Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under juni 2009

Av mArrA$ - 9 juni 2009 23:09

Jag kom bara att tänka på en sak idag när jag åt melon..

Varför är allt godast i mitten? Melonen t ex är sötast i mitten o blir mindre god ju längre ut i kanterna man kommer, tappar smaken liksom. Samma sak med mycket annat..på pizzan lägger de alltid de godaste sölet i mitten, mest pålägg precis i mitten.. hmm why?


Hälsade på en kompis idag som bor i krokom.. hon ska ha bebis också, gud så stor mage hon hade nu =D trots att det är 2 månader kvar. Man blir ju faktiskt litt avis trots allt, en annan får nöja sej med praktik så länge ; ) haha..


Var till läkaren idag.. sjukskriven till och med Söndag. Bra, då får ja vila upp mitt ben i lugn och ro. Ingen stress.. det e sommar! ; )


Jag känner mej hängig.. vill bara sova, sover oftast också.. hur som helst, när som helst. Somnar så fort ja sätter mej i bilen, har sovit nu ikväll på soffan.. kan sova hur mkt som helst känns det som. Infektion i kroppen kanske? Känns som ja e förkyld..


Blev inget Bollnäs i morgon, alltså ja orkar inte.. måste få sova ut.. ja åker på Torsdag istället med de andra.


Funderar på att ta ut hårförlängningen också, den siter inte som a vill.. inte så stabilt som a hade önskat. Hmm metallploppar i skallen, ja kollade på några dag som hade det, de verkar bra mkt bekvämare med vaxlim.. bra mkt dyrare också! *ops* ja ska nog ta ut dessa.. 1700 kr förgäves, men vadå.. ja får spara t mitt eget hår litt till o sätta nya nån gång. Nu har man ju prova det här också.. synd bara att jag trivdes i det o att det va snyggt!


ska sova på saken..

Av mArrA$ - 8 juni 2009 23:37

 på morsdag så lägger jag in denna hälsning till min kära mor



Vi funderar på att åka hem o hälsa på till helgen.. ja aha mammalängtan, lite så där lagomt. Så vi ska prata om det mer i veckan..


På Onsdag åker jag ner till Bollnäs, Sara Nicklas syster tar ju studenten, då ska jag fixa hennes balfrisyr och så.. resten av gänget dvs: mormor, morfar, farmor o farfar o dem kommer på Torsdag. Vill eg inte sova en enda natt utan hjärtat mitt ju! Avskyr att vara ifrån honom.. sitter faltiskt här just nu o saknar honom så det gör ont! Han ringde precis o ville bara höra min röst o säga att han saknar mej också.. massor. Snart e vi i varandras famn igen... mmm. Galet tokkär.. fortfarande! =D



Nu kommer Nicklas hem från Jobbet!! Puss o nattinatt

Av mArrA$ - 8 juni 2009 20:02

 

Tre dagar har man nu infunnit sej i kalla och regninga Sverige, Östersund... Vill bara tillbaka, tillbaka till 35 graders stekande hetta, underbara människor och gratis mat och öööl! *skratt* Skämt o sido.. här har ni mej igen! Hemma från en helt underbar resa tillsammans med min hjärtevän och min syster Jessica. I vecka, den gick fort.. alldeles för snabbt, men vi hann ändå med en hel del skoj! Syrran låg mest på stranden och vräkte sej i solen medans jag och Nicklas hittade på lite småroliga saker.. ville ju se oss runt och känna att man gjort något sevärt också.

Vi kommer fram på Antalya flygplats omkring kl 04 på morgonen.. sen bär det av i buss i ca 2 timmar! Snacka om att man var trött efter att varit vaken heeela dagen + natten på flyget dessutom! Självklart måste ju busschauffören stanna vid en bazaar så vi dumma turister ska shoppa lite, mmm lagomt sugen man var på de kl  04 in the morning!? not..

Kommer på hotellet och där får vi sitta och vänta i evighet på att få checka in på rummet.. lagomt irriterande då. Fick en välkomstfrukost också.. men den va väl inte att hurra för.

Lördagmorgon: Vi bestämmer oss att det första vi gör innan stranden så ska vi på turkiskt bad, Hamam.. åhh det va ju helt otroligt skönt! De skrubbade, tvättade, masserade, skummade in, lade lermask i ansiktet, virande in oss i handdukar och bjöd på turkiskt te..och sen var det dgs för 45 min oljemassage.. DET som förstörde hela konceptet. Jag fick då en manlig massör, han som ägde stället tror jag. Och han tafsade så inni h- vete när han masserande.. grävde i ljumskarna liksom vid lårmassagen ( inte hela tiden men ändå!! ) o där låg en annan o inte vågade säga ett enda knyst?? ehh ångrar mej att ja inte sa ifrån! så fy fan!! Ingen annan upplevde det så, min vanliga otur.. hmm jaja.

Skrubbad o ren, nu var det dags för beachen!

Nicklas bränner sej oturligt nog första dagen fast vi är så noga o smörja oss med BRA produkter.. hmm. Hör och häpna, JAG brände mej ingenting.. blev inte lika brun som de andra heller men vadå.. =D Man vill ju inte förstöra semestern väl.

 Tillsammans hyrde vi alla tre bland annat en trampbåt som vi gled ut på havet i, det va en rolig historia i sej.. när man hoppade ner i vattnet från den så var det tamefan omöjligt att ta sej upp igen!? Nicklas slet som ett djur för att hjälpa oss strandade sälar tillbaka upp i båten, *haha* ja helt otroligt..

Vi har ju allinclusive på hotellet, så ja vill lova att det slinker ner några liter öl och en hel del vodka på den trippen =) Och maten som ingår, buffe´ okej, var ut ågra kvällar och käkade.. men det måste man ju.. tillslut ville man ju bara spy åt buffen!

Helt underbara servitörer som vi också har kontakt med nu när vi kommit hem! Var ut på krogen med dem typ 3 dagar också.. himla skoj hade vi, inte sant jessica ; ) Nicklas blev allas lilla maskot med sin brända flint och sn goa mage.. *haha*

Ja, Jag och Nicklas tog oss en tripp upp till en mur "castle" högt högt upp på ett berg där i Alanya, dit tog vi oss med buss.. oh vilken usikt!

Klistrar in en liten bild här..

mer bilder kommer senare eftersom de mesta kort är på jessicas kamera.

Sen har jag gjort hårförlängning ( som ni kanske såg på bilden längst upp )! Både jag och syrran gjorde en sådan, betalade ungefär hälften av ord pris här i Sverige efter en hel dags prutande! *phu* det är inte lätt.. skitjobbigt minsann. Ungefär 1700:- betalade vi.. Säkert aslurande också ; ) Sedan kallade några servitörer från hotellet mej för Kleopatra resten av tiden, haha..någon Egyptisk drottning om jag inte tar fel, ja hon kanske såg ut så =D 

 Nicklas var till en barberare och rakade både kinder och skallen, ingen förlängning där inte ; ) självklart brände han sej där uppepå efter de.. bad luck. Men ja tror det va skönt, lite lyxigt nog.

En dag gick åt till shopping, prut och åter prut..säkert 3 timmar var vi i samma butik! Orkade liksom inte gå runt i en massa olika.. så vi shoppade loss i en o samma. Nicklas köpte" dieseljeans" och ungefär 6 "märkes"t-shirtar + två par kalsonger.. och jag köpte en huvtröja o 3 t-shirtar. 1200:- sek betalde vi, efter en massa prutande! Han började på 4000:-.. ojoj. Köpt också en klocka och solglasögon i en annan affär.. +  en huvtröja åt Nicklas.

På Onsdagen var det stora vågor till havs och Marras hade inte badat på heela dagen, tillsist kastar vi oss ut allesammans i vattnet för att möta dessa härliga vågor. Plötsligt Känner jag hur något slingrar sej runt mitt ben och en otrolig smärta infinner sej!! Ahh ja skriker på hjälp o sträcker mej efter Nicklas o Jessica.. de bara stirrar på mej o säger åt mej att lugna ner mej! Springer upp på stranden.. och fan, jag blev bränd av en brännmanet!!! DET kändes vill ja lova.. brr bara tanken på det igen får mej att rysa, lär dröja innan ja badar i havet igen..  Sen blev Marras strandens turistattraktion, alla ville se o prata om det..Ingen hade blivit bränd på 17 år sa dem?? ehh okej. 

Ja, det va väl veckan i stora drag.. En underbar semester och dit ska vi snart tillbaka. Saknar dem där nere! Musa och Hakan.. see you in August maybe ; )

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards