Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av mArrA$ - 5 februari 2009 22:33


Ingen telefon som ringer ang någe jobb i morse heller.. de kan ju inte mena att man ska vara tillgänglig bara på helgerna? Vi har faktiskt lite planer i helgen.. I morgon så är det ju dans på furan igen! Blender... *längtar* Sen på Lördag så tänket vi höra om Malin, Bengt, Kertin o Rickard har lust att komma över, äta en god bit mat, dricka ett glas vin, kanske titta på melodifestivalmat eller nåt sånt skoj.. mm får se vad som händer.


Tränat idag iallafall.. 15 minuter på crosstrainern, 15 minuter cyckling sen en massa övningar.. Bra där! hihi


Hem, åt soppa.. sen var det dags att åka in til stan.


Var på en föreläsning ikväll med en tjej från Småland. Den handlade om örter o dess läkande konst..Hon har en motttagning i Småland, leg. Fysoterapeut.. Ser i ögon, naglar, tungan o hyn hur man mår på  insidan. Pratade om födointolerans en hel del, vilket jag inte är tack o lov.. vad jag vet iallafall. Hon pratade pm Alternativ till läkemedel som skrivs ut alldeles för enkelt i dagens samhälle, kortisonkrämer som ska smörjas på utsidan då problemen eg bara kvarstår eftersom det är ytligt. Om eksem o magbesvär o dylikt..T ex magkatarr, det beror ju oftast på att det blivit sår påslemhinnan/ magsäcken av olia anledningar och när magsyran kommer i kontakt med såret så bränner det ju och gör mkt ont!.. Ta losec o det lindrar ju så såklart, meeen den föser ju bara undan magsyran.. såret är ju i princip kvar? Det måste ju behandlas också..

Så allt sådant beror på hur man ser ut på insidan! Någonstans måste ju skiten ut ju, huden är ju ett alternativ?.. Ja det var en fantastisk föreläsning


I paus fick vi smaka ett hemmagjort örtte med kamomille, älggräs, björkblad o någe mer..som var supergott o nytttigt om inte annat! 


 


Nicklas mormor Vanja var med på föreläsningen, hon sysslar också med sådant här.. ( tror hela Jämtland använder hennes produkter ) Hon säljer ju Lugnets naturprodukter sedan 91-


 www.lugnetsnaturprodukter.se  

som ÄR toppengrejor, bara rena ingedienser från naturen o från hennes egna odling på gården!  Jag har en hel del grejor här hemma som jag fått prova bland annat hennes pumptvål är ju ljuvlig, varsam och supermjuk mot huden.. Aloeverakräm med jojoba olja.. den är underbar att smörja benen med efter rakning!  Sen har jag fått prova nässelschampoo, när jag var blond fick jag ett ringblomsschampoo som behöll det ljusa pigmenten i håret. Läppceratet är ett måste nu! mina läppar har spruckit sönder helt i kylan.. smorde in mej rejält innan läggdags i går o idag var det toppen bra när jag vaknade! Handkräm o fotkrämen, rosenkrämen med blad från rosor.. mm. Massageoljan som gubben masserade mej med häromdagen, superhärlig!. Nä.. smygreklam för Vanja här, men det ÄR kanonprodukter.. som jag också VET hur de tillverkats eftersom jag varit ner i hennes "verkstad" o kikat runt.. underbart. I love it.. Sen säljer hon också naturlig kosmetika.. ja det mesta finns i hennes tillverkning.

 Kika gärna in där om du är intresserad!!



Nu ska a dricka upp mitt te och sedan diska upp i köket innan det är dags för john blund att hälsa på!


Kram på er..




[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards