Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under januari 2010

Av mArrA$ - 4 januari 2010 08:33

  

 

Kl är 8:30 och jag sitter här med en kopp rykande te i min hand..

 Blev väckt av tel som ringde k 07 men hann ju inte svara! det var ju jobb såklart.. men sen va man ju klarvaken o väntade på ett nytt samtal, men nej nej..

 

Så bestämde mej att idag ska jag åka in till stan istället, är loppis sugen!.. har en massa ideer i mitt huvud =) .. letar efter speciella saker att inreda med just nu, det är alltid lika roligt!

Sitter o kikar in i olika inredningsbloggar.. mmm man blir så inspirerad! Och sen att åka o hälsa på folk är också givande.

 

Ja, jag har ju börjat med cambridge igen.. Nu är de 2 gången gillt! ska hålla på ren kur nu i 14 dar sen typ aldrig mer.. kan inte hålla på att jojopendla i vikt som ja gjort senaste tiden.

Ska fortsätta träna under tiden iallafall.. för ett hållbart resultat. Pulverdieten ger mej bara motivation att komma igång, eller ja menar se resultat snabbt!

kvar till målvikt 4 kg..

hur svårt ska det vara?

 

Nä nu blir det en dusch!  

Av mArrA$ - 3 januari 2010 13:34

Varje gång innan vi åker på bio så tänker jag som så..

Ja, jag lär ju få någon lång person framför mej o inte se ett dyft av filmen.. Mm typ varje gång, det går aldrig fel.

Igår så såg det ljust ut.. ingen lång person framför mej = yeeess! Ända tills filmen precis börjat så kommer de in två killar o sätter sej 2 bänkar framför.. o tro mej, han var LÅNG! Paret framför mej blev minst sagt lika irriterad för dem såg inte heller ett dugg! Tillslut så böjer tjejen sej som sitter framför mej o Nicklas, frågar om den här killen inte kan huka ner sej lite.. men nej då! Fan också va irriterande!! Han förstörde massor för iallafall 4 st av oss i salongen! Åhh.. orka ödsla energi.

 

Att tillägga.. biografen är totalt värdelös!? Ingen sluttning alls nästan..?

Av mArrA$ - 3 januari 2010 13:30

 Igår när jag slutade jobba kl 20 så bestämde vi oss att åka in och se på bio lite spontant.

Avatar!

 hade hört en massa bra om den filmen.. och gissa vad?! den var verkligen såååå bra!! jag var i helt extas när vi lämnade biosalongen, haha!.. en del filmer verkligen griper tag i en så där.. och det gjorde denna!

Av mArrA$ - 3 januari 2010 13:04

  

Stig på

Japp, du har troligtvis kommit rätt.. ; )


Det nya året har börjat och inte blev jag någe piggare förståss!? trodde allt bara skulle ramla på plats efter 00:00 slaget! .. eller kanske inte. *hihi*

Känner på mej att detta år kommer bli fantastiskt och underbart!  

och jag har en:

  

Nyårsafton blev iallafall sååå bra!

Vi välkomandes varmt av värdparet Ted O victoria..

världens mysigaste par alltså ; )


Vi blev rätt så tagna av va fruktansvärt fint de bodde! Världens härligaste kök =D mmmm.. Både jag och Nicklas blev mycket inspirerade till att faktiskt flytta.. iallafall till en annan lägenhet! det vi betalar nu, här i dvärsätt.. för den standarden vi har nu är -->  DYRT!


Vi hälsade på dem andra som var där, sammanlagt var vi 10 st och det var absolut helt lagomt med folk.

Blev serverade lite vickning.. de var dukat maaaaassor av små gosaker!

Bl a Parmaskinka med olivfyllning, bruchetta, tortillamed rocculafyllning, laxsnittar ja.. hur mycket smått o gott som helst. Och till det skålade vi i en bubblande välkomstdrink.

Sedan medans Viccan förberedde mat, umgicks vi andra och lärde känna alla nya trevliga människor. Saken var den att Ted fyller nämligen år på självaset nyårsafton också, så vi riktade strålkastarna lite extra på honom! =D

Maten bestod sedan utav potatisgratäng, tjälknul i tunna saftiga skivor och en rödvinsås, svampsås eller beasås.

Efterrätten var en slags glass med bär och.. ja tror de va whiskey i?. ja, huuur go som helst.

 Maten var ju helt fantastisk...

Ja, kvällen fortsatte med Buzz, guitarr hero, lite singstar, och några av killarna lirade vanlig gitarr och vi sjöng.


Tack för en fantastisk kväll allesammans!

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards