Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under maj 2011

Av mArrA$ - 30 maj 2011 23:38

 


Nässköljning.. oj vilken grej va ;) Mina innan så äckligt täppta näshål bihålor o annat skit är som nya.. ?! Har legat sjukt nu några dar.. eller legat har man väl inte gjort heller, arbetat har jag på alla sätt o vid hela helgen! På The number one workstation ;) Fattar inte varför jag är sjuk så ofta? det var ju väldigt längesen jag var sjuk på riktigt.. men i samband med nya jobbet, flytt och annat verkar ja drabbas av dunderförkylningar som däckar mej.


Annars var det ingen bra dag på jobbet. =S Fick höra saker som ej låg i sanningsfack.. Det finns en varg i bland flocken helt klart. Jag förstår inte.. men men. Det är väl inte meningen att man ska förstå allt heller.

Hoppas allt löser sej iallafall... 

Av mArrA$ - 25 maj 2011 01:03

Har ikväll som möblerat om en del.. grejat och försökt få till ett trivsamt rum med de möbler vi har just nu..


V

Å

R

T



  

V

A

R

D

A

G

S

 




R

U

M

 






 

God Natt   

Av mArrA$ - 20 maj 2011 01:50

Några dagar av träning! Action! Tagning.. ehh posera! ;) haha.. ja shitt my pants vilken bild som är tagen just innan benen for åt varsitt håll!   





Övning ger..? förhoppningsvis färdighet. 

Av mArrA$ - 18 maj 2011 11:56

Jag och Daniel har faktiskt motionerat varje dag nu under en tid. Gått långsamma promenader och där man flåsar i takt, joggat en del..samt köpt vanliga stavar ;) Stavar är underskattat.. Nog känns det och bra är att man kan reglera motståndet själv. Funderar också på att köpa ett par Bungypump.. 


BungyPump är en träningsstav med inbyggd fjädring och 4 eller 6 kilos motstånd! Fjädringen ger kroppen extra motstånd när staven trycks ned. För varje steg med staven pressar man ner en kraft av 4 eller 6 kilo. Man använder fler muskler vid BungyPump Walking än vid konventionell stavgång. Något som snabbt märks i form av höjd puls och svettig rygg.



Priset ligger omkring 1200- 1300


Av mArrA$ - 16 maj 2011 01:01

Sådana här blev det! 


 Inte lätt vill jag lova.. min första tur var för tre dar sedan och den var minst sagt spännande ;) Krasch boom bang... Olyckan, japp det är jag de! Sen har det ju fasen regnat nu flera dar och jag har inte vart ute något mer.. typiskt. Och nog kändes det i mina obefintliga muskler så där dagen efter också. Åka är knappast någon större konst.. problemet är att lära sej bromsa! haha. en fördel kanske.   


 

Förhoppningsvis lär man sej inom snar framtid! Mmm ja var en aning kaxig innan.. ja erkänner. =) haha..


Sov gott

Av mArrA$ - 16 maj 2011 00:45







Före utan hylla

 


   


Efter med hylla

  


Nu är det bara lite småfix kvar där inne.. ska bygga ett elementskydd och sen lägga in valnötsgolv = KLART. 

Av mArrA$ - 10 maj 2011 09:31

Äntligen sommar! 

Sitter ute på gården och bara njuter av värmen.. Katterna har jag släppt ut, och tyvärr den jag inte trodde skulle dra var hon som drog, Doris. Hon var ju så sjukt "mammig" ju? 

Ja, hon kommer väl.. det var nämligen en hankatt på besök häromdagen, hon drog väl med honom skulle jag tro. 

Igår kväll gick vi  en långpromenad runt elljusspåret jag o Daniel.. i morse tog vi samma runda. Ska ut nu och gå varje dag tillsammans är tanken.. vi har ju helt fantastiska motionsspår häromkring.. bäst att ta  till vara på dem. Skall ner på stan en sväng idag, ska kolla ut ett par inlines som ja kanske kan glida i till jobbet om dagarna. Jag har ju en kanonbra cykel också men inlines är bara fööör kul o dessutom så bra motion.


Uppdates.. 12:07---> har nu legat ute på verandran en stund, nu sitter jag inne.. skräckslagen. Blev just påmind varför ja inte tycker om sommaren.. en anledning och den heter SPINDLAR! Fan fan faaaan.. den satt på mitt ben.. nu sitter jag har o fattar intre att det är sant. Daniel är på väg hem o ska skaka filten eftersom ja inte vet vart den tog vägen då jag slog bort den. Det är helt sjukt och kallas... fobi. FO B I! 


Vill också gratulera min älskade vän och hennes man som i morse blev föräldrar till en välskapt flicka! Stort grattis.. längtar efter er! 


Av mArrA$ - 5 maj 2011 23:09

Helt sjukt system på det nya jobbet.. jag trivs som fisken i vattnet men igår fick jag erfara en mindre rolig grej. Jag jobbade 12-21:30 igår Onsdag.. sedan kom nattpersonalen och hon blev dålig på plats och fick gå hem. Vem tror ni automatiskt blir inbeordrad?! jooo den stackaren som har arbetstid till 21:30.. dvs JAG! Där är man astrött och vill bara hem.. nä fi fan vettu.. då fick man bara spotta i handsken och lägga i en växel till, japp jobba till 07 i morse då.. dock blev jag ledig idag tack o lov.. men ändå va? Rätt idiotiskt.. Jag menar, varför inte ist ringa ut en som kanske vart ledig hela dagen. ? Jaja, nu var det gjort iallafall.


Annars är allt bara kanon faktiskt.. visst är det en stor omställning att ha barn omkring sej för jämnan, men jag ska erkänna att jag gillar det! Mycket... =)  Konstigt men så är det.. liv och rörelse mest hela tiden.

Idag var Daniels vovve hit också och fick träffa katterna.. haha.

Det gick ju bra men Wilma ägde lätt... Respekt.   

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards