Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under augusti 2007

Av mArrA$ - 31 augusti 2007 16:43

Då var det äntligen Fredag, helg för många.. men jag ska jobba både Lördag och Söndag..*suck*  Men så är det ju, och är man inställd på det så brukar det funka bra. Drygt att vara på demensboendet nu, de är så påfrestande för knoppen.. en heltid skulle jag inte palla just nu som läget är där.


Jag har bakat kladdkaka och chokladbollar idag, ohh vad min käre sambo ska bli förvånad att jag gjort något här hemma.. tss. Skulle göra muffins också men, ja iiiids inte. Ska väl fixa någon mat nu också.. tror det blir köttfärslimpa, Potatis, brunsås och lingonsylt.. riktig husmanskost. Vilken Fredagsmiddag va? mm ja vet. =) En heldag i köket.. så hemskt spännande.


Ikväll ska jag försöka ta mej ut på en promenad, kanske en tur på cykeln.. undra om man får något sällskap? Men å andra sidan så har jag ingen emot att motionera själv.


Vi ska nog åka och hälsa på ett par bekanta sen också, skulle vara roligt att hitta på något, ta en öl.. åka iväg på något skoj kanske. Jaja, vi får se vad som händer och fötter.


Hoppas inte att det blir några finsk spets valpar denna gång heller. De väntas födas kring mitten på September. Först blev det ingen tik i den första kullen vi tingade, sen så dog två valpar ur den andra kullen... sorligt. Kommer skaffa en sällskapshund om det inte blir någon jakthund nu.. jag vill ha en hund jag kan arbeta med och träna, gå utställning.. ja en mysig kamrat helt enkelt. Då ska jag ställa mej på kö på en sådan här snygging.. mmm.

Av mArrA$ - 30 augusti 2007 22:57

Godkväll.

Första gången på salsakursen ikväll! det var sååå himla roligt. Härligt att känna höfterna gunga i takt med den rytmiska musiken, tränaren var en ung kille som verkar kanonduktig..Kändes faktiskt bättre än att det var någon ung smal tjej med former en annan bara kan drömma om, man skulle bara bli avis ; ) *skratt* ja ni fattar..tss.  Vad som var  mindre roligt var töntarna som satt där på sidan av och bara glodde. Hmm lite svårt att slappna av med stirrande tonåringar som dessutom trodde att de var nåt! jaja.. *mutter* Det ska nog bli hur bra som helst detta. Målet kan ju vara att man ska våga sej i väg på salsabaren i Umeå någongång när man riktigt fått kläm på det hela och gått alla kurserna *ler* Något jag har svårt att se mej själv i däremot är den lilla korta och högklackat.. =)  Dream on..

jag och min kopmis gick på stan innan och bara strosade, fikade och kollade runt lite. Köpte nåt plagg,var inte tanken att tokshoppa heller så.Något som slog mej var ---->  Helt otroligt vad Övik har blivit en S T A D?  Sååå mycket nytt på så kort tid,  och det kostas på minsann.. se bara på Peter Forsbergs nya lyxiga hotell som ska byggas?.. hmm visste ett hotell till behövs verklígen eftersom staden växer allt fortare. Men att förstöra hamnen på det viset? det är fan inte bra.. hamnen kommer mista sin charm, men det är ju som allt annat. varför inte istället satsa på något som verkligen behövs, som lägenheter.. ? då menar jag inte de här lyxiga våningarna med Arenan som utsikt.. utan de här helt vanliga 1:orna 2:orna 3:orna som folk törstar efter..

jaja, inte mitt problem... jag har ju min underbara kåk ; )





Av mArrA$ - 29 augusti 2007 14:49

Hej alla glada, Nu har jag bestämt mej för att börja skriva blogg rent allmänt istället för på lunarstorm.. känns lite mer, ehh moget kanske =) hehe. Där har man ju skrivit sedan man var 16 år, det är lång tid och mkt roligt att blicka tillbaka på. Kommer säkert fortsätta där också, man har ju trogna läsare så. Ikväll blir det ingen dans i Umeå, av en himla massa anledningar. Jag ser ut som hej-kom-och-hjälp-mej i ansiktet, sen så jobbar jag ju till 21, sen har jag det tufft rent ekonomiskt just nu så.. man får stå ut till nästa helg. då det är dags för dansmaran på parken som jag tror kommer bli roligare än någonsin. Man har ju tagt sej ett steg framåt eller två.. har under året lärt sej en hel del, blivit tryggare i sej själv och i det man gör. Lärt känna massor med bra dansare.. och mindre bra dansare såklart ; )

Nu ska jag iväg och jobba strax.

Kram! Marras

Tidigare månad - Senare månad

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards