Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under oktober 2007

Av mArrA$ - 12 oktober 2007 15:35



Det blev en lång skön tur ute. 1½ timma typ, tiden går fort när man har roligt och pratar i telefonen.. vilket jag gör hela tiden =) Bestämde mej att åka hemöver på Söndag, träffa mamma en sväng, och sen så ska ja träffa en gammal vän som ja inte sett på länge.. hon har ju tillochmed en liten pojke som är över året ju! Pinsamt.. men det är lätt att det blir värre ju längre man väntar, så vi ses på Söndag nu Lotta. =)


Önskar jag kunde göra något åt situatioen som råder, typ skynda på processen lite..  men ibland händer saker som är bortom ens kontroll.


Såg det var 9 stycken som röstat att de träffat mej på rikitgt, hehe spännande.. undra vilka ni är!? Var inte blyga med en liten kommentar inte.. det är bara trevligt.


Horoskop för Vågen  Fredag den 12 Oktober 2007

Det blåser upp till storm bland dina kolleger. Lyckligtvis är du själv inte inblandad. Du blir dock åhörare och kan konstatera att det handlar om en bagatell som är löjligt enkel att lösa. Men akta dig för att lägga dig i. Det kommer nämligen inte att uppskattas!


Oj, då lät ju inte så trevligt..


Jag har precis kokat ihop något jag älskar.. haha. KLIMP! Tss.. det käkade jag alltid förut ju, ja då jag inte drack välling ur nappflaska vill säga.. *asgarv* Kommer du ihåg Lotta när du "kom på mej" 8 år gammal, liggandes på golvet med en nappflaska ( välling ) i munnen.. haha. Piiiinsamt då. Men då såg mina tänder ut därefter också.. Tack och lov för tandställning.



Av mArrA$ - 12 oktober 2007 13:08

Jag ser det snöar, jag ser det snöar.. 


Nu är vintern snart här.. det började snöa igårkväll, så när jag åkte hem från jobbet var det vitt på backen.. riktigt mysigt promenadväder. Men Marras var så duktig att hon äntligen for på gymmet och tränade lite! =) Och nu är det så underbart väder ute att den som sitter inne borde skämmas..



Sen såg jag några avsnitt av favvoserien, nä inte desperate housewife.. hm men då ha ja ju två?! ;)


Ahh jag blir tokig på hur jag ser ut i ansiktet snart.. snart är tumvantar den enda lösningen för mej att låta bli, hate it! Känner sej väldigt attraktiv minsann.. nä inte direkt.


I morgon är det Lördag, får se om det blir att man åker in på paradisbadet som jag har tänkt göra nu ett antal gånger.. eller så blir det något annat skoj. Det lutar åt något annat om ja ska vara ärlig =)


Hade värsta sovmorgonen idag, hrmm vaknade typ strax efter 12:00..!? härligt.. det  var längesen.


Nu ska Ja ut och promenera.


Marras



Av mArrA$ - 11 oktober 2007 12:13

Horoskop för Vågen  Torsdag den 11 Oktober 2007

Den här dagen går dig ganska spårlöst förbi och det mesta rullar på i sitt invanda mönster. Så lugnt som du har det nu har du inte haft det på länge. Men det är inte en dag för tidigt att du får ta igen dig en smula. Så inte dig emot! Du njuter i fulla drag.


ikväll missar jag salsan, tråkigt..men jag har ju redan bytt bort nästa Fredag för att jag ska åka till Umeå då. Jag kan ju inte byta hela tiden =) Nog för att jag har de bästa och underbaraste arbetskamrater man kan tänka sej, där är det inget skitsnack inte..  en toppenarbetsplats.


Idag på förmiddagen har jag  gjort en liten tripp, men det gav inte så mycket som jag hade hoppats på..det blir nog bättre nästa gång... när det nu blir?


Vad är din största rädlsa? Jag är nog rätt så rädd för mörker och ensamhet.. ja ofrivillig ensamhet såklart. Jag tror människan inte är gjord för att vara ensam.. Att sakna, att behöva.. att behövas. En sak om man väljer att man vill vara ensam.. då är det en annan femma. Jag är mycket social av mej och har stort behov av att ha folk omkring mej.. kanske inte hela tiden men. Folk som får mej att må bra, ni vet vilka ni är.. =)



 Jag säger



för att ni finns mina vänner...


Somnade under ett pågående avsnitt av prison break i går, hur kunde det bara hända?! ojoj.. måste ta igen det ikväll minsann. Ska nog promenera på jobbet idag också.. det är ju såå ååå himla långt *haha* hmm inte direkt. Det tar lite över tio minuter att gå har jag räknat ut. *latmasken kryyyper under huden*


Såg att SAW IIII skulle komma på bio? har kommit..? Mer igenomtänkt och äcklig film får man ju leta! Vilken sjuk fantasi den skaparen måste ha? Men vem har inte det...




Av mArrA$ - 10 oktober 2007 22:12

HEJ

Har inte än vart iväg på gymmet, jag har sååå fruktansvärtont i magen! mensvärk s det heter duga.. brr. dålig ursäkt, ja vet.. det är fan så ju !


Vad är det fär fel på datorn!!!  Kan inte ladda hem nånting??!! det hänger sej efter en stund.. några sek. Samma sak med mediaplayern.. typ när jag lyssnar på webbradio.. *morra* Man blir hyffsat less.. ska radera hela skiten snart.


Fick besök ikväll av M & F. Trevligt, de övertalade mej att vi skule åka på Pizzerian.. hrmm jag var väl inte så svår att övertala precis. =) Jag beställde kebab ( som vanligt ) .. borde träna nu innan detta går käpprätt. Ja ja, iallafall så kommer kocken ut från köket och ska berätta om sin underbara meny speciellt för Onsdagskväll nu då. Han står och skryter om sin kyckling "pure´" och sitt äckliga sönderkokta ris.. M väljer att prova eftersom det låter faktiskt gott ju. Ops, big misstake... =) hehe..

Barnmat var namnet, hm man skulle tagit kamenran juh! haha.. nä va fan det såg ut och smakade som något katten spytt upp! Hon lämnar maten och ägaren kommer ut och frågar om det var något fel.. jaa, det hela slutade med en räksallad iallafall. =) 




I morgon är det en spännande dag, ska göra något på förmiddagen som jag både ser fram emot och som jag är skraj över.. sen är det APT på jobbet och sist men inet minst börjar jag jobba kl 16.00




Av mArrA$ - 10 oktober 2007 20:30




på att rita i paint..

Kossan.se
Av mArrA$ - 9 oktober 2007 19:11




Horoskop Vågen Tisdag 9 Oktober

Du har inte känt dig riktigt i form under några dagar, men det håller på att ändra på sig nu. Det kanske kommer att ta dig hela dagen att komma tillbaka men du är definitivt på rätt väg. Det känns rätt bra och tillfedsställande, eller hur?



okej, tror ni jag trände?.. nä. Jag duschade sen åkte jag hem igen.. det var så himla mycket folk där ju. Jag har inte tränat på väldigt länge nu, så jag lär ju få börja om på 0 igen.. drygt. En gång i tiden var jag rätt så vältränad, gick på gymmet ofta.. visst jag har alltid haft en liten mage, men jag har inte vart så förslappad som nu! förstoppad?? nää det sa ja väl ändå inte..


Idag  har det vart uppochner i Marras värld, har känt mej glad, ledsen, glad, ledsen.. ja, fan vad ni ska va nyfiken alltså.. =)  Vissa saker har inte världen med att göra helt enkelt.


Ikväll är det desperate housewife igen, längtar..


Ångduschen stod på gården när jag kom hem..*suck* Hur jäkla skönt lär inte det vara då? De är uppe och snickrar nu, hans bror och far... badrummet blir säkert toppen.






Frun går kläd i svarta sexiga underkläder framför mannen som läser tidningen, Han tittar upp och säger: Har vi sorg? Hon utropar: Ja vi har en död snopp i huset.







Av mArrA$ - 8 oktober 2007 21:28

Vågen

Måndag 8 oktober

Du kan ta det lugnt. Inga som helst störande intermezzon finns i sikte. Du mår fantastiskt bra hela dagen. Och eftersom det inte finns några plikter som måste utföras borde du passa på att göra någonting som du uppskattar. Passa på nu om du har någonting särskilt på gång!

Yes, jag haaaar också mått bra hela dagen. Har faktiskt suttit i telefonen hela dan, hmm har pratat med många goda vänner.. trevligt, men så gick Måndagen också.


Vart på affären, handlat följande


  • Mjölk
  • Fruktsoppa
  • Hot ROADS ( hehe hot dogs såklart ) på tal om ämnet.. den här gubben påminner mej om någon, undra vem?? haha!

 

  • Cream fraiche
  • gräddstuvad pytt
  • babymorötter
  • majskolvar
  • bröd
  • Ägg
  • köttbullar
  • kycklingfile´
  • tacokrydda
  • köttsoppa
  • hushållspapper
  • Bananer
  • ja typ det..

I morgon är det jobb igen, Tisdag. sen jobbar jag kväll Tors och Fredag. Blir ingen salsa på Torsdag då eftersom jag jobbar kväll, tråkigt.. salsan IGÅR var toppenkul då istället.   


Eldar för fullt i kaminen, vi har nämligen haft rörmokaren på bessök så i fick inte använda å elda nere idag.. brr. Lite småkallt, men Marras lyckades göra upp riktigt fina brasor.. ska sätta mej och stirra in i elden ett tag tror jag, sen ska ja sussa.


Efter regn kommer solsken



Av mArrA$ - 7 oktober 2007 15:05

Hej hopp!

Bakis och skakis??  jajamen.. 

Med en söt stirrande liten Doris här brevid så snurra min värld idag.  Gårdagen blev inte som vi planerat. Jag skulle ju köra.. hmm Kan meddela att det blev INTE så ; ) Mikael skjutsade in och hämtade oss där mitt i natten, Det tackar vi jättemycket för! =)  vi blev nämligen sugna på en öl.. och en till och en till och en liten cider och en drink.. och ehh okej det blev några stycka. Har fått rapporter av min vän att nåååågon inte mår värst vidare idag

    


haha.. Men det var trevligt, folket va visst lite annorlunda och så, men vaddå.. man smalt in bra då med andra ord. Nu känner man sej nöjd på ett tag, verkligen..



Ikväll ska jag på salsaträning klockan 19 till 21.


Horoskop för Vågen

Söndag den 7 Oktober 2007

Det är aldrig för sent för att lära sig någonting nytt och allt vi lär oss måste inte ske genom egna misstag. Mot kvällen kommer någon att dela en erfarenhet med dig som du kan ha stor nytta av om du bara är uppmärksam och snappar upp de viktiga poängerna.



[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards