Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg den 6 december 2008

Av mArrA$ - 6 december 2008 22:38

Jamtli Julmarknad andra helgen i advent är sedan 20 år tillbaka något av ett måste för gammal som ung. De historiska miljöerna på Jamtli utgör en stämningsfull ram för glada möten mellan besökare och hantverkare som brinner för sina produkter. Varje år lockas ca 20.000 människor av lokalproducerad mat och slöjd, underhållning och en julstämning man inte hittar någon annanstans.
Kolbullar, älgburgare, grillspett, laxstutar, ost, nymalet kaffe, choklad, buljong, glögg, smidesföremål, smycken, knivar, näverslöjd, keramik, handmålat porslin, tavlor, böcker, dockor, måttbeställda skor, handgjort papper, örtkosmetik, julprydnader, troll, änglar, tomtar… Och allt är till salu!



Idag började jag inte jobba förrens klockan tre så innan dess passade vi på att åka in på Jamtli o gå på den årliga julmarknaden, första gången för mej då..Det är som en hel liten by tillbaka i tiden, gamla lador o massa stigar o vägar att vandra runt på. det snöade försiktigt o stämmningen var helt underbar!! =) Drack glögg, gick runt o tittade på alla utställare o deras hantverk, mycket tovade tomtar o sånt.. skitmysigt. O i en del stugor var det öppen brasa där vi kunde gå in o värma oss lite. Sen åt vi älgkebab i pitabröd.. mm Dock frös jag om fötterna så ja trodde de skulle ramla bort!


Hittade faktiskt en film på youtube om förra årets julmakrnad.. =) Titta bara så mysigt det är. Sen tog jag några egna kort, de va ju folk överallt så de flesta blev kassa... sen tog batterierna slut i kameran. Vi tänkte iallafall åka häst o släde, men får se om vi ska in i mogon en sväng också.. då det är mörkt o ännu mer mysigt.



Nicklas o hans mormor Vanja som står där o säljer sina egentillverkade naturprodukter! JAG kan verkligen rekomendera dessa! ... har provat lite av det mesta där.. =) Allt i från schampoo, alla slags hudcremer aloe vera, läppcerat, tvål osv...

---------> www.lugnetsnaturprodukter.se <---------


Hundspannåk..

nånting.. förklarning följer nedan

ja, jag vet inte alls va det är..

från början.. vännen min där på bild =)

En liten ren som gick förbi..


Det var väl allt från idag.. skulle blivit fler, mycket bätter bilder.. men kanske så åker vi in i morgon igen efter mitt jobb, tänkte ju åka hästsläde då =) hihi.. Kanske fotar mer då.



 Adios..



Av mArrA$ - 6 december 2008 22:05

Gårdagen.. jag hade höööga förväntningar på Blender o på publiken/ dansarna där på furuparken igår..tyvärr måste jag meddela att de var en av mina sämsta kvällar hittills på bra mycket länge. Det var MÅNGA Yngre, både killar o tjejer i 14-15-16-17 års åldern.. och många som absolut inte kunde ta ETT enda foxsteg?! Men guuud det finns kurser att gå ju!!! Va  fan, noll takt..noll koll överhuvudtaget, finns det någe värre?  Struttar runt där som om ni äger hela stället, o ni ser bara så fåniga ut, ni bjuder upp som om ni vore kungar på dansgolvet, om ni bara såg hur lidande tjejerna ni dansar med ser ut! ojojoj...Tur i oturen så slapp jag dessa, men det kanske för att jag höll mej undan dem, trots att de var överallt.


Ja orkade helt enkelt inte, kvällen var nog så kass som den var.. letade febrilt efter någon som kunde liksom "save my night".. men icke då.


Sammanfattningsvis: Det blev absolut ingen, inte det minsta ruskänsla.. enda danserna jag verkligen njöt var nog dem med min Pojkvän.




Dansbandskampen?? Nästa vecka dissar ja skiten, fruktansvärt töntigt alltsammans!!! Nä, Larz Kristers är troligtvis Sveriges bästa dansband.. men ge upp nu snälla tittare!? Inte kul längre...



Marras på dåligt humör?? tro d...

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards