Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av mArrA$ - 7 oktober 2009 09:13

Som förälder har man väl ansvar att se till så ens barn inte förstör eller ställer till med oreda omkring sej, eller hur?

SJÄLVKLART eftersom små barn inte kan avgöra saker o ting själv.

Jag vet att man "inte får" klaga på barn överhuvudtaget, men det finns saker som omgivningen faktiskt kan tycka är mkt irriterande. 

 

Det här inlägget skulle kunnas göra oändligt långt.. *suck*

 

Jag kan inte sätta mej in i situationen att vara förälder ännu, men för det så planerar man och tänker sej in i hur barnen kan kommas uppfostras. Nicklas och jag anser oss komma bli konsekventa i många olika situationer, jag har svårt att se mej själv "ge med mej" bara för att få det lugnt o skönt?! hur ska barnen då lära sej vad som är rätt och fel?

 

-Nej, INGEN mer kaka före maten... *mummel mummel*

*barnskrik* -ja vill ja vill! *stoppar ner handen o ska ta en kaka*

-Okeej.. bara EN kaka till sen ingen fler!

 

Ehh, så är det nog i mååånga hem. ja, kära nån.. de kan ju bara sluta på ett sätt.

 

Ex: Om man är inne på affären hela familjen och barnen börjar bråka eller skrika.. okej, EN varning " fortsätter ni så där får du följa pappa o sätta dej ute i bilen bla bla" Och om barnen då fortsätter, då anser jag att man gör slag i saken och bilen nästa. Mamma kan då fortsätta handla i lugn och ro.. det är väl så barn, människor överhuvudtaget, djur ja alla lär sej vad som är okej, och vad som inte är okej??

Tyvärr ser man idag alltför många barn som har tagit överhanden i familjen.


Dagens irritationsmoment handlar om barn och deras förmåga att slänga upp bildörrar in i andras bilar! Det är solklart, de har ju inte den insikten att man inte ska göra så. Där handlar det om föräldrarnas ansvar att barnen INTE smäller upp dörrar i bilar runtomkring! Jag har dock inte råkat ut för det själv... ännu, den dagen kommer jag inte bli så glad heller. Omgivningen ska inte behöva parkera sina bilar på säkert avstånd, för att barn inte är vuxna och kan bedöma avstånd. Bara för att det var ett barn som slängde upp dörren, varför skulle man måsta acceptera det? Det finns alltid en förälder i närheten att prata med..

 

  

 Jag såg nämligen en mamma och hennes två barn igår på en parkering, barnen sprang till bilen deras, kastade upp bildörren och hoppade in i bilen!? Hade bilen brevid stått liiite närmare så hade den ju fått ta smällen. Och där efter kommer mamman vankandes och ler, ovetandes obrydd..

För dem som inte vet, Självrisk är inte billigt i dagens samhälle!

 

Ja vet inte, kanske överreagerar jag??


Och NEJ, jag kommer inte heller bli en supermorsa.. för dom finns inte.

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards