Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under oktober 2010

Av mArrA$ - 26 oktober 2010 10:24

Det blir snart din tur, tack för att du väntar!

Sitter och funderar för fulla muggar hur man ska ta sej och OM man kommer ta sej på arbetet med livet i behåll?! Har ju nämligen inte bytt till vinterdäck på bileländet ännu.. Men man får väl åla sej fram på vägen i den fart som det går.. Illa, det verkar som ha regnat inatt och sen frusit på, då kan det bli farligt. 

Man har ju som inget annat att vänta nu än en kall och lång vinter, med betongis på bilrutan och metervis med snö. 


Somnade sent och blev väckt av telefonen i morse, ja vad ska man säga.. 

Bad news


Har Iallafall gjort lite nyttogöra så här på morgonen, ringt runt o fixat lite med papper o så.. sånt där nödvändiga måsten som jag bara haaatar att ta tag i.

Det känns ju iallafall mycket bra efteråt, huvudsaken det.  


Du är fortfarande placerad i kö, och har nummer 3821

Tack för att du väntar

Av mArrA$ - 26 oktober 2010 01:39

  

Snart slut på denna månad och det innebär löning!

Löningen ( som kommer om någon dag ) innebar för Maria ett välförtjänt Stadsbesök.. som resulterade i en massa shopping som inte var planerat!

Älskar ju alla dessa nya Shabby lantliga affärer som öppnat! Köpte mej bland annat en årskalender i plåt med magneter iallafall.. riktigt riktigt snygg... Så köpte jag en go´doftande tvål på samma affär.


  

En liknande, fast inte samma motiv.. jag har en ung flicka med rosa blommor.. mycket vacker! 


Mötte D på Törners konditori där vi drack en kopp kaffe tillsammans, fick en halv kopp hett jävla kaffe över mej för att damen brevid var som ett yrväder och inte såg sej för! Sen åkte vi på K.O.O.L och kikade på massa möbler, det är helt underbart att den jag träffar också älskar inredning liksom jag!  

Tillsist åkte vi ut på lillänge o handla lite mat. 


Sen har jag inte gjort många knop, ätit lite gott.. suttit här.. framför tv:n, diskat o nu kan det liksom vara dags att kojsa. Börjar arbeta kl 13 30 i morgon så.. sovmorgon, nog har man det alltid! 





Av mArrA$ - 25 oktober 2010 01:42

Vi fick ett infall att åka in till staden o gå på Olearys på Lördagen! 

Sagt och gjort så tog vi bussen kl 23 in 

Tack för en heeeelt galet rolig kväll.. och du var så fin. 

Sen att Marras inte käkade ett paket kex innan hon talade på Bishops va en annan femma!? ops.. Tsss.. sorry ;) 

  


Så Söndagen spenderades i sängen, på soffan, vid köksbordet och en liten uppfriskande promenad fanns också med på schemat. 


Nattinatt



Av mArrA$ - 25 oktober 2010 01:02

*skratt*

Kunde bara inte motstå att lägga upp den här uuuunderbara sminkguiden! ;)

Nästan i klass med Bonde söker fru på PinsamSkalan. 



Av mArrA$ - 22 oktober 2010 09:08

Nytt i köket




  

Av mArrA$ - 22 oktober 2010 08:24

God morgon! 

Vaken med tuppen kan man säga.. den där wake up light ÄR faktiskt bra skit!?

Daniel trodde aldrig han skulle vakna av den innan han testat, men jodå.. nog vaknar man alltid.. varje morgon till en ljus dag med fågelkvitter. Nu har jag just vinkat av honom för att möta en ny arbetsdag.

Blev genast tomt och kallt i sängen..


Hade hoppats på lite hederligt arbete idag jag också, men än så länge är telefonen tyst som natten.. På tal om natten så pratar folk om fullmåne nu? Tycker det har vart fullmåne ett bra tag väl. Påverkas man verkligen av det? hmm.. nja.. Man kanske VILL påverkas av det, tror att man påverkas?

Ja, alla kan ju inte bli varulvar väl.. ^^, 


Nä, upp och koka sej en kopp kaffe, lägga sej igen och läsa lite.. har ju köpt två nya sanningsbaserade böcker.

 Känner på mej att det kommer bli en lååååång dag. 


Marras

Av mArrA$ - 22 oktober 2010 00:57


Now that I have

your attention..




  


Sov gott alla goa glada!   

Och ni andra bittra, nedstämda medmänniskor, rent allmänt missunnsamma, ta inte ut den frustrationen på mej.. tack. 

  




Av mArrA$ - 21 oktober 2010 15:16

Sitter i soffan och filosoferar lite innan det är dags att bege sej på arbetet.

Jobbar kväll, och jag är inte det minsta upplagd. 

Har precis haft besök, druckit kaffe o pratat en del.. Lite svårt, lite annorlunda. 


Jag konstaterar att jag är sjukt lat iallafall..  Hade ju som tänkt promenera på jobbet idag, men, njaa.. Herreguuud, Man kan ju få motion! ;) Okej, Den dagen jag ser en leende joggare ska jag överväga saken. 


Hösten är en fin årstid, men den är så.. död? Alla löven är borta.. man ser nu barnen som leker på dagis här bredvid min balkong, man ser rätt igenom det som bara för någon månad sedan var en grön dunge.

Jag har inte tak över min balkong, den kommer bli full med snö som kommer bli jättejobbigt att skyffla bort, jag har ju staket ( nät ) för katternas skull.. Det kommer gå att bygga snögubbar med morotsnäsa och russin till ögon där ute! Okej, russin kanske man har på Lussekatter och inte snögubbar, Illa vilket som..


Jag längtar då inte tills vintern, hatar den!.. ska banne mej gå i ide hela långa.


 



[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards