Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under juni 2010

Av mArrA$ - 8 juni 2010 02:21

Den här bloggen har hängt med nu i två separationer.. ojoj. Min ventil där ja kan skriva om precis vad jag vill. och era underbara kommentarer värmer i hjärtat.. ni vet, det där söndertrasiga bultande organet!

 

Jag hatar hjärtan! de kan konsten att värka tills det känns som det spricker.

Jag blir nog inte gammal, mitt hjärta har värkt konstant nu alldels för länge.. det har aldrig tagit slut. Dör jag inte av en hjärtproblem i tidig ålder så?! ja inte vet jag.. mirakel.

2007 Separation, ny kärlek, mamma sjuk, ekonomiproblem som heter duga, jobb, marras går in för krachlandning, börja om START, mamma sjuk igen.. avlider!? Ja, andra omständigheter som gör att Marras gör sin andra kraschlandning.. På fötter någotsånär OCH då händer detta!

mm ja vet, jag gnäller va.. life IS just fucking beatiful.

 

Sömn?! vad är det? John Blund lär lysa med sin frånvaro den närmsta tiden är jag rädd för. Sitter här nu och.. gissa vad. Har äntligen fått i mej vatten och knaprar en del musli! Ja, jag har inte kunnat äta något alls under ett par dar, så det här är en bragd.. Ja, bara dem som vart i denna siuation VET vad jag går igenom just nu.

Jag vill tacka er alla som hjälper mej igenom detta! Ni som orkar lyssna på mitt dravvel om och om igen.. jessica, Lina, Anna, Daniel, Lena, Björn..  ja, har säkerligen glömt någon! skyll inte på mej, skyll på förlust av kolhydrater.


I den här farten så kommer man i rask takt i form till beach 2010! jaså, har den börjat redan.. åt fanders med muslin då! ; )

 Nä, jag skämtar

och nej

jag skrattar.. inte.

 

ursch nu vill ja bara kräkas..

Av mArrA$ - 8 juni 2010 00:08

  


 Jag och "min" älskade Nicklas är just nu under pågående separation.. 

Vi har verkligen haft ett underbart långt förhållande, och nu är allt bara över?..

 Vill lova er att jag har mått bättre i mina dar.

Hur faaan ska man klara av detta?

Han var/ ÄR mitt livs stora kärlek.. kanske nångång vi hittar tillbaka till varandra?! En sak är säker..Det var INTE bristen på kärlek som gjorde att vi valde att gå skilda vägar.


Gudarna ska veta att jag älskar den mannen

det gör så ont.. *snyft*


[ En stor tomhet i mitt hjärta ]




Av mArrA$ - 3 juni 2010 22:19

Bovetebröd

med

nötter och torkad frukt

 

 

Till en limpa behövs

 

4dl dinkelmjöl fullkorn

1dl bovetemjöl

2dl fiberhavregryn

½dl rågkross

½dl linfrön

1dl solrosfrön

1 dl hackade hasselnötter

½dl pumpafrön

2tsk bikarbonat

2tsk salt

1 äpple

1dl torkade aprikoser

2 msk honung el sirap

4,5dl naturell osockrad yogurt

 

 

  • Blanda alla torra ingredienser i en bunke
  • Riv äpplet grovt och tillsätt
  • Skär aprikoserna i bitar
  • Rör ner Sirap ( honung ) yogurt,äpple och aprikoser
  • Blanda smeten jämn
  • Lägg i en smord och mjölad form
  • Toppa med lite olika frön och havregryn
  • Grädda i nedersta delen av ugnen ca 1 timma

                      

 

Det är suuuupergott! och nyttigt...

 

 

Av mArrA$ - 3 juni 2010 17:49

helt plötsligt från ingenstans Så blir man sugen på Bullens pilsnerkorv! Korserven står där i skåpet och talade till mej.. -äääät meeej! -äääät meeej.. hmm *tittar misstänksamt  runt i rummet* okeeej, en talande pilsnerkorv.. va fan värre saker har väl inträffat ; )

  

 mm  råkade jag kika på innehållsförteckningen och suget försvann, urk.. korv är inte spec aptitretande egentligen...men det är ju fan gott också?

Så det blev Chili con carne ist!

typiskt mej grej då..

Åh, ibland blir jag bara så trött på mej själv.. att ja orkar.

 

Idag har jag dessutom en grotesk huvuvärk, from hell! har dock tvättstugan o tvättar upp efter gårdagens renbäddning, då sängkläder luktar illa.. svett! Vidrisch.. ja, DÅ är de dags att byta.. också urkvarning.

Måste åka på affären trots att kroppen, huvudet skriker.. gå o lägg dej! Ja, ibland lyssnar man inte helt enkelt på sin kropp.. borde man det eller?

Nåja, jag som hade tänkt.. obs: tänkt.. baka bröd ikväll. Får se hur många alvedon senare det blir av..

 

Åka, ja det är väl lika bra att ge sej av.. sen blir de slappning framför tv:n! Heeela kvällen typ..

 

 

Av mArrA$ - 2 juni 2010 22:37

God kväll!

Efter jobbet tog jag en skön och välbehövlig dusch.. efter det slocknade jag på sängen, utmattad och sooov.. flera timmar.

 Antar att jag behövde det?

 

Efter jag tittat på programmet Lyxfällan ikväll så tog jag mej en lång skön promenad!

 Antar att jag behövde det?

 

Jag lunchade på handlaren med Nicklas på min lunch, vi satt ute i solen och åt.. hamburgare..

eumm antar att jag behövde det?

Efter det har jag inte ätit något mer ikväll. antar att jag INTE behövde det.

 

Nu ska jag klippa av mej luggen en bit, den hänger ner i ögonen så.. antar att jag behöver det.

 

Jag mår illa? ursch..

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards