Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under oktober 2009

Av mArrA$ - 6 oktober 2009 09:49


  

Vilket vridet samhälle vi lever i just nu.. är inte tanken att alla ska ut i arbetslivet? I dagens läge är chansen att få en fast TJÄNST minimal, i bästa fall får man slita som anpassningsbar timvikarie.. jajamen, som jag gör just nu. De andra dagarna som jag inte har något jobb måste jag ju stämpla, och till en början har man ju 75 dar då man kan utan problem gå ut och jobba extra. Men sen.. då tjänar jag på att tacka nej till arbete om de ringer ut mej typ en dag bara?! Jag förstår inte ekvationen där.. Och sen vill jag ju inte sitta hemma! men ja kommer inte ha något val, eftersom jag går under något som heter resurspoolen och de har typ aldrig mer än en dag i taget till oss timmisar!

Och vet ni värst av allt.. de ringde ut mej på jobb idag, ehh 3 timmar! Ohh tack snälla.. mmm eller hur.

 

Nä en morgonpromenad på detta så man vaknar till, sen frukost.. ja en påse varm choklad kanske kan locka ; ) hehe, men de går neråt.

DAG 5 - 2.2 kg 

 

man håller iallafall motivationen uppe då de händer nåt, men hittills har de mest försvunnit vätska.

Av mArrA$ - 5 oktober 2009 23:09

Min nya telefon

Den fick jag ut på garatin istället för min gamla Ericsson P1:a jag hade...den som jag tappade i vatten ni kanske vet, eller inte ; )   Mmmm den är riktigt bra faktiskt, kanske liiite väl för avancerad för att ska likna en telefon..men helt okej, o nu får man testa Nokia också.

 

Spännande värre då..


  




Vilken är den bästa telefon du haft?

Av mArrA$ - 3 oktober 2009 18:53

Kan man klassa det som shopping? haha.. Ja, vi köper ju faktiskt något ; )

Igår kl 06 satte vi oss på tåget till Stockholm och vidare till  Norrköping. Det var en jättedryg resa vill ja meddela.. ursch, å hungrig var jag! hihi..fucking cambridge..; )  Kl 12:30 var vi framme i Norrköping där bilhandlaren kom och hämtade upp oss i den finfina bilen. Vi gick och åt o lite så medans han fixade med alla papperna.. efter det tillbaka o skriva under. Sedan återstod bara Resan, och den hem tog sisådär 8 timmar.. dryygt! o ja fick problem med ögonen så Nicklas körde de milen helt själv?!


Här kommer några bilder på pärlan..


  






Av mArrA$ - 1 oktober 2009 20:54

Nu är cambridgekuren påbörjad.. vägning sker i morgonbitti, men jag har tagit min första påse till middag ikväll! Den var faktiskt bra, banansmak. Men jag tror jag kommer föredra nån form av choklad och varma soppor. Sen ska jag ju få i mej 3 liter vatten om dagen också?! Kan bli tufft.. ja som inte alls e van att dricka så mkt vatten, blä.. Skoj o springa på toa bara när vi sitter på tåget i morgon! nää =) hahah


2 veckor gott folk!


Det är som med bingo... *haha* BAKISBINGO ; )


  


  

Av mArrA$ - 1 oktober 2009 17:13

Nu har jag bestämt mej.. ska börja med Cambridge, ska ge det en eller två veckor.. Ska bort med dessa 8 kg nu! Och de ska bort innan den 17 okt så.. detta får bli min knuff i rätt riktning, jag måste ner av olika anledningar.

Så nu ikväll kl 18 ska ja träffa en konsoluent som säljer detta.. jag vet ju att det fungerar efter att ha sett många på min arbetsplats som fått fina resultat. Jag som sa att jag aaaaldrig minsann skulle testa några genvägar =D  men just nu griper jag efter halmstrån typ.


Blir nog start på Lördag.. wish me good luck.

Av mArrA$ - 1 oktober 2009 16:40

 Oktober i Marras blogg!

  


Denna månad händer det grejor.. har mycket att se fram emot känns det som. 

 

  • 2:e ( i morgon ) åker vi till Stockholm, Norrköping i ett ärende som ni inte får veta just nu..; )
  • 2-:e Dansgala på folkets hus!
  • 7:e Klippning!
  • 8:e Hörselkontroll
  • 9:e Blender furuparken
  • 14:e Jannez furuparken
  • 16:e Åker hem till Nyland, träffar syskonen o hittar på något skoj!
  • 17:e Marras fyller 27 år.. ojoj, åren går ; ) På kvällen blir det Ådalens dansgala i Härnösand!
  • 19:e *hemligt ärende* som nån enstaka av er vet av  ; )
  • 25:e kanske vinkväll med Anna!!
  • 30:e Shake furuparken & Lasse Stefans Folkets hus

Just nu längtar jag tills i morgon.. vi åker med tåget som går från stan kl 06, framme i Norrköping kl 13 typ. O trist, ja såg på biljetten att vi inte fick sitta tillsammans!? åhh...men de går säkert att fixa.


  


[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards