Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg den 20 december 2009

Av mArrA$ - 20 december 2009 23:04

fiii tusan va de va kallt ute! Sara ringde o undrade om vi ville gå en promenad med henne och hundarna.. javisst! =) jo tjena ---> vilken rolig promenad, haha..de blåste något såååå hemskt kallt! De riktigt sved i ansiktet.. mmm ajaj. Men en timma va vi ute minsann!.. och när vi kom hem drack vi glögg och spelade kort! Jag förlorade.. som vanligt *suck*

 

  

 

Nu klev Nicklas precis ur duschen. och det innebär att ja måste gå och snusa på honom! mm *sniff sniff*

jaaa just, På tal om snus.. han ha ju slutat snusa också!

såå duktig man kan vara mitt lilla gosetroll ; )


Av mArrA$ - 20 december 2009 13:34


Vad kan passa bätter i jultider än Ave Maria.. ; )

Av mArrA$ - 20 december 2009 13:16

Dagens goda:

Har slagit in lite karameller i en ask, smyckat lite fint och lagt ett julkort ovanpå där det står.. Till en rar granne önskar Maria och Nicklas.

 Den tänkte jag vår granne mitt emot skulle få sej, hon är ändock en jättefin dam att ha o göra med så.


Idag är det söndag och 4 advent, ja kära nån nu är det bara 4 dar kvar till julafton.. så trevligt minsann.

 

Dagens mindre goda är att jag varken tagit mej ut på promenad eller rört på mej nånting alls.. helt slö rakt igenom typ =) Suttit här vid datan.. ojoj.

Nä, nu får de va bra! Upp o hoppa på sadeln nu, så får det bli..



Av mArrA$ - 20 december 2009 09:36

Det snöar för fullt ute och termometern visar - 10 grader.. rätt skönt nu. En morgonpromenad kanske inte skulle sitta helt fel? Man kan väl inte sitta varje dag o cykla.. tillsut så ger de ju inget resultat längre, man må ju göra något annat också...kanske...

Som att dansa!.. det startar en kurs i gammaldans nu i januari! Den vill Marras gå.. mm ha alltid velat lära mej dansa shottis, snoa o sånt.. =) det va det roligaste mamma visste. Åhh lilla mammsen, nu får du dansa huur mycket du vill var du nu befinner dej..

Igår var det iallafall ju dans på folkets hus, Jannez som spelade.. jag blev tillfrågade många gånger om vi/jag inte skulle åka.. men nja. Dels hade jag ont i knät, sen måste ja hålla hårt i plånboken om de ska bli några julklappar iår.

 

Gårdagens middag blev Kyckling, lök och broccoli i en ugnsform, egengjord rödvinssås och potatismoset som blev övers sen igår! =)

Efter det så gjorde vi julgodis, det blev efter ett smarrigt recept jag hittade här på nätet. Tomteskumfugde.. samt skumbananfudge =)


Det här behöver du :
10 bitar skumgodis ( tomtar, bananer eller annat)
2 dl strösocker
1 dl grädde
50 gram smör
100 g vit choklad

 

GÖR SÅHÄR :
Klipp skumgodiset i bitar. Blanda ner allt utom den vita chokladen i en kastrull. Låt koka upp så allt smälter ihop. Bryt chokladen och vänd ner i smeten och rör till du får en jämn blank smet. Häll upp i smord form eller på bakplåtspapper ( mina fastnade i formen?! ) och låt svalna, gärna över natten i kylskåpet. Skär sedan upp fudgen i bitar och förvara svalt.

 

  

Bilden är "lånad" från kryddburken.. eller snott?! kanske jag har.. ops.

 

Sen blev det spetsad_glögg och en skitrolig film vi hyrt! Menn guud alltså vilken pinsam film. Baksmällan.. har du inte sett den? se den!.. men snacka om att förlöjliga killar, haha.. oj va vi skrattade! =)

 


[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards