Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under mars 2009

Av mArrA$ - 31 mars 2009 14:33

Ja, imorgon är det första april.. Månaderna bara rusar förbi och man undrar vad man gjort?


Fortfarande mkt förkyld, något bättre men min elaka hosta vill inte ge med sej.. har fått hostmedicin nu som ja sitter o väntar på att Nicklas ska komma med. Han har nämligen åkt för att hjälpa en kompis att flytta, har hållit på hela dagen nu, hmm han ska ju iväg o jobba om en halvtimma också ju.. stressigt. Men men, en annan har ju hela dagen på sej att ta det lugnt.. vilket jag också ska göra.


Funderar på att åka o jobba i morgon trots allt.. men samtidigt vill jag ju kurera mej så jag är kry innan helgen då vi ska till Sundsvall. Inget skoj att sitta på Wallmans med världens hosta..


Ska fortsätta läsa min bok som ja köpte igår, "När ingen annan ser" heter den.. handlar om en pojke som blir sexuellt utnyttjad av sin far från det att han är 4 år.. hemsk bok, verklighetsbaserad dessutom =S


Nu kommer Nicklas!

Av mArrA$ - 31 mars 2009 00:13

Fick i går åka hem från jobbet pga att jag verkligen är dunderförkyld! Jag visste det.. ojoj va jobbigt, det var ju inte palnerat.. blev 9 timmars mindre klirr i kassan istället. Men men sånt som händer. Jag antar att det beror på Fredagen på folkan.. dansade så svetten rann, sen gick jag direkt ut för att lufta mej lite.. ja man har ju hört det förr. Vilket som, fick jag iallafall åka hem efter en timma på jobbet.  Har sen kl 15  har bara gått omkring med en tuss papper i näsborrarna hela kvällen, eller jag har legat ner i soffan.. o till råga på allt har jag fått en vidrig hosta! Måste säkerligen ringa läkaren i morgon o be om något för den.. det gör så fruktamnsvärt ont i halsen, bröstet när jag hostar!



Nu är det godnatt.. på riktigt.


Här var det inga ballar av stål minsann..

Av mArrA$ - 29 mars 2009 23:29

Hejsan alla glada där ute i Söndagsschvängen! Helgen som gått har vart rent ut sagt underbar..

 I fredags:

 så var vi ju bjudna på middag hos "Svarte Petter" hrmm.. ; )  o hans gumma. Det var minsann de goaste våfflorna jag ätit någonsin må jag säga =D de påminde liiite om tortillabröd faktiskt? Det tackar vi för..


Seeeen var det dags att bege sej til folkan o dansa bort all god mat i hela  6 timmar! Åh som an harde längtat efter denna kväll!  Och nu ska ni föå höra, Jag har fått inse att min käre sambo är MYCKET Poppis hos 50 taggare minsann.. haha. Brädad!? Jag? åh shit.. =D *skrattar* De kommer liksom springandes mot honom , bjuder upp honom på herrernas osv.. värsta tantslem, men det är bara roligt tycker jag.  Kvällen var toppenrolig! två dansgolv och ja.. en kväll värd att minnas.


Lördag:

 Vi bestämmer oss för att ta en tur och hälsa på Nicklas bästa vän Jocke där ute på vischan.. åker dit i hopp om lite te o kaffe, javisst no problemo =) Han skvätter tilloch med i en stänk av jäger i mitt gtöna te?! inte helt fel faktiskt om ja ska vara ärlig. Sedan så blir vi även bjudna på middag där! Tacos tillsammas med honom och barnen+ några vänner till dem.. Härligt o det tackar vi för. Sitter väl hos honom och tar det bara lugnt restenav kvällen, åker hem omkring 21 tiden o bara myser.


Söndag:

Glömde visst att ställa om kl i natt så när man vaknar kl 10:30 så är det lagomt skoj att ställa fram den till 11:30! näää.. Möter upp Nicklas mor som är ute o går en lång promenad med vovvarna, går med henne hem till dem, det ar ungefär en timma. Sen spelar vi kort.. och .. hör o häpna, blir bjudna på middag! haha.. vilken helg va ; ) Snacka om lyxigt! Åker sedan hem och vi har suttit med tända ljus runt om i lägenheten och spelat plump heeela kvällen. *mysipys*


Meeen nu sitter jag här och börjar känna mej mer och mer förkyld..*snörvel* halsen svider och näsan rinner, skit också.. får se hur man känner sej i morgon alltså, hoppas man mår bättre!


Sussilussa


Av mArrA$ - 27 mars 2009 15:08


 


Nu sitter jag och väntar på mannen som slutar jobba strax.. tror jag? Då ska ja bara kasta mej i duschen o göra mej i ordning sen ska vi åka å äta.

Ikväll smäller det! mmmm äntligen.. dans i 6 timmar nonstop! 2 dansgolv, suuuperbra musik.. kan knappast bli bättre!


Jaså, det var visst någon som kör King cab som läser.. hmm? kanske den jag tror att det är?


Av mArrA$ - 27 mars 2009 09:46

 Drömde att jag befann mej på Södra berget i natt.. undra varför ?! ; ) Kanske för att det va det sista jag tänkte på innan ja somnade. Jag var där med min Nicklas MEN det var ett till par där som också skulle ta sej en mysig helg tillsammans, och inget slutade som det skulle...


Ja, Det gäller att befinna sej på rätt plats vid rätt tillfälle.


 Drömmarnas värld ni vet.. *suck* Har jag sagt iallafall att jag ska på en föreläsning om drömtydning den 26 april? Att lära sej tolka drömmarna och dess mening. Ska bli rligt, man drömmer ju så mycket konstigt ibland.. men det sägs ju att allt har en mening.


Nu ska jag äta frukost och sen städa lite...


ledighetskommiten klubbar beslutet.  









Av mArrA$ - 26 mars 2009 22:35

Phu.. jobbat från 07-21 idag. Inte hänt så mycket med andra ord förutom att knäna värker o att ja o Nicklas for till stan på mina två lediga timmar å käkade. Sjäääälvklart åt man ju en sallad, de gör man väl jämt när man äter på en kebab bar.. inte sant?! ; )


Jag toklängtar tills i morgon.. Vi är ju bortbjudna på middag! jippiiie. =D

O sen ska vi ju på dans som börjar kl 20. Dansgala på folketshus.. mmm äntligen.  Stackars vännen som först jobbar från morgonen också.. =(


O sen längtar jag tills den 4/4!! Vi ska till Sundsvall och bo på Södra berget, se på Wallmans salonger, äta 3 rätter o tokmysa.. Sen såklart så åker vi på Ikea där dagen efter.. blir ju hur perfekt som helst ju! =D


Så skönt att ha något att se fram emot..


haha, hörde en kille som satt bakom oss när vi åt, han svor över dessa bloggar som tagit över internet totalt. Sökte man på typ Elefant så kom det upp tusentals bloggar som innehöll ordet elefant, haha.. han har ju så jäkla rätt!


Ja, tur att man inte skriver.. ehh joo de gör ja ju, ärsch då.

Av mArrA$ - 25 mars 2009 15:16

Självklart kan inte allt gå vägen bara hipp som happ.. strul med lönen. *suck* Får på Fredag ut lön för 29 tim?!..ops, det ska iallafall vara 129 tim. Får visserligen resterande på Måndagen, men hallå.. skoj då, nä. De på löne såg inte ettan jag skrivit framför.. typiskt. Det ställer ju till med dragningarna från banken då det inte kommer finnas rätta summan där på Fredag. Jaja, det löser väl sej tilslut..huvudsaken allt stämmer i slutändan.


[ Hemma på timmar iallafall.. härligt, jobbat från 07-13  börjar igen 16-21 ]


Med lite tur så hinner jag ge vännen en slängkyss i dörren innan jag åker igen!


Idag fyller världens bästa svärfar år!


 Ses på fredag.. då kommer vi å våldsgästar er! =D

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards