Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under januari 2009

Av mArrA$ - 2 januari 2009 17:58

 



Vaknade i morse o mitt vänstra öga var totalt igenbommat! Vidrigt alltså.. När jag tvättat bort all gegga som klistrade ihop fransarna så fick jag knappt upp ögat ändå! Svullet så inni bomben, illrött o sen rinner det konstant... jag har åkt på världens ögoniflammation! mmm jätteskoj då, aldrig haft förut *suck* det va bara att ringa jobbet o säga att ja inte dyker upp i dag, knappast i helgen alls eftersom jag e dunderförkyld också. Ja måste vila upp mej nu alltså om ja ska bli pigg nångång. Ja tycker jag har vart mer eller mindre förkyld sen ja flyttade hit i Juli, jäkla jämtlandsklimat =) hehe..



 

Så idag har jag väl mest legat i soffan o tittat på film hela dagen, ätit.. nu tänkte ja bara lägga upp några bilder från nyår, sen blir det soffläge igen.


Malin, värdinnan för hela kalaset typ =)

vilka godsaker då..

Säg hej till publiken..



Sen spelade vi "Med andra ord"

Vi ligger jämnsides.. sist tyvärr =)


Dessa två gick det bra för minsann...

Men segrade gjorde Berggren o hans lagkamrat


Vad munter man ser ut då, haha...Som tur är kommer man inte med på så många kort när man håller i kameran själv..


Av mArrA$ - 1 januari 2009 23:23

Ja då var det nytt år mina vänner! 2009.. Välkommen till ett nytt och förhoppningsvis spännande innehållsrikt år i Marras liv.


 2008 svslutades i goda vänners sällskap och med massor av mys. Eftersom jag jobbade,  ( drog in lite pengar såklart ) roade sej mammen tillsammans med Bengt o Malin, de åkte skoter.. grilla korv, bastade och senare på kvällen kom det några fler. Själv dök jag upp efter niotiden då jag sluutat, fixade iordning mej på jobbet och begav mej direkt. De hade sparat lite god mat till mej tack o lov, ja var störthungrig. *ler* Drack någon öl till maten, tog mej ett glas rödvin. Skulle ju ta det lugnt.. jo hejsan hoppsan att man aldrig lär sej.  Efter det så delade vi upp oss i lag och spelade ett spel som heter med andra ord, vi lottade grupperna.. och vi blev ju ett tjejlag då o vi valde rosa, hmm tyvärr Berggrens lag vann.. ( ja men ooohh det va ju otippat! ) njaa vi kom dock inte sist.. tror jag. Malin donade o fixade i köket hon.. o sen när vi var färdiga o gick in i köket så möttes vi av en kanon ostbricka med alla dess smarriga saker man kan tänka sej! Mmm man bara åt å åt. Sen va kl strax tolv ju! Ut på gården o fjuttade på ett litet fyrverkeri! Pang! boom!.. skålade i skumpa o önskade varandra ett riktigt gott nytt år!


"Ger Nicklas en lååång besvarad kyss, gott nytt år vännen min .. vi har så mycket roligt att se fram emot i detta år som kommer..Älskar dej så"


Sen fortsatte festen lite in på småtimmarna, typ vi var hemma vid tvåtiden.. härligt o alldeles lagomt för att...för att, hrmm låta en salig blandning av rödvin, vitt vin, likör och öl intaga sin plats i toastolen.. *urk* men fyy va ja mådde illa! Jaja, sånt som händer..


Idag har jag jobbat. Eftersom jag fortfarande inte var kapabel att köra vd tvåtiden så blev det en liten promenad på 1 timma för att ta sej på jobbet, ja var jätteupplagd, NOT! Tog o svängde in på Konsum o inhandlade dages matranson, en pizza, en pirog vitlöksdressing, en yogurt o en påse med saltlakrits! Dagen räddad.. phu. Nää jag mådde verkligen dåligt.. men jag överlevde o nu sitter jag här igen!


De e bäre te att Bryt ihop å kom igen


Önskar min familj där hemma ett riktigt gott nytt år.. Kramar! Saknar er som fan ibland...




[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards