Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Att göra allt i sin makt för de djur man älskar..

Av mArrA$ - 27 februari 2011 17:00

Bra helg.. en helg jag sett fram emot länge = tredagars ledig!

Men ledigheten började tyvärr inte som jag hoppades på..

Någon av katterna, jag har min misstanke om vem.. hon har nämligen börjat kissa inne sedan en tid tillbaka! Gärna på handdukar och annat mjukt som man kanske glömt liggandes på golvet. Det här har medfört en massa bekymmer då det dels är något som inte är okej med kisse, samt att jag har fått slänga en hel massa som jag inte velat tvätta upp! Det luktar ju inte speciellt gott om man säger som så..Jag tror att detta problem kom i samband med att jag fick nytt jobb..jobbade mycket och vara aldrig hemma typ! det första hon faktiskt kissade på var nämligen min arbetsrock! mm det säger kanske en hel del. Missnöje helt enkelt..

Jag har provat med massor av saker! Köpt något som veterinären rekommenderade, Feliway heter det och är en dosa med kattens egna fermoner som utsöndras konstant under en månads tid, dyrt är det 495 startdosan sen refill 250.. katterna blev lugna och harmoniska javisst, men beteendet kom tillbaka när jag råkat glömt något på badrumsgolvet. 


Jag har provat placera ut kattfoder på små lockfällor, på en handduk liggandes på golvet.. det verkar fungera. Men då ska man komma ihåg att fylla på där hela tiden.. och i slutänden är det ingen lösning heller. kan ju inte ha kattfoder runt hela lägenheten liggandes. 


Jag har köpt en spray som heter UrinOff.. när katten har kissat på ett ställe eller en textil så tvättar vi det oftast bara. Men doften sitter kvar i fibrer och annat.. och det känner katten även om vi tvättat i maskin och gjort allt kan vi tycka. Så då upprepas gärna beteendet och vi undrar varför? Okej.. i Fredags så rann bägaren över! Då hade hon.. pinkat på soffan!!! ??? neeeeeeej fan fan fan i....helveteeee! Då fick jag en akuttid hos veterinären istan. Jag fick bara lov att stilla min misstanke om något problem med urinvägarna! det blev undersökning, röntgen, medicin och en slutnota på närmare 3500 kr. två nya kattlådor, ny sand.. ojoj. Så nu går hon på smärtstillande samt ett naturläkemedel för stressade missnöjda katter OM det mot all förmodan skulle vart någon UVI som ligger och spökar. Röntgen visade ingen blockering i urinvägarna så det var väl positivt.. 

Peppar peppar.. hittills i helgen har ingen olycka skett! Jag hoppas verkligen att det fungerar.. det värsta skulle om de visar sej vara den ANDRA kissen?! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mArrA$ - 24 januari 2014 01:07

På natten när andra sover, skimrar månen klart.  Med ljuset börjar allting om, ingenting blir kvar Det som var ett liv, blir minnet av den mörka tiden  Vinter blir till vår, så är tidens gång   Borta för din syn, men finns kvar tills nästa ti...

Av mArrA$ - 30 december 2013 02:16


Mååndag.. och jag må va bland de enda som älskar just den här Måndagen LIKAMED leeedig, day off U name it.    I morgon ( idag ) whatever, ska jag och bästa på stan, vill ha ett rött läppstift.. hur svårt ska de va? Och så ska jag införskaffa lite...

Av mArrA$ - 29 december 2013 16:43

ohhh.. lycka är hörreni att ligga nyduschad i sitt numera väldigt mysiga sovrum, i sin enormt feta sköööööna tempursäng och bara känna att "ZZZZzzz zooova"... Efter en hektisk jul på jobbet, en juldag, en helg på det och ett nyår på arbetet att vänta...

Av mArrA$ - 26 december 2013 13:22

      Halka PLUS Higheels PLUS några öl LIKAMED Bad combo! upptäckte jag igår...när det var försent. Drog några läckra danssteg innan fallet i backen var oundvikligt.    Första tanken "såg nån?" Andra tanken "aj som fan" Tredje tanken "d...

Av mArrA$ - 24 december 2013 23:31

       Knulafton 2013 är snart tillände Den har spenderats på mitt jobb och tack vare Underbaraste så gjorde vi dagen/kvällen kanon till våra gamla! TROTS att våra fötter sved och hjärtat bultade..  "Kjell" kom, gav oss ett leende, poängtera...

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards