Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

nu ska ni få höra min sanning...

Av mArrA$ - 6 augusti 2013 23:17

God kväll


Jag är sentimental ikväll, japp.. 


DU   är inte i min närhet just nu, men i tanken och det räcker gott och väl.. Goda människor finns det, onda likaså.. vi är alla goda när vi föds. Vi blir formade av den miljö, de människor vi har i vår omgivning.. Inget vi rår över.. vi blir helt enkelt påverkade och. uppfostrade.


Nu ska jag berätta för er: 


Jag var en rätt ful unge när jag kom till jorden den 17 okt 1982.. för tidigt född, smal och tuppkam.. Mitt smeknamn blev Tin Tin och alla frågade hur den här lilla POJKEN mådde?.. hmm nåja, korthårig men ändå rätt söt, och mina syskon älskade mej ( hoppas jag ) haha.. Mina föräldrar älskade/ älskar mej ( fast jag var ful haha ) Min pappa var "gammal" 49, och min mamma 35 när jag såg dagens ljus... jag var säkert inte ens påtänkt, men ack så välkommen..


Jag växte upp och började skolan.. Jag kommer inte ihåg så mkt av en del år, men vissa år gjorde sej mer påminda än andra. Mina minnen börjar först göra sej hörda när jag börjar gymnasiet och gjorde rebell.. japp, jag förvandlades till den Maria som ville synas i allt, vara med överallt.. och det var jag. Bomberjacka, rakat hår och svartmålade ögon blev mitt signum. Vem blev jag? Just det. hon som blev utslängd på lektionerna och klassades som bråkstaken nr 1... men det enda jag ville vara att vara omtyckt.. blev jag det? 


Jag fick i 8:de klass sluta skolan.. gå på något som istället kallades PLUGGOJOBB.. dvs man lärde sej vett och ettikett ( skulle lära sej iaf ) Vi fick plugga det vi ville samtidigt som vi "jobbade" snickrade, målade och annat grejs.. tjänade en slant OM vi skötte oss.. gorde jag det? 13-14 år.. hallåå... vem brydde sej? Jag fick aldrig några pengar.. haha. 

Jag tyckte det var mer intressant med bus och rackartyg, om vi ska kalla det så i fint ordval ;) Ja.. så var det.. tills jag fyllde 17 år och en dag vaknade upp och insåg.. vem är jag? Vad fan håller jag på med?  Vad ska det bli av mej? 


Jag slet mej loss från allt jag stod för då.. gjorde nåt av mitt liv..

Jag var 16-17 år, allt som kunde gå fel hade redan gått käpprätt....


Började Gymnasiet och det gick väldigt fint.. jag var en vacker mörkhårig tjej.. med pojkvän och framtisvisioner..jag hade kommit tillrätta med livet, kändes det som..  


Jag skulle precis börja 3:e ring då min arbetsgivare ringde och erbjöd mej fast arbete.. hmm dollartecknet var ett faktum i mina ögon, jag hoppade av naturbruksgymnasiet och började jobba inom vården som 17 åring...  intressant. Jag hade utvecklast som person, mognat och insett att världen var mer än att bara vara.. 


Arbete är mycket mer än arbete.. det får en att inse, att växa.. att träffa männsikor som betyder mer än man kan föreställa sej.


Jag slutade skolan som sagt och började arbeta.. min bästa vän, hon hette Eva och var DÅ kring 50 år.. hon sa till mej en dag, att vore det inte för mej skulle hon inte gå till arbetet.. hon blev speciell för mej.. en underbar människa som lärde mej mycket om livet. 


Jag flyttade till Örnsköldsvik 2002 med min dåvarande pojkvän Anders, som är omskriven i den här bloggen 2007 då den startades upp.. vi träffades 2000. Vi hade ett fantastiskt förhållande och lyckan var.. vi blev sambo och jag arbetade för att tillsist utbilda mej till uska 2005. Vi gick skilda vägar 2008 och jag flyttade till Jämtland.. Jag fortsatte inom vården i Lilla Krokom, träffade än mer underbara människor som satt sina spår i mej.. som jag tycker om ända in i själen. 


Jag började i stan.. 2011 och mötte de mest underbara av dem alla.. de som alltid får mej på goda tankar och lyckligt humör, som alltid finns i vått och torrt!

Inga namn nämda inga glömda.. ni som tar åt er, väkommen.. känn er träffade!    Ibland undrar jag hur mina tankegångar skulle vara utan er? 



Vilket inlägg .. huvva.. väöbehövligt.. o sant. 



Sen säger jag bara..Pär, må vara det mest godhjärtade namn som finns! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mArrA$ - 24 januari 2014 01:07

På natten när andra sover, skimrar månen klart.  Med ljuset börjar allting om, ingenting blir kvar Det som var ett liv, blir minnet av den mörka tiden  Vinter blir till vår, så är tidens gång   Borta för din syn, men finns kvar tills nästa ti...

Av mArrA$ - 30 december 2013 02:16


Mååndag.. och jag må va bland de enda som älskar just den här Måndagen LIKAMED leeedig, day off U name it.    I morgon ( idag ) whatever, ska jag och bästa på stan, vill ha ett rött läppstift.. hur svårt ska de va? Och så ska jag införskaffa lite...

Av mArrA$ - 29 december 2013 16:43

ohhh.. lycka är hörreni att ligga nyduschad i sitt numera väldigt mysiga sovrum, i sin enormt feta sköööööna tempursäng och bara känna att "ZZZZzzz zooova"... Efter en hektisk jul på jobbet, en juldag, en helg på det och ett nyår på arbetet att vänta...

Av mArrA$ - 26 december 2013 13:22

      Halka PLUS Higheels PLUS några öl LIKAMED Bad combo! upptäckte jag igår...när det var försent. Drog några läckra danssteg innan fallet i backen var oundvikligt.    Första tanken "såg nån?" Andra tanken "aj som fan" Tredje tanken "d...

Av mArrA$ - 24 december 2013 23:31

       Knulafton 2013 är snart tillände Den har spenderats på mitt jobb och tack vare Underbaraste så gjorde vi dagen/kvällen kanon till våra gamla! TROTS att våra fötter sved och hjärtat bultade..  "Kjell" kom, gav oss ett leende, poängtera...

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards