Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under november 2011

Av mArrA$ - 30 november 2011 23:45

Nu Är man ägare till både en Iphone 4S och en Macbook Air

Utveckling stavas Apple...



   


Äntligen fick jag fingrarna ur..! I samband med att jag idag var ock sköpte min nya...



 

   

Macbook Air....  


Ja, tjao i Fråga Olle dokumentären kunde man visst bli förälskad i Berlinmuren och Eiffeltorner.. så varför inte  ;) 

Av mArrA$ - 26 november 2011 15:42

Vi har införskaffat 2 st sådana till vardagsrummet! Hämtas på Jysk Tors eller Fredag!


 




 



Av mArrA$ - 24 november 2011 21:26

Här kommer svaret!








      =

Av mArrA$ - 23 november 2011 19:12

Ser du likheten..


Ledtråd 1: En häxa..


               


Nää jag är väl inte sminkad??? All natural of course ;) 

Gissa vem..

Av mArrA$ - 22 november 2011 11:28

 Nu är det dags igen.. krossa grisen och lägga slantarna på håret! Kl 13 ska jag på Studi Lila och Sandra som är så jäkla bra på att klippa och greja. Ja, jag ska klippa mej också.. hade ingen lust men nör man ej kan dra fingrarna genom håret längre.. ja då måste man. Trassel trassel, håret är som svinto!    


ja då kör vi..    


Nöff nöff 

Av mArrA$ - 18 november 2011 19:24

Nu blir det middag, rostbiff och bea till mej.. herrarna ska äta Entrecote, Pehr får Potatisgratäng till det. Jag kände inte för det utan lite "lättare" kött. Jag slår till hårt på efterrätten som jag håller på med ist ;)


Kesokaka  LCHF


4 portioner

4 ägg

500 g keso

3 dl vispgrädde

3 msk hackad sötmandel

3-4 droppar bittermandelolja

ev 2 msk sötningsmedel


Blanda ihop alla ingedienser och häll i ugnsfast form.

Grädda i 200 grader 30 minuter (eller tills den "stannat" ) 



Nu ska ju inte detta bli en MATBLOGG bla bla bla.. nej nej, men för min egna del så är det roligt att återblicka och se hur saker o ting gott. Kanske går jag ner, kanske står jag still.. Jag ska ge det iallafall ett halvårs tid innan jag utvärderar helt. 

Har ej saknat något socker idag i varje fall.. 

Av mArrA$ - 18 november 2011 11:31

Jag har nu sedan ett år tillbaka gått upp nästan 8 kg! STOPP STOPP.. nu måste beteendet brytas! 


Och då jag har 10 par jeans liggande i garderoben och kan ha 1 par!? Nånting är inte ok.. är ju fan bara 158 lång också! 

Då väljer jag att starta med LCHF igen. Nu kör både jag och Daniel en FAKIRvariant.. så tillsammans tror jag vi kommer fixa det här, lättare om int annat att stötta och peppa. 

Ska den här gången undvika mejeriprodukter också i största möjliga mån! Iallafall till en början.


Fredag 18/ 11   = 66.6 kg


Idag är dag 3 ren från alla sockerkedjor!


Det jag kommer äta är:

Ägg ( kokta, råa, stekta, äggröra, äggmjölk, ägg i maten osv. )  

Fett ( 0 kh såser, kryddsmör, smör, kokosfett, röror, all ost! osv ) 

Kött, färs, Kyckling, fisk 



Äggmjölk ÄR faktiskt godare än det låter... 


Äggmjölk


Äggmjölk är gott att dricka istället för vanlig mjölk och innehåller i princip inga kolhydrater. Många använder den i kaffet eller dricker den som den är med olika smaksättningar. Det är en otroligt mättande dryck och är mycket godare än man tror när man först hör talas om den!

Den kan smaksättas på olika sätt, till exempel med vaniljpulver, kakao eller andra kryddor.

  • Två ägg eller äggulor
  • 50 gram smör eller kokosfett
  • valfri smaksättning

Knäck äggen i en bunke. Dela fettet i mindre bitar och tillsätt ev. smaksättning. Häll i 3 deciliter kokande vatten och mixa med mixerstav tills allt blandats. Vill man hålla nere proteinhalten kan man välja att enbart använda äggulan istället för hela ägget.

Äggmjölken kan varieras på olika sätt. Tillsätt till exempel:

  • Pulverkaffe
  • Kakao
  • Vaniljpulver (inte vaniljsocker)
  •    
  • Pepparkakskryddor
  • Kanel
  • Kardemumma

De som vill ha den sötare kan tillsätta sötningsmedel.

Äggmjölken håller ett par dagar i kylskåp. Den måste skakas om då den har stått ett tag. Vill man värma den på nytt måste det göras mycket försiktigt på svag värme under omrörnining.

Av mArrA$ - 10 november 2011 12:23

Vilken fruktansvärt seeeeeg vecka! Torsdag idag.. önskar jag hade pallrat mej på arbetet ist för att ligga hemma o snora.. jag blir så fort less och rastlös! Tre dar har jag vart hemma nu!? Känns som en evighet.. Jag må vara, men jag saknar jobbet och mina arbetskamrater.. ja de är bra goa ska ni veta ;) 


Hemma, ensam. vad gör man liksom? Ja men Maria.. vila nu.. mmm eller hur. Ligga som en klubbad säl på soffan är inte min melodi, jag tycker inte jag blir någe piggare för det. Och trots att jag är sjuk och inte skulle vilja göra annat än att bara sova och ligga ner.. disken och allt annat går ju inte upp i rök och då är det svårt att slappna av tycker jag. 


Och enda gången jag är sugen på en promenad är NU.. när jag är jsuk.. haha lustigt det där. Man kanske vågar sej ut och få lite luft?Åka och köpa hostmedicin måste jag göra iallafall.. Det som är jobbigt med att vara sjuk är att kanske möta folk man känner.. man får lätt en uppfattning om vad som är RÄTT och FEL när man är sjuk. Jag säger det eftersom jag är PRECIS LIKADAN SJÄLV! Det pratas såklart.. "psst den o den var hemma från jobbet och jag mötte henne/ honom på Ica MAXI!!!????" Nä är man sjuk DÅ ska man ligga hemma i sängen, risig och jävlig.. knappt kunna ta sej till toaletten,och allra minst inte kunna åka och handla mat så man få i sej näring. Tekoppen på bordet och där ska man ligga under en filt och kura. jag dömer också.. det är kanske mänskligt. Okej om personen som nu är hemma åker ut på krogen eller dylikt, nä då jäklar ska man gå på arbetet också!  


Jag kommer ihåg så väl när jag var riktigt illa därann efter ett ryggskott för många år sedan, jag lovar DÅ kunde jag inte sitta eller stå.. det enda jag kunde göra var att gå gå gå.. jag fick tillochmed på recept att jag skulle gå minst 3 ggr om dagen. det var allt som hjälpte.. Kunde inte böja mej framåt eller nånting. Då var det en tjej i min klass när jag läste till USKA som for på min praktikplats och sa till min handledare

- Har ni en elev som heter Maria och jobbar här? ehh ja svarade dem.. JAG SÅG NÄMLIGEN HENNE VARA UTE PÅ BYN OCH PROMENERA!!! Säger den här tjejen upprörd.. min handledare bara skakade på huvudet och ringde till mej och berättade vad som hänt.. ja vi skrattade gott åt det. 


Men i slutändan är det faktiskt stor skillnad på att jobba och plocka i en diskmaskin hemma, där finns sängen till hands om man måste lägga sej.. det går ej på ett arbete. Där är det All in 8 h på raken..



[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards