Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under januari 2009

Av mArrA$ - 7 januari 2009 16:35

Vet ni vad jag precis har gjort! =) I går så fick jag för mej att ta upp kontakten med en vän till mej! rs min allra bästa vän när vi var 13 år typ! Sen flyttade hon, och vi var så ledsna, kommer ihåg det som i går när ja stod på bron där på Sandslån o grät.. =S  Idag så letade jag runt på lite olika sidor, hittade ett nummer på hitta.se och kom på en sak! Hade för mej att ja skrivit upp hennes nummer i en gammal dagbok sen den tiden man var 13 år och mycket riktigt så var det ju hon! Åh herregud..Ja skickade ett sms till henne och fick svar på en gång.. =) Sen ringde hon då ja va inne på apoteket.. nästan så man blev lite rörd till tårar..de va ju så längesen. Hon hade barn också, en flicka på 4 år o en pojke på 3 mån. O jag då? inga!... ännu ; ) hihi..


Ringde min mor o berättade, hon blev helt paff eftersom senast i går hade hon och min bror suttit o pratat om just henne och mej, tankeöverföring, kan man verkligen säga.


Vilken sommar det var, sista sommaren där då vi smet ut å satt nere i skjulet, ja herreminje.. *skratt*


Nu så ha vi bytt msn iallaafall så nu ska vi minsann inte tappa bort varandra.. Risken är stor för att det blir en semestertripp långt upp i Norrland till sommaren! *blink*

 Och...




 

Ännu en gång står gubben i köket o kockar.. han lagar ju mat varenda dag, meeeen ingen som tvingar honom. Idag bjuds det på potatis, äggstanning med korv o spenatstuvning. Mumma.. Jag blir så bortskämd, oh ja. =) and I love it..


 Fick precis veta att vi betelar varmvattnet här.. shit de visste ja ju inte, inte nån av oss faktiskt. Många gånger som ja duschar baraa för att ja fryser o de e skönt.. eumm slut på de nu kanske. *ops* Fick elräkningen på 2400 :- idag!!?? På två månader då, den ha liksom stigit månad förmånad. Men sen beror det väl inte på att ja duschar väl.. fattar inte hur den kan vara så jäkla dyr?


Av mArrA$ - 7 januari 2009 08:54

Godmorgon gäsp å allt det andra som brukar höra denna tiden på dygnet till.. Blev väckt i morse frö ja fick ju nämligen lov att ringa till läkaren idag, fick en tid i morgon kl 9:30.. ja vi får se vad som händer då. Det värker liite mindre idag, sen om det beror på värktabletter de vet ja inte.. men de ska väl bli bättre allt eftersom också.

Sen fick jag också tid hos sjukgymnasten, de hörs ha bra träningsgrejor här så de vore ju nåt att starta upp med.


Oj va vi hade det svårt att somna i natt, Nicklas som, började jobba idag också efter sin långledighet somnade inte förrens efter halv ett.. Jag låg vaken säkert till halv två, ett tag hörde ja ett par skotrar utanför vår lägenhet, värsta buskörningen..gjorde rivstarter o gasade o stod stilla! ja var såå nära att gå ut å säga till dem, de ekade i sovrummet! Tänkte mest på stackars Nicklas.. Man har blivit en sån där gnällkärring som man aldrig skulle bli.. hehe.


jag är så rastlös o trött på att vara hemma nu, vet inte vad ja ska hitta på idag.. en promenad ska ja unna mej iallafall.. enda läget som känns riktigt bra e ju när ja rör på mej.



Av mArrA$ - 6 januari 2009 16:42



Ni aaaanar inte vad som hänt idag!? Men alltså Ja tror jag blir tokig snart...först ögonen sen det här..*sucka* ni förstår, gubben står i duschen o jag står utanför o smöjer  benen med lite lotion, helt plötsligt så känner ja hur det börjar klia i näsan o jag... aaaa-ttjoooo! Ja just precis, jag nyser. Å precis i samma veva så *PANG* smäller det till i ryggen o Marras faller ihop.. fan fan fan. Där ligger jag, hal som en ål med hudkräm överallt.. Nicklas kliver ur duschen o ska ( blöt som en hund ) försöka få upp mej på toastolen, men ja glider ju bara typ.. men guuud så ont det gör!! Får mej sittandes på toastolen, men benen bär ju inte.. efter en stund får ja hjälp på ostadiga ben in till sängen där ja ligger en stund o bara tittar upp i taket innan ja brister ut i storböl! va fan också.. det ena avlöser de andra ju.. ! Ringer sjukvårdsrådgivningen o hör va ja ska ta mej till nu alltså?.. Domen: Ryggskott!

Lägga is bak på ländryggen där smärtan är som värst.. gå omkring mer än att sitta stilla. ( att sitta här värken ju som elden.. men ja måste ju bara få berätta, lite komiskt trots allt... eller nä ) Trycka i mej dexofen o alvedon på en gång för att dämpa smärtan, o sedan i morgon gå till läkare. *suck*  Ja ha verkligen inte varken lust, råd att vara hemma nu.. men lite svårt att styra över då man inte kan gå knappt! Men varför inte ramla o bryta lårbenet på en gång...




Av mArrA$ - 5 januari 2009 23:32

*skratt* hittade precis en liten sång som ja tycker passar in så här i ögoninflammationstider..



I fell in love with an alien
I fell in love with her eyes
I fell in love with an alien
I'm telling you no disguise
I'm in love with an alien
I'm in love with her eyes

I'm in love with an alien
I'm telling you no disguise


Vitsigt värre..

Av mArrA$ - 5 januari 2009 23:15

Godkväll.. i går var det liksom ingen mening att skriva någon blogg för jag gjorde precis INGENTING... låg typ hela dagen i soffan!! Såg på tv:n o massa film.. O med lite hjälp av mannen att vända mej mellan varven så ja inte skulle få liggsår där bak, skämt å sido.. ; ) O jag soov.. mycket, blundade och vettni vad?! Att idag är mina ögon NÄSTAN problemfria, det högra är visserligen fortfarande rött, men ingen som stör direkt. Sen ha ja ont i halsen o snuvan.. men va fan, värre ha man väl vart med om! Sooon Back to work!


Har precis haft besök av min gulliga svärmor, Pe ( som dock inte är liiiika gullig då ) haha.. o syster Sara. Vi bjöd dem på lite gosaker som kladdkaka o glass.. jaha, 3 kilo tyngre då.. phu. Nu börjar de nya livet.. *raaap* eller hur darling!? *blink*


Idag så var vi in till stan o handlade på Willys också.. visa mej ute bland folk, huga! aha.. nu förstår ja varför folket stirrade!! Ja som trodde det var på Falukorven som låg i vagnen.. ärsch då. Å andra sidan så handlade vi ju inte någon falukorv heller.. hmm inte bra.


Ja nu ska ja spöa mannen i kortspel, som vanligt.. nä alltså guud som ja loosade idag! Å sur blev man...revanch nu då! Heja på mej..

Av mArrA$ - 3 januari 2009 21:50

Mej obegripligt att Team Magnus blev kvar i körslaget ikväll?! Ja gillar inte dem! de är stelt o bara uuurtrist.. o sen att Magnus C är den mest negativa person, ja..se bara på dansbandskampen. Va tycker han om för musik då.. Jo carola vet vi ju *suck*. Han verkar ju dissa allt? Inget är hans smak. Oh *skratt* han var min största idol under en lååång tid, Barbados var mina idoler rs , ja åkte överallt omkring där ja bodde då dem spelade.. från det att ja var 14 år säkert till ja var... ja då de bytte sångare mot den där Patrik rasmussen.. Då drog jag mej tillbaka. NU fattar ja inte hur ja någonsin kunde tycka dem var så bra eg?.. Nog för att Peter fortfarande e en riktig goding att titta på, mmm jaja. har fortfarande kvar det gamla badlakanet ja köpte.. men hallå va. *asg* Duger att torka sej där bak med iallafall när man ha duschat.



Orka ens bry sej..


Team Wells gick ju iallafall vidare! de får gärna kamma hem det hela för min del!

Av mArrA$ - 3 januari 2009 12:08

  

Here we go again.. vaknade idag med TVÅ igensvullna/geggade ögon. Fick ledsaga mej efter väggen för att ta mej in på toaletten, såg ju nada ( vilken lustig syn de skull vart) där kunde ja tvätta av mej o möta denna vackra bild än en gång i spegeln. Men alltså guuud så vacker ja känner mej! haha.. O Nicklas kommentar då.. : Gumman du ser ju hemsk ut! Du ser ond ut! 



Tack för den, ja älskar dej också. =)  Nu har jag iallafall precis kört iväg honom på apoteket, han skulle införskaffa koksalt, bomullstussar och en ögonsalva. Va fan hur länge ska detta sitta i då? Det är ju dans på Måndag!! Blir nog varken eller för min del.. *snyft*


det är ju världens bästa väder ute! De kom massor med snö i går och solen skiner, typ 11 minus grader bara! Jaså, men åhh va synd att man inte kan vara ute då..*ironisk*








Av mArrA$ - 2 januari 2009 22:30

Hmm sitter just nu o funderar på att förflytta min blogg, man kan ju inte göra någe skoj alls med sina bilder.. less på denna sida. Men å andra sidan ha ju alla andra bloggar en massa smygreklam som jag stör mej oändligt på.. njaa jag får nog fundera ett tag till.



[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards