Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under maj 2009

Av mArrA$ - 7 maj 2009 11:33

Godddag i stugan


 


Fick hem mina nya glasögon igår .. svart glas blev det ju, men ja vet inte riktigt vad jag tycker om det.. de blir ju som riktiga solglasögon och nja.. man är väl ovan. Men N gillade det minsann. Tur man har två par nu då som man kan skifta mellan. Sen kommer ju linserna vilken dag som helst..


Spontant så bjöd vi hem fam Berggren på middag igår. Lena, Sara oh Emma.. O Marras lagade kalkonsås på grädde, grönsaksbulong, vitlök och prästost.. mm det blev verkligen skitgott! Jag kan bara jag vill..


Sen hälsade vi på Håkan o carina och fick oss en kopp te o en kaka.. fick md oss lite roliga saker i en kasse! =D Jag tycker ju sånt är skoj. fick bland annat ett jättefint kakafat, ett sådant jag budat på tradera men inte vann. tack tack.. =D


Ikväll ska vi åka o titta på ett hus här i Dvärsätt.. ett toppenfint stort hus med 6 rum o kök, läget är kanon.. på landet liksom fast ändå bara nån km in till Krokom. Titta kan man alltid göra.. bo ska man ju göra vilket som, sen vad man betalar till är en annan femma, vi hyr ju så extremt dyrt här där vi bor nu, ingen skillnad nästan att bo i hus.


Nu ska a hoppa in i duschen för  ja håller på att frysa mej fördärvad..sitter här o hackar tänder, brrr..


Ska nog sola solarium när ja åker in till byn?..



Av mArrA$ - 6 maj 2009 13:41

Så där är resan bokad o klar, nu är det bara en enda längtan tills man får komma bort till värmen å allt däromkring! Sol, bad, god mat..Party o massa utflykter =D .. mmm det ska bli så roligt! var också in på Vårdentralen idag o fixade dukoral drickvaccin för magen min, dyrare än ja räknat med var de också! 350:-... meen vad, ja vill inte få magsjuka där nere..känslig mage som jag har. När man äntligen åker å betalar så mycket pengar vill man ju vara frisk.


Idag är jag ledig, trodde dem skulle ringa ut mej i morse men inte då..Jag jobbar helgen som kommer, riktigt dryga dagar så.. det kan va skönt att vara ledig innan.


Har städat garderober, rensat ut lite o lagt undan de kläder som jag INTE KAN HA!.. hrmm.. inte så skoj att man lagt på sej, men å andra sidan så håller jag ju på för fullt att fixa formen igen.


Ska välla ta å laga litt föda nu kanske tills mannen i bygget behagar att komma hem.


Nu fick ja främmande!.. Ma höres

Av mArrA$ - 4 maj 2009 22:46

Alla goda ting är 3, 4 eller tillochmed 5:


1:  Nicklas fick semester! Jaaa.. nu ska vi äntligen åka utomlands =D mmm så fruktansvärt mysigt vi kommer ha det! Jag måste dock köpa mkt stark solcreme eftersom ja som e född albino typ, haha....solfaktor 30, jajamen!


2: Älskade hade lagat middag.. chili con Arne o ris.. ; ) mm det var så gott så. Matlådda på jobbet i morgon också.. bra det.


3: Sedan så åkte vi på Willys och handlade, fyllde upp kylskåp och frys! Jobbigt, för de höll på att renovera där o bygga om.. man hittade ju ingenting. meeen Äntligen finns det det så vi kan mätta maggen.


4: Efter vi kommit hem och packat upp varorna, så gick vi över på andra sidan vägen på en grusplan där o spelade badminton i nästan en hel timma! DET var motion minsann.. men det är ju verkligen skitskoj! Vi har så roligt tillsammans! ohh =)


 Men ni!.. är Igelkottar blinda eller nåt??? Jag såg något som gick över lägdan när vi spelade, sprang dit o då var det ju värsta mini-igelkotten. Satte oss på huk o kikade på den.. då den kom rätt emot mej, o gick sedan obehindrat förbi mej.. märkligt. Man tycker den vorde blivit lite skraj väl?


5: Och nu har jag precis suttit 30 minuter på motioncykeln, tittade på ballar av stål samtidigt.. då går det som lättare att trampa. 

IGÅR cyklade jag också--->  Kunde ju inte sova, la mej men fick stiga upp igen och kl var nästan 00.30 satte mej o cyklade 30 minuter då också =) hrmm mitt i natten, tokig man är då. Men då blev ja lite pömsig så ja kunde lägga mej.


Samma sak ska jag nog ta o göra nu, men innan jag gör det vill jag säga ett stoooort Grattis till Vicky och Stellan som fick en supergullig dotter, Tilda! Lycka till med allt! jag är bara sååå avundsjuk ; )

Av mArrA$ - 3 maj 2009 22:46

Helvete! hade ju skrivit vääärldens längsta inlägg som försvann! Åhh.. okej, vi provar igen..



Hej förressten! Och..





Redan MAJ? Jag hinner inte med nu för tiden verkar det som.. nä allvarligt så har datan krånglat, internet ha legat nere.. vet inte vad som felat, men huvudsaken att det fungerar igen nu. Det har väl hänt lite i helgen känsn det som, ha ju vart en riktigt härlig långhelg.


Valborg spenderades i Nyland hos min familj, 4 dagars ledig så det va bäst att passa på att åka hemövers. Trevligt att träffa dem, verkligen.. mammsen såg pigg ut och det gör mej glad! =D

Blev ingen dans för mej i Härnösand heller.. av olika anledningar. Trist, brukar vara bra där.. menmen, de kommer fler tåg dit också.


Tog mej en promenad till min syster för att.. prova litt kläder!! heeelt glaen blir jag när det kommer till hennes garderob, haha!  älskar att byta till mej en hel massa plagg av henne.. och denna gång fick jag en hel massa snyggt! Jeans, jeanskappa, kjolar o en massa roligt. Meeen jag fick inte åt mej den där skitasnygga klänningen jag suktat efter, mmmm vill ha!.. får se vad man kan locka med nästa gång vi ses ; )


Dagen efter tog vi oss en rejäl lårdödare! Vi tog en hårdpromenad så svettan rann! upp o ner för backar in i skogen o hej o hå! 1 timma var vi ute o plågade kroppen riktigt.. Skööönt. Synd man bor så långt ifrån annars skulle vi lätt göra om det... OFTA.


Iallafall så har jag tränat, promenerat och cyklat nu i ca 2 veckor.. inte en dag försent med tanke på vad som komma skall! =D  Gärna hade jag sett att formen var fixad igår.. men nu är det brått brått!


Vi har nämligen bestämt att ( om Nicklas får semester ) vi ska åka utomlands den 29 maj, jag Nicke och min syster. Till Turkiet en vecka, Alanya.. fan va nice det vore! Så i morgon får jag veta, bara att hålla tummarna nu.. Beach 2009.. nja, hinner nog knappast! *skratt* Kan ju knappast bli värre väl..


I går var vi iväg på en annan sorts träning.. Näldengalan! Jag var först skeptisk att jag inte alls skulle ha någe skoj med tanke på alla som dricker på den galan.. men ja blev förvånad, hade verkligen skitskoj.. De flesta seriösa dansare som ja brukar ta en svängom med var där, NYKTRA o städade. Svärmor Lena o Pe var med.. vi körde dem då ja o vännen eftersom vi va spikade nyktra bägge två.

Perikles.-jannez o Wisex stod för denna oförglömliga kväll som satte sina spår i mina skinkor o lår!


Idag så var vi till Sara o grattde henne, hon fyllde 20 år i veckan som var.. Jajamen, då åt man tårta minsann för fulla muggar.. men vadå,  på kalas innehåller väl tårta inga kalorier..


ehh eller?


Ha det gott!

Nattinatt...







[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards