Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av mArrA$ - 5 juli 2009 23:13

Det här med kärlek är konstigt? Igår saknade jag hoonom o va helt nuttinutt. Idag har jag kokat av ilska!!

Varför?  jo det ska jag tala om.. i morse eller rs på förmiddagen när vi vaknade så sken solen och man vart på strålande humör... Både jag o Nicklas jobbar helgerna som kommer framför oss så ja tänte att vi kunde väl hitta på något skoj tillsammans idag. Kom med en toppen ide´att vi kunde väl utnyttja dagen o vädret till fullo. Varför inte åka till Pilgrimstad o vandra, fika, kika på hälsokällan osv.. bara mysa.

Javisst sa Nicklas.. men ja kände liksom att han inte var på någe humör på det.. men ja packade fika o allt, vi gjorde oss i ordning.. o när vi typ kommer till bilen så frågar ja va det är? Å får till svar att han e bara på dåligt humör.. blabla. Inte har lust.. nähä..

Icke sa nicke att jag åker med honom på nån tripp dit!

Så jag tar en heldag för mej själv.. åker till Pilgrimstad ändå.. men fy va ja kokar inombords hela dagen alltså.. Och fortfarande!! Om han bara hade kunnat vräka ur sej de direkt på morgonen.. va fan hur svårt ska de va!


Jaja, passade på att ta någar bilder av min ack så trista, ogenomtänkta tripp..



Här vid Pilgrimskällan i Pilgrimstad rastade resande och pilgrimer under medeltiden



Till denna källa finns flera sägner knutna.

En berättar att Kung Olaf rastade här på väg till sammandrabbingen vid Stikelstad.

En anna berättar att en from pilgrim från Trondheim berört källans vatten med sin stav. Källans vatten fick härav en hälsobringande kraft.


På 1600 och 1700-talen var brunnsdrickning populärt i Sverige. Under denna tid samlades människor från när och fjärran vid denna källa på trefaldighetsaftonen.

Då hölls gudstjänst varefter man drack ur pilgrimskällan.

De berättas att människor med olika slags krämpor blev helt återställda efter att ha druckit vattnet ur källan.

Mot träden runt omkring kunde man se kryckor och käppar som de tillfrisknade lämnat kvar.


Ja, lite spännade allt..


  


Sen på väg hem så stannade jag i Ås och fikade på ett jättemysigt cafe´.. i min ensamhet =)





Ja det va dagen i stora drag... inga fler snuttiplutt idee´r från min sida vill ja lova..!!


ärsch va nu då?? går inte att centrera.. hmm

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards