Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under mars 2010

Av mArrA$ - 31 mars 2010 15:36

A cat´s diary..

De hade kommit ut en ny sort som jag bara fick lov att testa

  

It was a cat´s lovestory..

 



Sedan så sprang jag o grabben på Ixo house och Buketten.. köpte vita vackra tulpaner OCH.. en *mumma* hylla som pryder köksväggen ; ) DEN får ni se i morgon eller nåt!

  


Nu ska

 k ö t t b u l l a r n a

 ut ur ugnen..


Av mArrA$ - 31 mars 2010 09:54

  

 

Det blev en chock igår när man suttit och väntat hela kvällen.. och så knappar man om till kanal 5 och upptäcker följande: Just nu visas CSI på kanal 5.. ehh va? Desperate housewife följer ni i kanal5 play WHAT!?.. gissa nån som blev vansinnig! haha.. och DEN sidan gick ju minsann inte ens att komma in på.. jaja, det blir snällt att vänta tills reprisen kanske.. eller tillochmed nästa vecka =(

Men som tur är verkar det bara vara ett uppehåll denna vecka.. *phu* ja målade upp värsta scenariot i huvudet.. haha.. att jaha, "nu ha ja följt den serien för sista gången.." ; )


Annars är Marras trött..mkt jävulskt trött o slut =( Har jobbar en hel del denna månad.. idag är jag äntligen ledig, men då ska krafterna sparas till kommande jobb.. rätt tragiskt.

 Har sagt det förut.. och säger det igen:


 Arbete är bra.. bara man inte glömmer bort att leva

 

 

Lite kaffe på det här så är man redo att möta dagen..

 


Av mArrA$ - 25 mars 2010 22:36

Sitter här inlindad i en filt.. brr frusen varje kväll har jag visst vart!? Legat med hårtorken under täcket o pressat varmluft, men det har ite hjälpt.. det enda som hjälpt har vart Nicklas när han kryper ner efter sitt jobb! ; ) Tog även ett varmt bad innan läggdags igår, men ja va ju iskall sen igen på direkten..

Längtar efter sommaren nu.. på riktigt!

 

Cyklade 30 minuter under tiden som jag såg Lyxfällan på tv3 ikväll.. men hallååå, var hon seriöst alltså.. ehh - va tråkigt, ja de va tråkigt!..29 år dessutom, noll! zero.!. koll i världen.. eget företag dessutom.. spontanshopping och, ja kära nån.

Lycka till!


På tal om det!


  


I morgon är det löning! yiii-ho!!  OCH dans.. och jobb..

 

shitt, ja måste springa ner i tvättstugan kom ja på... sen är de läggdags, ska ju upp kl 06 i morgon!


*kuuuta*

Av mArrA$ - 24 mars 2010 23:09

Idag på jobbet fick jag för mej att göra en banankaka.. Ja, lyxa till det vid eftermiddagskaffe så där. Kakan gräddas färdigt och jag tar ut den.. ställer den lite skymundan så den ska få svalna innan vi skär bitar. I ett ärende går Jag och min kollega in i ett annat rum, ut ur köket.. när vi kommer tillbaka  efter 5 minuter så står en sötfarbror där och mosar sönder hela kakan med

d i s k b o r s t e n ! *skratt* jaa man kunde inte annat än le.. ja det var den kakan.. *hihi*

 

Tur som det var hade jag med mej punchrullar idag.. mmm det slank ner ett par stycken om ja ska va ärlig.. men schyyyyss, säg inget till nån! ; )


Tur ja satte mej o cykla 30 minuter när ja kom hem! Det behövdes nog..

Av mArrA$ - 23 mars 2010 23:34


Tra-di-dam-di-du-di-dam
Det var två gubbajävlar som skulle kapa ner
Några krokiga små tallar som stod lite fel.
Dom tog sig första supen, tankade en Jonsered
Sen tog dom sig en jävel till och börja kapa ved.
Tra-di-dam-di-du-di-dam

Den ene gubban sågade, den andre av dom högg
Sen sa han "Hörrdu, Nisse, ska int' vi ta en liten grogg?"
Å Nisse svarade Åke när han kapade en gren:
"Ska vi dricka brännvin, pöjk, då ska vi dricka rent".
Tra-di-dam-di-du-di-dam

En sup för varje årsring, en sup för varje kvist
Nisse sa "ska vi äta"? och Åke sa "Javisst"
Det skulle smaka fint med falukorv sa han till Nils
Då kan vi äta limpa och dricka några pils.
Tra-di-dam-di-du-di-dam

Dom vingla efer vägen å när dom sen kom hem
Då öppna Nisse kylskåpet å tog Falukorven
Och grannarna dom klagade, och blåräken den låg
Så tät när Nisse kapa Falukorv med motorsåg.
Tra-di-dam-di-du-di-dam

Och Åke hade yxan, och svingen var enorm
När han klöv itu en limpa utav märket skogaholm.
Sen åt dom alltihopa och Nisse somna strax
Åke drog han uppi sängen med en timmersax
Tra-di-dam-di-du-di-dam

Och saken ni kan lära, här utav min bit
Handskas aldrig med en motorsåg när du har druckit sprit.
Men om du prompt ska såga, lyssna på det råd jag har:
Använd en skärbräda, annars blir det inget kvar, av köket som ni har.

Av mArrA$ - 23 mars 2010 13:25

ojoj.. det är faktiskt inte en dans på rosor att ta en motionsrunda med en stressad hjärtevän ; ) De ringde ut honom tidigare på jobb, istället för att börja kl 15 30 fick han åka iväg kl 13. Ja, då vi är ute o går tillsammans ( vilket rä rätt ofta ) Han glömmer liksom bort att mina ben är en aning kortare än hans och jag får smålubba för att hinna med! hahaha.. men vi tog oss runt på 45 minuter och visst NU känns det ju bra..men, gå ensam är nog att föredra.

 

Nu tänkte jag göra lite andra övningar och sen bär det av på arbetet!



igår föressten så skulle jag måla naglarna.. tappade nagellacksflaskan i handfatet så den sprack ( alltså flaskan )  o massa rann ut i avloppet!? Not good.. not good.. använde mej av aceton för att scrubba bort det som gick, luktar inte så gott där inne nu fick jag höra =)




Av mArrA$ - 23 mars 2010 01:02

Här kommer en bild på den klänning ja köpte i Örnsköldsvik..

 

  

  

Av mArrA$ - 23 mars 2010 00:30

När Många var ute i det fina vädret igår så roade jag mej med fönsterputsning.. *suck* Om det finns nånting jag verkligen suger på så är det.. just fönsterputsning!

Men igår tog jag äntligen tjuren i hornen.. herreguud man såg ju knappt ut!? Fågelskit sen i sommras o kära nån.. Ja, eftersom min gamla fönsterskrapa inte fungerade som den skulle så fick jag springa ner till grannen o lååna..Sen gick det utav bara farten.. men ändock så spenderades hela dagen inomhus.

Nåja.. Det blev iallafall ett slutresultat.

 

"dagsfärska" kuddar i kökssoffan..   

 Lite ljusare... vill ha MYCKET mer! Ska se om man kan övertala guuben att åka o införskaffa ett "nytt" gammalt bort på loppis med lite olika stolar till.. Ibland skulle ja vilja måla stolarna vita, men de är ett viktigt arv efter min mor.. så de förblir mörka så länge jag har dem i min ägo.   



[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards