Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under mars 2009

Av mArrA$ - 21 mars 2009 09:34

I går när jag om hem från jobbet så hade min underbara sambo tänt ljus i hela lägenheten och möter mej med ett glas rödvin och en lång kyss i hallen. Styker mej i håret med sin vackra hand..

 - jag har saknat dej älskling..säger han, med blicken djupt i mej

 Åh, jag saknar dej också! Varje minut vi är ifrån varann..


Sen ser vi en film o äter salta kex med vitlöksost och jordnötter..




Sugen på att gå ut på krogen ikväll, lyssna på lite bra musik och sitta o surra bara. Vi tänkte höra med några fler om de har lust att åka intill stan..


Än så länge verkar jag ju vara ledig idag..


Av mArrA$ - 19 mars 2009 22:33

 


Gårdagen kom.. och försvann lika fort.

På Tisdagskväll efter jobbet så begav jag mej hem till mor i Nyland. Hade ju tid hos tandläkaren i Övik på Onsdagen, ja veeet.. 30 mil till tandläkaren, galen javisst =D det är jag de...

 Så då sov ja hos henne tills dagen efter, då jag o syrran åkte till Övik. Besöket hos tandläkaren ick utmärt, inga hål.. undersökning, polering, tandsten och nerslip av en tand som hade blivit vass.. 500:-. Trodde jag aldrig.. gud så så skönt, ha ha ..nu kunde ja ju shoppa loss o unna mej lite kläder! Längesen ja handlade kläder ju..Hittade massor! Får se om ja fixar kort tills i morgon, idag orkar jag bara inte.. klev upp 07 å for från mamma, 2,5 tim senare var jag hemma.. sen skulle jag börja jobba 12-21.. helt slut vill ja lova!

Köpte ett par jeans och ett par mysbyxor på veromoda.. ( hade presentkort där ) sen fann ja säkert 5 toppar på lite andra ställen.. ja, ni ska få se. Supermkt fint.. mm.


It was very..

Nu så tänkte jag städa upp lite här hemma innan nicklas kommer hem, nog för att ja borde sova men.. ja vill liksom inte vakna till detta inferno i morgon.  



Av mArrA$ - 16 mars 2009 22:22

Här kommer en liten sång dårå..



Maria, believe me, I like it loud
Maria, believe me, I like it loud
Maria, beleive me, I like it... LOUD!

Av mArrA$ - 16 mars 2009 21:48

har jobbat 13 timmar idag.. heelt slut, måste nog bara kasta mej i vattnet.. ja menar sängen.


Måste vara det kortaste inlägg i marras historia detta..



Av mArrA$ - 15 mars 2009 21:11

Tjena!

Igårkväll så bjöd vi hit Rickard o Kerstin på en bit mat o lite alkoholbaserad dryck. Vi åt raklett, klyftpotatis, file´ och ett par  kalla såser! supergott.. mmm.. Efter det så tittade vi på melodifestivalen, som vi nog alla tyckte blev lite oväntad. Jag hade gärna sett Alcazar som vinnare.. tror deras koncept skulle gått hem i Eurovision. Men jaja, hon va väl helt okej..Efter en  stund så kommer Lena och Pe o hälsar på också, sara körde dem.. Så Svärmor o gubben får sej ett glas rödvin.


Herreminje, jag somnade visst innan Kerst o Rickard for hem.. typiskt då. Men klockan var nog omkring 03 så.. o ja hade sovit dåligt natten innan. Nä det var trevligt, hoppas på att göra om det någongång!


Idag hade vi ju en inplanerad utflykt till staden med Håkan o Carina. skulel på loppis på furuparken tillsammans med dem, men tror ni vi tog oss upp? nejnej.. trötta i kropp o själ sov vi vidare med liiite dåligt samvete. Ångrar i eterhand att vi inte hängde med er ju.. jaja, some other time.


Idag blev vi bortbjudna på middag till Hissmofamily då.. rostade Rotfrukter och köttfärsbiffar i gräddsås. Förstår inte att alla har börja påpeka att de blir pölsa o sånt, haha? =D tack för maten, de va gott!


Här komer en lite udda bild som nog ingen förstår innebörden av, faktiskt inte jag heller..

här kommer lilla ludde ( Rickard ) håhå -ja- ja.. bärande på sin..? ehh



Nu ska ja göra gubben sällskap framför Beck..

Av mArrA$ - 13 mars 2009 09:26

Nu så var det dags igen då,  Fredagen den 13:e.En del sjukskriver sej, stänger dörrar och fönster och vägrar kliva ur sängen av rädsla att något hemskt ska inträffa!  


Frågan lyder, tror du på...

Det gör INTE jag 


Siffran 13 har ju delad innbörd, i vissa sammanhang så menas den vara turnummer.. men varför vara ett otursnummer om den inträffar på en fredag?


Ikväll skall Nicklas på klassfest, det är 10 år sedan han gick ur nian.. blir väl en himla fest där.. tur man jobbar o sen ska jag o Emma på skötsam dans på folkets hus. Perikles som spelar.. mmm längesen man dansade till dem, härliga låtar det! Seeen att trummisen Jocke är den läckraste är ju bara en bonus när man dansar förbi scenen.. tsss =D

Nä, om man skulle ta o fixa lite frukost, koka en gröt.. vågar man det så inte spisen flyger i luften idag!? (^^,) hihi..


O förressten... 

Tack för kanongod mat Carina o Håkan! det var den smarrigaste som sagt  "häntiveckangryta" jag ätit på länge.. lever, pölsa, bruna bönor i ett enda hopkok mmm.. och en toppning av isterbanden där tog det hela till en ny smaklevel =D *asgarv* Nä, skämt o sido.. det var en supergod middag! Vi får bjuda åter framöver, absolut..



Av mArrA$ - 12 mars 2009 14:35


Hittade en rolig bild på nätet som ja bara måste lägga upp.. sikken player ni! =D Den där Robert verkar ha legat i på sitt besök i Uppsala!



Ikväll så är vi bjudna på middag hos Håkan o Carina.. Det är ju Tors så de blir välla ärtsoppa =S ( hehe ) nä herregud, ja ha insett att ja måste skärpa mej, är så bortskämd vad gäler maten.. inte bruna bönor, inte ärtsoppa, inte leverbiff, inte pölsa.. inte.. blabla... ja ska tala om för er att jag faktiskt smakade något på jobbet idag som ja aldrig ätit förr!.. och ja tog tillochmed mer! Kroppkakor..det var ju riktigt gott! jag är ju en sån där som tydligen går efter utseendet =) hihi..dumheter o man är 26 år?!  ser så mycket Emma ( Nicklas syster )  i mej själv gällande VISSA saker =) Jag var mkt som henne då jag var 17-18 år haha. Man får ju hoppas att den donnan blir lika läcker o klok som en annan då i denna ålder! haha.. *blink blink* nä klart ni vet att jag skämtar!..jaså inte det? joooo..

 Nä det blir nog bra de. Skönt o slippa laga mat idag!

tsss..den va bra C! Jag måste nog vara den enda kvinna som "poopar" parfym! haha, meh...ingen fler?? ;) gör inte alla Qvinns det?


nähä, inte det..


Nu ska ja hoppa in i duschen!

Kram på er..

Av mArrA$ - 11 mars 2009 09:57

*hahaha* ja kära nån.. ni vet, typiskt att man ska behöva skämmas då. Var på toa o gjorde hrmm nr 2 så här på morgonkvisten.. sprayar med lite lukta gott så där efteråt. I samma stund så ringder det på dörren.. shit, pannreperatören! neej varför just nu när jag precis vart på toa?! jaja, bara att släppa in honom då.. Hmm vem ska ja skylla på!? ehh oj, bara jag hemma.. hihi. När han går ner till sin bil passar jag på att slänga upp fönstret o spraya med mer lukta gott, haha.. självklart känner han att jag sprayat med något. Jag håller mej i köket resterande tiden han arbetar =D fan så barnslig man är då.. *skratt*



Sen undrar jag.. vem ger dem rätten att klampa in i våra hem med skorna på!?..alldeles blött på golvet nu o mattan i badrummet är alldeles skititg!!

Grrr... man kan undra om de gör så hemma också? Tänk om min matta var svindyr o exlusiv..

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards