Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Allt jag skulle vilja berätta för dej mamma..*snyft*

Av mArrA$ - 6 oktober 2010 16:44

 Älskade Mamma..  

idag är det den 6 oktober

Om en Månad så är det ett helt år!? sedan du lämnade denna jord och oss

Helt ofattbart att det gått så otroligt fort..?

 Ibland förstår man bara inte...

Det är så många gånger jag velat lyfta luren, ringa dej.. höra din röst, känna din omtanke, berätta saker du inte får uppleva! Allt du går miste om.. det gör så ont inombords att inte får dela med sej av allt som händer i livet.

Det enda man har är dessa minnen, smärtsamma, glada, sorgliga, roliga minnen av dej... av alla underbara stunder tillsammans.


När jag skriver detta så strömmar tårarna ner för mina kinder, jag ser knappt tangenterna.. det blir bara suddigt! Men jag skriver från hjärtat i den här dumma bloggen du inte tyckte om..

Ibland vet jag att du finns här med mej.. en känsla bara som är svår att förklara. Alla dessa glas som gått sönder i samma veva jag tänkt på dej? det är min förklarning. jag mår bra av den, då är det så.

 De gånger jag verkligen orkar, är i sinneslag att sätta mej ner i lugn och ro och bara tänka på dej.. det är vad som smärtar mest, det är då.. i ensamheten tårarna kommer.. då ingen annan ser. 


Jag skulle vilja berätta för dej att jag mår bra! Men att saker dock inte blev som det var tänkt här i livet, jag är inte längre tillsammans med Nicklas, Jag bor kvar i Jämtland.. i min alldeles egna nya lägenhet.Jag träffar en man just nu, han är mycket trevlig.. tror du skulle tycka han var bra för mej. Vi tycker om varandra..


Wilma och Doris har det jättebra, de är väldigt anpassningsbara med tanke på alla flytter de fått gå igenom. Tuva, din älskade Tuva.. hon bor hos Jessica och har det mycket bra. Fick du någonsin veta att hon faktiskt hade siames i sej? Hon är mycket vacker och speciell iallafall..

Jag vill berätta för dej att jag fortfarande är ute och dansar, jag hoppas du följer i dansen vart du än befinner dej just nu! Dansade med Mikael från Ullånger häromhelgen när jag var hem och hälsade på syskonen och Pappa. Ibland tror jag faktiskt dem saknar mej? men oftast känns det som jag är ensammast i världen, inte har någon alls. 

Jag och Mikael har iallafall pratat mycket om dej, han hjälpte mej mycket efter din bortgång. Han kommer ihåg att ni dansade den gången du och jag for på Jannez i Härnösand tillsammans! Han miste också sin mor som du vet, du kände ju henne..det var ett rätt otroligt sammanträffande.

Jag arbetar fortfarande kvar på samma ställe, dock med samma dåliga arbetssituation. Jag vet att du alltid sa att jag skulle göra som jag ville.. och jag går fortfarande i tankarna att utbilda mej inom psykiatrin. Men det gäller bara att komma till skott.. 

Alliansen vann valet mamma, jag hade velat rådfråga dej ang det i år! Nu kommer regieringen ställa till det för mej och många fler en låång tid framöver. Niclas behöll bilen vi köpte tillsammans.. jag kör fortfarande OLW:n. Den får gå tills den rasar känns det som! 

Jag fyller snart år, 28 år.. jag har kvar bilden från förra året när jag var hem, ni gratulerade mej.. det var den 17 Oktober 2009.. 3 veckor senare fanns du inte längre?!

      

Alla bilder vi tog när vi skämtade och skrattade där i köket, klädd i dina

" mamma är bäst strumpor" bara några veckor innan?   

Idol är i fullgång igen, ifjol var din favorit Mariette. hon vann tyvärr inte.. men vi höll tummarna hela vägen. 

Och du.. jag har fortfarande jäkla dålig hy.. 


Jag saknar dej så mycket

  

/ Maria

 
 
Ingen bild

Anna W

11 oktober 2010 17:19

Åhhh, Maria va sorgligt & fint på samma gång. Kraaaaam!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mArrA$ - 24 januari 2014 01:07

På natten när andra sover, skimrar månen klart.  Med ljuset börjar allting om, ingenting blir kvar Det som var ett liv, blir minnet av den mörka tiden  Vinter blir till vår, så är tidens gång   Borta för din syn, men finns kvar tills nästa ti...

Av mArrA$ - 30 december 2013 02:16


Mååndag.. och jag må va bland de enda som älskar just den här Måndagen LIKAMED leeedig, day off U name it.    I morgon ( idag ) whatever, ska jag och bästa på stan, vill ha ett rött läppstift.. hur svårt ska de va? Och så ska jag införskaffa lite...

Av mArrA$ - 29 december 2013 16:43

ohhh.. lycka är hörreni att ligga nyduschad i sitt numera väldigt mysiga sovrum, i sin enormt feta sköööööna tempursäng och bara känna att "ZZZZzzz zooova"... Efter en hektisk jul på jobbet, en juldag, en helg på det och ett nyår på arbetet att vänta...

Av mArrA$ - 26 december 2013 13:22

      Halka PLUS Higheels PLUS några öl LIKAMED Bad combo! upptäckte jag igår...när det var försent. Drog några läckra danssteg innan fallet i backen var oundvikligt.    Första tanken "såg nån?" Andra tanken "aj som fan" Tredje tanken "d...

Av mArrA$ - 24 december 2013 23:31

       Knulafton 2013 är snart tillände Den har spenderats på mitt jobb och tack vare Underbaraste så gjorde vi dagen/kvällen kanon till våra gamla! TROTS att våra fötter sved och hjärtat bultade..  "Kjell" kom, gav oss ett leende, poängtera...

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards