Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under maj 2010

Av mArrA$ - 31 maj 2010 21:57

Gårdagen spenderade jag i sängen, soffan.. lite varstans. Med en dunkande hjärna och ångest from hell.. ( som alltid då jag druckit alkohol ) läste jag

  

Har haft boken liggandes hemma ett bra tag, men inte "känt för" att börja läsa.. men igår var exakt rätt tidpunkt i livet.

Kunde inte slita mej.. stäckläste ut hela boken i ett nafs!

    

  

 Helt sjukt att man kan överleva något dylikt och samtidigt göra karriär?

 

OCH fortfarande var så jävla HET!?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

  

Jag säger bara LÄS DEN.. Nu ska ja in till stan o fixa Mötley Crue "Dirt" så fort det bara går!

 


Kan knappt bärga mej!

  

Av mArrA$ - 31 maj 2010 21:05

Överallt blev man påmind, det var tårtor.. kort, presenter, middagar. *suck* Allt det bästa Till alla våra underbara mammor. Morsdag utan en mamma att fira kändes som ett skämt? Något jag aldrig föreställt mej ens.. det  var som att fira jul ensam, alltså inget att fira.

3 stora vackra röda rosor pryder hennes grav.. inte hennes köksbord, som alla andra år   märklig känsla..

  

Den bästa

Du är saknad

älskad..

i minnet för alltid!

Av mArrA$ - 29 maj 2010 16:53

Ska till min arbetskollega och vän Anna ikväll!

Hon ha ju blivit med valp också.. söt-Ozzy! ojoj.. en liiiten pappilon, shit så söt  han är alltså!

Det är Lördag och vi tänkte ta oss några.. 

Ja, en bild säger mer än tusen ord:

 

  

  

SÅ-klart! ; )

 

Och för att inte tala om "skrammelpåsen" jag har med mej!! haha..

 

Och nu har jag äntligen fått tag i Spotify! Asbra.. oh, nu kan man bara leta och lyssna sej less! Tackar Viccan som ja fick inbjudan av!

 

Nä nu blir det lite typ "tacos" tsss ( bara tacoköttfärs o mjukt bröd, ja de va de som fanns hemma ju ) sen ska ja hoppa in i duschen o göra mej i ordning!

Nicklas är ute med jobbet ikväll, de blir ju bjuden på trerätters på jobbet, mmm orättvist..

 

Jag o Hjärtat tog oss ut på en promenad idag iallafall! trotsade regnet.. alltså vart faaan är sommaren?!

Inte i Dvärsätt [D_värgstjär_T] iallafall.. det kan JAG konstatera.

 

Ha en trevlig lördag allesammans!



Av mArrA$ - 28 maj 2010 11:40

Det här ska ju inte bli en drömblogg av något dess slag, men nu skulle jag verkligen behöva nån som tyder mina drömmar!

Drömde även i natt om döden..

  

Det är så otäckt, men inget jag styr över..

Inatt miste jag min älskade sambo! Åh kära nån.. klart värsta mrdrömmen ever! Jag gråter floder och meningen med livet försvann..

 

Men sen så finns han där igen min vän, levande helt plötsligt?! och fokus hamnar på något annat, men det har helt kalart skett någon form av "olycka", jag blir jagad, förhörd, konfronterad, hör någon avlossa skott, jag möter folk jag helst av allt vill slippa,  jag har blod på mina skor, drömmer och fokuserar på detta blod mesta tiden!??

Gissa vad.. när jag vaknar har "tant_ röd" kommit på besök?!

 

 

Någon där ute som förstår sej på drömmar!?




Av mArrA$ - 24 maj 2010 07:47

Men vaaaad är det för fel att äta en kanelbulle till frukost! istället för en massa mackor, fil med socker? Ja.. jag hade ju inge fil o mackor hemma så ; )

 

 

Vaknar nästan varje morgon med ömma leder i mina fingrar? De är stela och gör ont.. känns som att jag vill knäcka till dem, okej vilket jag gör också. Rädslan att min "latent liggande reumatism" spökar o jag får PANIK!

Sista dagarna har mitt knä vart vätskefyllt och ont, utan större anledning också, var i luven att måsta åka in o tömma det i helgen. men de känns som att det börjar ordna upp sej..

 Har läst någonstans att stress o sånt kan utlösa saker man har liggandes latent i kroppen?

Det var som under tiden efter att vi mistat vår mor så var min kropp som ett kylskåp! Sååå sjukt stel i de flesta leder i kroppen när jag vaknade, mina axlar värkte.. kunde inte ligga på sidan, fotleder, knän.. ja ursch hela min kropp värkte.

Men det försvann...som en vind.

 

På tal om lilla Mamma.. Jag Vaknade nyss bölande, snyftande till morgonen, vad gör jag annars vaken denna tid?!

Jag drömde om henne.. hennes sista farväl och det var SKITjobbigt. Men vi befann oss inte på sjukhuset, utan utomhus..vi var på en altan, och fick sträcka oss för att kunna krama henne! Hon kramade om oss barn.. sa farväl. Mina syskon grät, jag grät.. alla grät. Såååååå jobbigt att återuppleva saker i drömmar.. Helt underbart att se hennes ansikte, hon såg frisk ut. Kanske är det att man ska få en annan bild framför sej, vad vet jag?.. tro om man blir besökt på riktigt eller om det är just "bara en dröm"?  Jag saknade henne massor igår.. kanske var det därför?

Jag förstår inte.. önskar jag förstod.

 

Jag drömmer så sjukt mycket just nu! Och jag kommer iåg det mesta dessutom.. natten mot igår drömde jag 4 olika drömmar.

Bland annat så hade jag en nära döden upplevelse?! Shitt, hur ofta har man det då? Ja.. jag i princip dog! Befann mej på en buss, det enda stället där det fanns luft att andas! Så går den sönder och luften börjar ta slut..Stiger ur bussen och springer mot ett hus, hinner inte fram och bara ramlade ner på marken, kippandes efter luft slår jag igen ögonen! Men i sista sekunden så  ger någon mej syrgas!? Och jag drar väääärldens djupa andetag!! Undra hur man såg ut när ja sov? om jag drog ett djupt andetag?

Alltså, fick jag andningsvårigheter på riktigt tro när ja sov?! ja kan likna det med sådana där drömmar man har om att vara fruktansvärt kissnödig!.. man letar efter ett ställe att kunna ja.. och precis när man är på g å släppa loss så vaknar man med världens blåsa! o får kuta på toa! haha.. otäckt, har hänt några gånger o det slår aldrig fel. varje gång tänker ja.. men shitt, tänk om man inte vaknar? pinkar man i sängen då el?!!

Eller när ja drömde att ja va i Egypten o blev matförgiftat, mår illa i drömmen.. vaknar ava tt jag håller på att spy! Ja, jag hade fått magsjuka..

 

Igår satt jag mej upp IGEN på natten o sa till Nicklas med darrande röst att de hade krypit in en spindel i morgonrocken som hängde brevid mej! oh my goooood.. men som VANLIGT så är det ju inget där. Men han fick alltså kliva upp o skaka ur morgonrocken ordentligt ändå. han kunde ju lika väl säga

"men allvarligt soov nu!"

 Dessa äckliga kryp förstör min skönhetssömn!!!.. jaha, inte konstigt man ser ut som man gör!? ; )

Och..

Jag tror inte detta har med min spindelfobi att göra.. de måste vara andra orsaker.

  


Tror jag behöver det va...

 

Av mArrA$ - 22 maj 2010 16:42

Hemkommen och trött från Björkarnas stad.. ehh ja skulle vilja kalla det [ BjörkLÖSSENS stad! ]

Vore det inte för de äckliga gröna krypen så är Umeå en riktigt bra, rolig stad.. Men fii faan alltså. Vi köpte en glass och beslöt oss för att sitta på en mysig bänk i parken.. det var soligt och parken var liksom tom? nää va konstigt, man kunde ju inte sitta där utan att bli "attackerad" av dessa kryp! haha.. de slutade med att marras gick längst efter husväggen för att "skydda glassen".. iallafall, haha!

  

  • Hotellet var snyggt designat o riktigt fräscht
  •  Ätit god mat för en heeel framtid känns det som
  • Vädret var ju alltså kanon!? UUUUnderbart...
  • Sällkapet lika mys som alltid, min älskade...

 

 

Vi passade på att hälsa på Lina en tur!

 www.spanluvan.blogg.se

 

Då fick man ju även äran att träffa Den omtalade Cash.. ; ) Det snygga yrvädret..^^, men du hade mkt god pli på honom må ja säga!

tack för kaffet!

 

Lördagskväll och jag har varken ork eller lust till nånting..

*suck*

 




Av mArrA$ - 18 maj 2010 10:35

Nu så är vi på väg till Umeå =) Det ska bli en häääärligt vecka och vi ska bara rå om varann! Äta goda middagar ute, slappa och bara vara.. kan det bli bättre.

 

Väskan är packad och tjejen är klädd..

Okej, jag ska sätta på mej ett par byxor också.. det regar ju ute för tusan

Ja, är man inte lite söt så säg ; )   

 

Bortskämd också!.. Har blivit servad middagar flera dar nu! Slänger ut en bild på gomaten man fick sej igår.. helt underbart att ha en karl som älskar att laga mat!



Nu har vi några timmars bilkörning framför oss så..


     

Får se om man bloggar någgot uppe i Umeå..Annars blir de ju ett jobbigt uppehåll för ER! haha.. ; )

Av mArrA$ - 17 maj 2010 17:58

En tur på stan idag, på jakt efter skor!

Resulterade i en rosa med go´dämpning:



Ja detta blev årets inköpa joggingdoja.. 1400:-?! Intersport

Det är ju nästan så man får ångest.. dyrt!!

Men som sagt, en investering för livet..

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards