Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under augusti 2009

Av mArrA$ - 28 augusti 2009 08:10

Nu åker vi mot varmare breddgrader! kraaaam ses om 2 veckor! =)

Av mArrA$ - 27 augusti 2009 10:18

Nu sitter jag med håret fullt av färg.. ska nämligen tona det medans jag åker.. ja vet det bleks, men ja kan inte åka med denna utväxt. Det är en toning som håller upp till 8 tvättar ( man kan säga en vecka då ) , sen ska jag slänga i en till där nere på plats.. annars får man ju skämmas. Den 15 sep har ja sen en klipptid, då ska det mesta av svartfärgen bortbort.. =) Ska bli så härligt..

 

Föressten, när man lämnar en kommentar på något inlägg så skriver man först sitt meddelande, sen koden.. sen tryck på kommentera.. ja tror de fanns nåt som inte gått fram här? Fick då inget.. hmm.



Av mArrA$ - 27 augusti 2009 08:42

Godmorghon! Idag skiner ju solen!.. oh.. inte helt fel, kanske hinner man få sej en droppe av dess strålar innan morgondagen =) Ska passa på att lägag mej en stund sen på balkongen.

Kl 14:30 ska jag på ansiktbehandling.. o så ska ja köpa en riktigt bra ansiktkräm, herregud så ja ser ut i ansiktet mellan varven! fattar det inte.. men nu börjar ja misstänka kosten med allt fett.. hmm känns som det kan vara det.

Jag måste packa om väskan sen,det blev en aning för mkt kläder.. gud så ja tycker sånt här är svårt.. vill ju ha med det mesta, men de går ju såklart inte. Tvättade upp alltsammans igår, sen strök ja det.. när ja skulle packa insåg ja att ja minsann inet kan ha alla kläder med mej.. hmm nu tll det svåra = beslutsångest.


Slet sönder gubbens kalsonger för de hade gjort sitt.. till min förvåning insåg jag att de förvandlades till en perfekt sport bh.. *skratt*

  

Av mArrA$ - 26 augusti 2009 10:32

Mitt senaste loppis.. ehh fynd vet ja inte om ja ska kalla det, haha..

Ska göra en tavla av dem o sätta upp i badrummet, men än så länge får de ligga som dekoration där inne.


Av mArrA$ - 26 augusti 2009 09:18

Nu är tanden hel igen! Men så ovant det känns.. har inte riktigt vant mej ännu. *hehe* >>>>> Då var man 1500 kr fattigare.. men men, man ska ju vara rädd om munnen sin och Inga hål hade jag iallafall.. tack o lov.

 



 Sen så åkte jag o träffade min bästa vän o hennes fästman där borta, åt middag, toksurrade om allt möjligt.. härligt när man inte sett varann på länge. Jag sov hos dem tills dagen efter.


Sen har man också blivit tillfrågad om att vara värdinna på deras bröllop nästa år!=) Jag måste tänka på saken.. det är ju dock ett litet ansvar. Men gud så mysigt att gifta sej då. Fick se hennes klänning i helgen.. mmm.. Den var sååå fin. Vit axelbanslös med rosa brodyr och pärlor.


På vägen hem fick jag åka hem till mammsen o äta kyclingsallad..gott gott.

 

Tack för er visit i Lördags. det va så trevligt =)


Vi håller ju fortfarande på med Lchf... ja vet inte, men nåt måste jag göra fel för ja står stilla?.. men ger då tusan inte upp! Har inlett min bror nu att testa också.. hoppas de går bra för honom, de tror jag nog! Åkte in o hälsade på min syster också innan ja fortsatte resan till östersund, men så fint du har fått det hemma nu! Ahh vilken toa!!?? =) O tack för kläderna.. ja får alltid en massa roliga kläder sav dej.. hehe. Jeans, jeansshorts o en kjol. Skoj..


Nu är det bara två dar kvar tills vi åker.. och idag ska jag stryka, tvätta kläder o sen packa resväskan. Jag drömde om Alanya inatt, vi befann oss på det hotell vi var på sist.. o träffade alla roliga människor. Jag drömde att jag klippte mej hos Emy, den som barberade Nicklas.. Jag såg på när han klippte en riktigt kort frisyr på en tjej o bestämde mej för att göra detsamma. Mm kanske kanske, vad vet man.


Sen när Nicklas slutar så ska vi åka in till staden o handla saker som vi ska ha med oss.. en hel massa grejs


  • Minneskort till kameran
  • Tandtråd
  • Hårtoning
  • Linsvätska+burkar
  • Shorts till Nicklas
  • Hårinpackning
  • Solkrämer 2 st
  • Hörlurar till mp3spelaren
  • Skittabletter
  • Vätskeersättning

Ja å några mer saker..


skriver nog mer sen om ja får tid övers..

Av mArrA$ - 20 augusti 2009 20:11

Jag känner mej så dum..övervägde faktiskt. Men idag när ja va på Spakliniken  o vi var färdiga så glömde hon ta betalt för behandlingen! Jag började surra i en massa produkter o sen gav hon mej bara en lapp om en ny tid, sen va de tak o hej.  Ja kom o tänka på det när vi va på väg å skulle äta ja o Sara.. att ja betalade ju aldrig?  Ja va så nära att åka tillbaka.. ni  vet samvete. Tänkte att då kanske ja får någon produkt om jag e så ärlig o går tillbaka =) hihi.. men ja övervägde det o kände att ja behåller nog de där 350 kr istället!.. Ska ju dit på Torsdag igen o göra ansiktbehandling, så om hon nämner det då, så betalar ja ju självklart..


Detta samvete...*suck*



vad skulle du gjort?

Av mArrA$ - 20 augusti 2009 19:34

 


Nicklas syster Sara hängde med mej in till stan idag. Jag hade ju Tid kl 16 på Spakliniken i stan för det där bryn_frans_färg-plock_tjosan =)

Ja, jag blev väl nöjd.. lite ovant är de nog. Nu e de ju nygjort å de sitter i huden en del. De blir nog bättre o bättre ju mer de nöts ska man se. Men fransarna som innan inte syndes blev ju helt okej, lite väl korta e dem men.. =)



Innan så virrade vi runt runt i stan, ja måste vara kvinnan med de sämsta lokalsinne i världen! haha! Har ju åkt fleeera gånger bort på Synsam, ändå fann jag inte vägen dit.. klockan gick så tillslut parkerade vi en bit därifrån o promenerade, ja herregud vilken resa =) Ringde Nicklas.. han fick sej ett gott skratt *haha* På synsam köpte jag nya månadslinser, de va längesen ja använde sådana nu.. ha vart rätt skönt att haft brillor, men nu när vi ska resa så ville ja ha ett par bra linser, o bra är inte mina endagslinser.


På förmiddagen tog vi oss en promenad ja o Nicke, 45 min runt kvarteret typ.. vägde mej i morse också. =D Nu ha ja gått ner 2 kg.. härligt de. Sakta men säkert går man iallafall neråt.. Nu väger jag som när ja gick med i viktväktarna 68kg. remember.. ja e kort kort.. 1,58! Så.. mitt mål är 62 kg( de vägde jag för ett år sedan när ja flyttade hit!? ) japp.. bara å kämpa på! Man kämpar inte så mkt men.. =)


Var också meningen att vi skulle hänga på en kompis på gratis gympa med friskis o svettis ikväll! Men när vi va ute o gick så stuka ja foten på asfalten.. höll på att ramla. ( o ingen vänlig själ som försökte ta emot mej heller?! ) *moorr*  Fick sen så ont i knä i stan.. vet inte om de ha med de att göra el va det är? Blev ingen gympa för oss 2 iallafall.. duktig du Sara B!  ;) U go girl..


Nu? hmm.. ja ska laga lite mat.. blir kättfärsoppa. De blir till min matdosa i morgon, Nicklas e ju ledig han.. sen ska ja skriva upp va vi ska ha med oss när vi åker.. ja ha ju fullt up nu, bäst att sätta lite fart.


Fredag: Jobba 12-21

Lördag: Mamma o brossan kommer!

Söndag: Jobbar delad tur

Måndag: Åker till Övik

Tisdag: Umgås med min vän i Övik

Onsdag: Packar resväskan

Torsdag: Ansiktbehandling på Spakliniken!

 Fredag: Åker utomlands i 2 veckor!!

Av mArrA$ - 19 augusti 2009 23:46

Tände lite ljus som genast spred sej i det kalla våtutrymmet.. vred igång det heta vattnet som porlade ner i det porslinsvita badkaret. Jag lät kläderna falla till golvet.. *hahaha* nä ja skoja bara. Tog mej det där härliga badet som sagt var.. mm det va så skönt. Tvättade håret med nässelschampo, scrubbade kroppen o filade fötterna o som avslutning smorde ja in mej med en kräm, Aloe vera gel ja fick av Vanja ( Nicklas mormor ) häromdagen.. ni borde testa hennes produkter, de  verkligen toppensköna grejor! =D naturliga som hon producerar själv nere i sin källare på Lunget. Ska nu prova hennes solskyddsfaktor när vi åker iväg.. spännande.


www.lugnetsnaturprodukter.com


 

Mina ack så smala långa fötter ; ) Tår som spretar åt alla håll.. *skratt*

 

Och NEJ den vibrerar INTE.. ; )

Nu ska ja sova gott iallafall.. ZZZzzz

Mys

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards