Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under februari 2009

Av mArrA$ - 27 februari 2009 18:21


 

Idag fick man ju löning då.. kändes bra som alltid den 27:e!

 Jag öppnade lönekuvertet o rynkade direkt på pannan?.. hmm övertids kval ersättning? Ob natt? o en massa konstigheter ehh vad är detta?.. men de mesta stämde förutom att jag då hade fått kanske omkring tusenlappen för mycket, ja övervägde innan ja ringde chefen, vilket jag DÅ ansåg var lika bra så det inte kommer surt efter ( om det va lönekontoret som felat )..vilket ja INTE skulle gjort... Hon hade gjort fel och förflyttat mina uppgifter en kolumm typ hela papperet igenom. Skrev att det ändras på nästa löning! gill läget.. man va ju ärlig iallafall, meeeen ja tror ja hellre haft kvar de där extra pengarna som aldrig hade märkts om ja inte ringt.. jaja. Gjort e gjort o pojken blev vacker..



Nicklas är o skjutsar sin mor til stan, hon ska ut med en väninna ikväll..äta gott o ha det trevligt ( hoppas jag )


Själva ska vi åka på Zlips o dansa tillsammans med syster Emma!




Av mArrA$ - 25 februari 2009 23:38

Blev lite impuls i kväll!

 

Jannez spelade 1 gammal 2 modern på furan ikväll mellan kl 18:30 - 22! Jag o Nicklas syster Emma for utan några som helst förväntningar.. Vi trodde det skulle vara motionsdans med personer 60+ mamma sa det också.. men nej då, massor av ungdomar.. medel va kanske runt 30! guuuud så roligt vi hade!! åhh... nu fick man blodad tand inför Fredagen!  ( Zlips ) =D Jag vill lära mej dansa gammeldans! fasen va skoj det såg ut att vara.. skitmånga yngre som dansade det.. må gå en kurs me gubben ja.


Idag har jag iallafal klippt mej o färgat håret, här kommer resultatet!


 Min nya jacka också förressten! =D

O ny tröja för dagen också BTW! 179:- på Lindex.. Gullig va? ; )




Vad tycks.. lite småfränt va =D Ska dock in i morgon igen för att justera lite, har gjort en slinga ( bananslinga) bak som tyvärr inte tog n¨got.. så hon ska göra om den i morgon, ska vara där halv tolv då.. ja börjar jobba 14 så jag hinner, annars är jag suuuper nöjd!


Nicklas har sovit preeeecis hela dagen, han har inte ens märkt att jag kommit hem igen efter dansen, stackars liten då..


Nu måste ja äta någe innan ja ska sussa..

Kram på er.. inatt är bloggen down tydligen så ja måste skynda mej skriva innan tolv, de ska visst underhållas lite.. bra där!

Av mArrA$ - 25 februari 2009 08:53

Vaken med P3


Nicklas är hemma från jobbet idag, vet inte om han håller på att få rejäl magsjuka eller vad det nu är.. han har inte sovit en blund i natt iallafall, sprungit på toa utan att det resulterat i varken det ena eller det andra. Har sådana smärtor i magen o vil bara spy.. Man vill bara ta hand om liksom, haha..modersinstikt? ja skulle tippa på det. Deet är ju sååå synd om karlar när dem blir dåliga.. typ som i reklamen "ni ska bara veta hur det är när en man får riktig hösnuva".. hehe.


Nu väntar jag bara på att få åka å kippa mej! ska bli så härligt.. hoppas det blir bra nu då, så man törs åk å dä´ääns på fredag! =D Man ska väl ta o kasta sej i duschen nu då, skönt med lite värme också.. sitter här o fryser om tårna.


Säger bara:






Av mArrA$ - 24 februari 2009 11:24

Vaknade tidigt även idag!? ohh känns bra.. man kanske börjar få lite rutin i vardagen igen =D Hääärligt.

 Gårdagen passerade, först så vällde tvättkorgen över så de var bara att ta tag i den, sedan begav jag mej o tränade.. cyklade, stod en stund på crosstrainern o sen arbetade jag med vikter... helt slut, men som vanligt kändes det bra efteråt. Kom hem och fixade middag.. det blev egna köttfärsbiffar, potatis, brocoli och egengjord gräddsås.. det ni, ja marras kan bara hon vill =D hihi.. mm det va uppskattat o mycket gott! Kl 18:30 så var det dags att åka in till Östersund o meditera för fjärde gången.. blev ju tredje för mej som var sjuk förra Måndagen! Kände mej inte alls upplagd o det kändes som jag baar vill liga o slappa i soffan brevid vännen.. men väl på plats så ser a saker ur ett annat perspektiv. Vi pratade mycket om healing i går, att det finns speciella healingresor till Brasilien osv.. suuuperintressant alltså! Folk som har ärr på insidan av koppen och blivit botade/opererade men inga synliga ärr på utsidan, oförklarligt? mm kan man säga.

 http://www.ljusbarare.se/

Gå in på den här sidan o läs om något helt sjukt..

 Tror ju på sånt där jag =D


Nu efter att jag skrivit klart dagens inlägg så tänkte jag springa ett varv med dammsugaren innan ja ska iväg o arbeta kl 14..


I morgon gott folk så ska jag äntligen klippa mej!! Ja hade tänkt mej något i stil med detta ( världens sämsta bild )


Men mer snaggat på ena sidan så man kan ställa upp det på huvudet liksom. Sen ska ja också göra slingor..


Ja, ni får väl se i morron.. det kan ju bli helt annat än de man tänkt sej också ..


Ha en bra dag!

Av mArrA$ - 23 februari 2009 09:46

Av mArrA$ - 23 februari 2009 09:15

God morgon allesammans! Uppe tidigt jag. jajamen. min mor ringde nyss typ o jag kastade mej upp o tog telefonen eftersom jag givetvis trodde det var jobbet..hade ju ingen susning om vad klockan var.


Igår blev det lite småknasigt.. jag blev dubbelbokad,. dvs hon som jag skulle jobba för var inte alls ledig?.. så vi blev en peronal fler igår, men jag kan ju lova att det behövs så man tackar o tar emot.. jag la dock i högsta växlen o gick hem strax innan nio ( skulle ha gått till 21.45 ) Hemma samtidigt som Nicklas, han har börjat spela innebandy.. har bestämt att vi faktiskt måste börja röra på oss nu! Själv ska ja iväg o träna senare..


 Snart löning igen! Längtar för då ska vi åka en tur på Ikea..har en hel del som borde införskaffas, en sänggavel bland annat.. den där badrumshyllan, lite kastruller o grejs..

Meeen 

nu ska jag göra något härligt..


Just precis, borsta mina tänder..


Vad trodde du då??


snuskpelle där.. *blink*

Av mArrA$ - 22 februari 2009 14:50


 jag for ensam men fick lov att ringa efter Nicklas då jag hittade såååå mycket fint på rea till honom istället för till mej själv, typiskt då. De hade massor med Jack n jones kläder på herrrean! Själv köpte jag mej en jacka för 475 kr.. hade kostat 1000:- och en  klarblå tröja för 70:-.. sen kunde jag typ inte ha någe mer, allt var för litet.. haha. Sen shoppade vi loss till Nicklas istället! Hittade tre tjocktröjor, två skjortor och en långarmad tröja. Han lovade att posa lite i morgon ( kameran tog precis slut på batterier, o har inga nya just nu )  då ska jag ta några kort o lägga in ska ni får se på någon som passar i ALLT! mmm.. ursnygg kropp för alla sorters kläder har han juh!.. mumma.




Av mArrA$ - 22 februari 2009 11:34

Hejsan!

Blev utringd på Fredagen ang jobb på Lördagen av min gulliga svärmor.. där låg jag o tyckte synd om mej själv o iiiingen som tar hänsyn till hur dåligt jag mår, hihi =) Nä då tänk inte på mej bara. *skratt*  Så det var upp o hoppa i går morse då för att tjäna sitt leverne.. 

I går kväll så bjöd vi hit Nicklas mor, Sara o Emma för att dega framför tvn en stund, Melodifesstivalen som bara blir säme o sämre enligt mitt tycke. Vi tryckte i oss lite smågodis o nötter.. utom Sara som är såå jäkla duktig alltså! jag önskar jag kudne vara mer som henne. Hon har minsann inte ätit en godis sedan nyår!? en annan skulle ju få krupp! O sen har hon börjar träna jättemycket.. mm lite avis är man nog, jodå. 


Har rensat bland en kartong med kläder som ja insåg att jag aldrig mer kommer att använda. Det var typ kläder som ja hade när ja var 17 år o okysst.. okej, vi bortser från det sistnämda,  inte riktigt men lite mer så där.. "konstiga" kläder med mycket urringning, detaljer o sånt. Emma är ju en liten kopia av mitt forna jag sååå.. hon blev glad  =)


Nu väntar vi på en maskin tvätt ska bli klar, sen ska ja åka på Kläddax, de har visst utförsälning halva reapreiset.. =D


Börjar jobba kl 16 idag!

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards