Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under augusti 2010

Av mArrA$ - 31 augusti 2010 01:15

Nu har jag lyckats städa badrummet också...



 

  


Av mArrA$ - 30 augusti 2010 21:24

Härmed säger jag upp mig som vuxen. Jag har bestämt mig för att jag bara vill ta det ansvar som passar en åttaåring. Jag vill gå på McDonald's och tro att det är en trestjärnig Michelin-restaurant. Jag vill tycka att M&M är bättre än pengar, eftersom man kan äta dem!


Jag vill springa barfota i mjukt gräs, smutsa ner byxorna, ligga under ett stort träd och ha en saftkiosk tillsammans med mina vänner en varm sommardag.

Jag vill ha regnställ och gummistövlar och få plaska i pölarna.

Jag vill tillbaka till den tid då livet var enkelt. När allt jag kunde något om var färger, multiplikationstabellen och barnsånger.

Och ingenting bekymrade mig, för allt jag visste att jag inte visste, brydde jag mig inte om. Allt jag visste var att vara lycklig för att jag inte kände till de bekymmer jag skulle bekymra mig för.


Jag vill tro att världen är rättvis och att alla är ärliga och snälla. Jag vill tro att allt är möjligt. Jag vill ha möjligheten att bli överväldigad av de små sakerna och händelserna igen. Jag vill leva enkelt igen.


Jag vill inte att min dag skall bestå av datatrassel, kärkelsbekymmer och dåliga nyheter. Jag vill inte tänka på att få lönen att räcka en hel månad, jag vill slippa läkarräkningar, skvaller och att mista människor jag tycker om.

Jag vill tro på betydelsen av en kram, ett vänligt ord, sann rättvisa, fred, drömmar, och jag vill göra änglar i snön igen.


Så här är mina kreditkort, mina bilnycklar, mina räkningar och min pensionsförsäkring.

Härmed drar jag mig officiellt tillbaka som vuxen!

 Vi ses i sandlådan.

Om jag får leka med dina grejer får du leka med mina ... ;) 

Av mArrA$ - 30 augusti 2010 18:29

Svårt att få saker o ting gjorda när man är kär.. och värre blir det!

Huvudet känns som fyllt med bomull och tankarna är i ett enda virrvarr. Men det är en underbar känsla som jag aldrig tidigare upplevt.. Jag njuter i fulla drag!


Idag har jag börjat med en grej i livet.. LCHF.. igen ;) *suck* är det inte det ena så är det de andra! det är Marras i ett nötskal! Jag o min kära ska nu peppa varandra att fixa det här! Mr D har gått ner en hel del i vikt med hjälp av den metoden, och jag tror på den.. stenhårt. Va fan, Man må ju komma i form nu på riktigt för att hålla sej någorlunda fräsch..Och man får ju äta så mkt gott.. 

Så dagen har bestått av, ägg, skinka, grädde, tomat och avocado.. till middag nu blir det spenatsoppa med en ägghalva. inget mer utan sen är det bra för idag.. en promenad på schemat, efter det blir det slappo all night long.

Jag börjar med detta för att jag vill bygga lite mer muskler i kroppen och samtidigt hålla vikten, så enkelt är det. Vill bli av med allt socker i kroppen, huuur svårt ska det vara!?.. ska passa på med att göra en utrensning i samma veva! Känner mej vidrig på insidan efter allt gott man tryckt sista tiden.. 


D har börjat på sitt nya jobb i dag..lycka till med allt! Han styr själv lite efter hur jag arbetar, vilket kan vara svårt då jag inte vet själv?!

Han styr lite som han vill överhuvudtaget i sitt arbete om jag säger så..


  


U can have whatever U like.. 




Av mArrA$ - 30 augusti 2010 00:36


 September


Fredag 3/9 Perikles - Sandviken


Lördag 4/9 Jannez - Aspåsnäset FINAL!


Fredag 10/9 Zlips - Sandviken


Fredag 10/9 Dansmaran Övik!


 Lördag 11/9 Dansmaran Övik


Fredag 24/9  Shake - Furuparken


Av mArrA$ - 30 augusti 2010 00:06

Nu är det så här.. Mr D släppte en liten bomb idag, som kanske inte var så liten.. utan något rätt stort för alla involverade!

Han berättade för sina två fina barn nämligen, att det nu finns en kvinna i hans liv.. dvs jag! 

Med tanke på ålderskillnaden.. som eg inte är så pass mkt väl?

D är 43 och jag är ju 27.. ja så det är alltså "bara" 16 år.. 

Han har ju "vuxna" barn.. iallafall hans dotter som är bara 10 år yngre än jag...Så det är klart det blev känsligt för henne..det har jag full förståelse för.

Jag blev rätt paff själv att han har berättat för dem!? oj, sååå här tidigt... men åh andra sidan kanske lika bra? Och en sak är säker, bollen kommer helt och hållet ligga hos hans barn när- OM -hur de vill träffa mej i framtiden.

Ja, Den dagen är min önskan att de ska se mej som en vän..

som tycker väldigt mycket om deras far!

Ser nästan fram emot det en aning   kan nog bli väldigt spännande.. 


Av mArrA$ - 28 augusti 2010 20:05

 Igår följde jag nämligen med D på golfbanan när han skulle slå en hink. Rätt sexigt med rätt person som står o svingar!? ;)

Han är bortrest över helgen, han och 10 karlar till är iväg på årlig

( som jag fattade det ? ) golftävling. Där de spelar 36 hål, samt dricker pilsner, annat och bara har jävligt skoj! Haha.. ja, han ha ringt mej några ggr o det ÄR ju kalas där iallafall.. ;) kamma hem det där nu! 


Vad jag lade märke till är en rolig syn.. alla "golfare" drog sina bagar på något som likande en barnvagns-skelett, dvs stommen.. haha. Så en massa karlar med "barnvagnar" på en golfbana är ju inte en syn som tillhör vardagen. 

Mr D bar sin på ryggen.. att den dessutom var full med spindelväv visar bara att du är.. den du är! ;) Ingenting annat.. 

Saknar dej faktiskt en hel del.. 


Själv så for jag till stan i går kväll huxxfluxx.. En tjej från stan tyckte jag skulle ta o komma in och, ja.. då gjorde man väl det. Trött o aptrött var jag.. men jag for ändå. Mötte upp en liten Olle där och vi gick på Bishops en tur.. sen bara försvann dem, och kvar var jag.. jaha, gick en sväng in på Olearys innan bussen hem tog mej åter till Krokom. 


Och jag har vart seg idag.. på RIKTIGT. 

OCH Top Cats - paris to berlin.. is the shit! Du e ju dum du.. haha... ;)   

Det här är min Tax, han heter Sven och är min vän..


Av mArrA$ - 28 augusti 2010 14:08

Här kommer bilder på mina loppisprylar vi köpte förra veckan! Allt för en 100- lapp tror ja det var?


oljekanna som just nu innehåller diskmedel! 


  

  

Grytunderlägg, ska troligtvis byta kaklet..


Jag bara älskar denna tavla!! 


   

Ett manikys set, ingen aning från när..


   En skoform ;) 



[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards