mitt emot skulle få sej, hon är ändock en jättefin dam att ha o göra med så.


Idag är det söndag och 4 advent, ja kära nån nu är det bara 4 dar kvar till julafton.. så trevligt minsann.

 

Dagens mindre goda är att jag varken tagit mej ut på promenad eller rört på mej nånting alls.. helt slö rakt igenom typ =) Suttit här vid datan.. ojoj.

Nä, nu får de va bra! Upp o hoppa på sadeln nu, så får det bli..



[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards