Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under oktober 2008

Av mArrA$ - 15 oktober 2008 00:15

ÄR DU EN BRA FLICKVÄN: Oh ja, omtänksam som bara den!
HUR RAGGAR DU: Raggar inte, blir nog mest uppraggad, men det rör mej inte just nu

VAD HETER DU: Maria
KALLAS: Nog bara Marras

VARFÖR: hmm ja bra fråga?
VAD HAR DU GJORT IDAG: Jobbat, kolla på när de fixa med min bil, ätit, bloggat, badat, bloggat, tänkt en massa på..
VAD VILL DU HELST HA NU: en fet löning skulle inte sitta fel
VAR ÄR DU NU: i ett stökigt tredje rum där katterna "bor" också
SAKNAR DU NÅGON NU: Alltid..saknar honom jämt, mina vänner och faktiskt min mamma

RÖKER DU: Nejee knappt feströker nu för tiden
NÄR FICK DU SENAST EN PRESENT: Blommor av min vän

VAD HAR DU FÖR PLANER TILL HELGEN: Jag fyller ju år på Fredag ( jobbar då ) så det blir tårta på Lördag, sen Söndag vet jag inte ännu.. kanske jobba då med

VILKEN FÄRG HAR DU PÅ DINA UNDERKLÄDER NU: Sitter i morgonrocken efter ett hett bad.. totally naked under ; )
VEM PRATADE DU MED SENAST: Min svärmor Lena

VAD PRATADE NI OM: Allt möjligt, jobb och vissa andra saker

ÄR DU PINSAM PÅ FYLLAN: Ja jag tror det, därför har jag tänkt över mina alkoholvanor nu..

 ÄR DU BLYG: Inte ett dugg faktiskt
VILKEN TID GICK DU UPP IDAG: 9:00
NÄR KRÄKTES DU SENAST: Var väl efter jag blivit bjuden på en heeel massa vin hos min svärfar och hans gumma =) haha..spydde som en gris, rödvin dessutom

VILKEN LÅT LYSSNADE DU SENAST PÅ: Rascal Flatts - Whats hurt the most, hittade en länk till youTube här på en blogg och lyssnade.. bra låt. Sorglig.
HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT: Det är väl klart?
HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG INATT: Ja, det är ju inte bara min säng juh..
HAR DU GLASÖGON: Ja.
BOR DU I STHLM, GBG ELLER MALMÖ: ehh Nä?
HAR DU SAGT "JAG ÄLSKAR DIG" TILL NÅGON IDAG: Ja  varje dag..

VAD TYCKER DU ÄR ÄCKLIGT: Pedofiler. Spindlar, sura strumpor, spya och inälvor och sånt.. ursch.

VAD SÅG DU SENAST PÅ TV: en film faktiskt
VEM FICK DU SMS IFRÅN SENAST OCH VAD STOD DET: Saknar dej så älskling.. ehh sen kan ja inte läsa några fler rader från det, hemlis.. ; )

ÄR DET LÄTT ATT FÖRFÖRA DIG: Om du heter Nicklas Berggren så är svaret Ja, om du är någon annan så får du nog jobba hårt på att försöka med det i dagsläget
HUR SVARAR DU I TELEFON: Med mitt namn
VAD HAR DU FÖR INTRESSEN: Dansa, shoppa, kläder och smink, djur, inredning..
FAVORITSYSSELSÄTTNING JUST NU? Ha sex.. ofta och länge =) haha..

HAR DU DVD-SPELARE? Ja en Samsung
VAD ÄR DU RÄDD FÖR? Att jag ska bli utan jobb och vi får taskig ekomoni, att jag ska måsta vara stressad hela mitt liv!?

HAR DU GOTT BORDSSKICK? Nä, och när jag försöker blir det bara värre
VAD ÄR ATTRAKTIVT? Nicklas i arbetskläder.. oh my god.

VAR GÖR DET ONDAST JUST NU? i min rygg..

KLIAR DET NÅGONSTANS? På kinden faktiskt när jag känner efter, hmm
VILKA FÄRGER PÅ KLÄDER UNDVIKER DU? Hudtonade... grisrosa

NÄR SKAFFADE DU MOBILTELEFON? kommer inte ihåg, det var en 3210 iallafall tror jag.
VEM ÄR DEN SNYGGASTE DU TRÄFFAT/SETT IDAG? Min sambo utan tvekan

VILKEN SMAK ÄR DET I DIN MUN NU? mint av någe slag..
VAD SPANAR DU FÖRST IN PÅ EN TJEJ/KILLE? Leendet, blicken.. skrattgropar har jag visst lärt mej uppskatta helt plötsligt ;)
ANVÄNDER DU TANDTRÅD? Ja så ofta jag kommer håg det

HUR MÅNGA HAR DU VARIT OLYCKLIGT KÄR I? I högstadiet var man väl kär i alla typ.. på senare år kan jag väl bara komma ihåg en?

VILKET ÅR I DITT LIV HAR VARIT BÄST OCH VARFÖR?  2008 helt klart! Jag träffade mitt livs kärlek ju!

VAD KÖPTE DU SENAST? Frimärken tror jag det var.. eller så inte.
BRUKAR DU KOMMA I TID? känslig fråga det där.. JAG FÖSÖKER, kommer alltid på pricken typ..
HUR KÄNNER DU DIG NU? ensam
VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER? svarta, vita
KAN DU LAGA MAT? Njaa  så där, kan bara jag vill.. tycker det är skoj att fälja recept.
HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR? Vad gjorde jag då? Näää för fan det hade jag ju inte! VAr på dåligt humör...

HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB? japp, men inget fast tyvärr

HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL? Inte speciellt mycket tror jag.. fem öl kanske?

VILKEN SVORDOM ANVÄNDER DU MEST: Helvete

ANVÄNDER DU FLIPFLOPS: Nää.. har aldrig ägt ett par sådana

VART HANDLAR DU? Willys för det mesta

VILKEN ÄR FAVORITDRINKEN: Oboy, hihi

SKA KILLEN BJUDA PÅ FÖRSTA DEJTEN: Ja jag tycker nog det..

VIKTIGASTE EGENSKAPEN HOS DIN PARTNER: Snäll och omtänksam, ärlig

VILKEN FRUKT ÄR GODAST: Banan.. även kallad Bananmaria.

ÄR DU NYFIKEN: Är inte alla det?






Av mArrA$ - 14 oktober 2008 22:12

Då var denna dag också snart till ända..

Nicklas for i morse klockan nio för att hjulinställa min bil,  jag trodde såklart det skulle gå på en grisblink - älskling jag fixar frukost tills du kommer hem, ring bara innan! Var det sista jag sa innan han försvann ut i kylan. .. men det är ju OLW:n.. so what do U think

Klockan går, och så ringer mannen på en halvtimma..låter lagomt munter.


- vi måste åka in och köpa en ny styrled, den är söndergängad.

-Va?! Har ni inet kommit längre.. va fan då.

-nope..


Vi fick åka in till staden och köpa en ny styrled på en sida för den var söndergängad som sagt var, 250:- för den då. Kaa-ching! 

Han som skruvade ( ägaren på OKQ8 ) var inte speciellt glad, fan värsta Audin han gett sej an trodde han, hihi =) det baaaara krånglade, han var inte färdiga förrens klockan kvar över två. Jag börjar jobba klockan tre så nu var det bråttomt ju.. åt panerad fisk och potatis på wärdshuset för vi hann ju int´ hem och laga i ordning något. Ja kära nån1250 kr fattigare så rullade vi hemöver innan det  var dags att ge sej av igen.




Gick jättebra på jobbet, bra arbetskamrater och jättetrevlig stämmning.. jag trivs där jag fått min schemarad, mycket bättre än på det ställe jag jobbade på i sommras, så det känns ju hur bra som helst.


Har precis prata lite med min svärmor i telefonen typ 30 minuter, om allt mellan himmel och jord, kom in på tomatsoppa helt appråpå ingenting, så då blev man ju sugen på det =) Sitter och väntar på att den ska kallna lite nu så man får slurpa i sej den.



Hittade precis ett par rätt skojiga länkar till en säljare på blocket, haha.. Läs vad denna kille har för säljknep minsann


http://www.blocket.se/vi/17507094.htm

http://www.blocket.se/vi/17815727.htm






 

Over and out..

Av mArrA$ - 13 oktober 2008 18:01

Igår bad jag min kära om massage på ryggen när vi vaknade, han tog i så jag nästan skrek.. och något blev nog helt galet dr bak. Jag har så ont just nu och kan knappt djupandas. Men det var ju inte meningen såklart, det förstår ju jag också.. men onödigt, nu sitter jag och överv'ger om jag ska åka på aerobicen i kväll eller inte.. sen hör till saken att jag ätit löksoppa och blev prupp i magen av det, hahah..


Igår så åkte vi på auktion i Ås som det heter..  vi hade inga planer på att köpa något, mest bara kolla lite och se vad saker och ting går loss för. Var ett gammalt snyggt skåp 1857 som gick för 1000:-!!?? värsta fyndet ju.. sen var det saker som gick för uppåt 8000:- vaser från rörstrand osv.


Sen for vi på Kina och åt.. jag borde eg inte ha gjort det, jag har fuskat så otroligt mycket nu med viktnedgången och jaa.. det vosade ju sej idag på vågfan.. inga kommentarer till det.


Hyrde fem filmer på videoteket efter det, en 2,5 lång film med sketcher med Robert Gustavsson.. han är söt han, haha. Rolig =) Men man blev lite nöjd och less efter ett tag. Såg sen en vidrig rysare som vi inte alls gillade.. handlade om en man som torterade kvinnor på värsta tänkbara sätt och blev upphetsad typ.. blää! =S


Lurade mej själv lite idag, trodde det var på Fredag som blender spelade på furan.. men det va ju nästa Fredag!


Saknar Nicklas nu.. jag var inget glad när han for, han fick inte ens en kram..=/



Av mArrA$ - 12 oktober 2008 10:39

Trött trött trött.. äntligen sovmorgon på riktigt! SÅ vaknar man typ 10? hade lätt trott jag skulle sova till 12 iallafall.

Jobbade delad tur i går, så less man var då har ju jobbar liiite nu ett tag.. inget tålamod med kärringarna alltså! åhh.. jag ville bara hem. På mina lediga fem timmar så for jag till garaget där pojkarna Nicklas och Rickard hjälpte mej byta stötdämpare fram på min bil, jag blev intresserad så jag satt där hela min lediga tid och stirrade på det dem gjorde. Det blev jättebra, bilen går så härligt nu.. dämparna var heeelt slut på alltså!? Styrningen blev så mycket bättre också. Tack kära ni! Och sen for jag och Nicklas på Värdshuset och käkade innan jag åkte tillbaka på jobbet.. kom hem duschade, åkte till hans mor och spelade kort till 01 ungefär. Jag kände mej helknöl när jag körde hem. Kändes som jag hade svept en flaska renat eller nåt...


 ¨


Ja så såg väl den dagen ut.. just nu sitter jag här med kutad rygg, något har hängt upp sej där bak så jag kan inte lyfta armen nästan?! Blev bara nu så där.. typiskt då när man är ledig.


Nu blir det frukost och sen en promenad om det passar sej.




Av mArrA$ - 10 oktober 2008 19:58


Någon skriker och vrålar från vardagsrummet.. - Maria!! Kommer du!!?? han väntar på mej, vi ska se filmen Varg som vi fått tag i, har ju inte sett den ännu.. den hörs vara rätt bra. Filmad här i Östersund??


Spelade två rundor Gin Rummy.. vann varsin gång =)



Fick godisabstinens efter en god match, åkte på affären och köpte smågodis.. mmm =) Så nu ska vi mysa och se film.


Min lediga dag: ledig? ehh njee jag har tvättat och städat hela lägenheten typ.. handlat och lagat tacos


I mrogon ska jag få dämparna på bilen bytta


Bäst jag går nu innan någon blir galen.. tsss

Av mArrA$ - 9 oktober 2008 12:41

Jag måste dra i handbromsen känner jag.. igen, innan jag klappar ihop. Jag är såååå stressad.. igen =( Känns som någon stryper mej?

Tufft på jobbet, långa dryga dagar.. sen alla dessa jävla papper  i brevlådan varje dag från arbetsförmedling, akassa, försökringskassa, folksam och allt annat skit. Undra på att man inte orkar?! Det saknas papper från höger och vänster och bla bla bla.. suck och stön, har hållit på nu en månad typ att skicka in intyg och papper till akassan, men inget verkar ju stämma ändå??!! Man blir så trött... när ska allt ta slut allvarligt? Hur mycket orkar man egentligen.. och helst när jag känner inombords att jag mår då fan inte alls bra, vill helst av allt bara sätta mej ner nu och gråta en skvätt så kanske allt blir bra.. heltsjukt. Bara för att jag inte är sjukskriven längre så verkar det som jag ska må bra, utåt sett.. det finns bara en som vet hur jag mår innerst inne, och det är Nicklas.


I går jobbade jag till 16, sen när jag kom hem käkade vi.. kastade oss i bilen och for till A som jag åker med på Gympan och där spelade vi kort, sen efter gympan så spelade vi mer kort.. klockan var väl omkring 10:30 när vi åkte därifrån.. skithungrig, åt fil och en macka. Duschade tillsammans..  mysigt =) Sen kröp vi ner i sängen och hade det.. hrmm ännu mysigare ; )

Jag var helt slut på när jag klev upp i morse, sen att jag har jobbat sen i Söndags  gjorde väl inte saken bättre..


Vi har barnlängtan! Stress och barnlängtan?? Mm ja vet.. Ingen bra kombination.







Nu ska ja äta iallafall.





Av mArrA$ - 7 oktober 2008 16:44

Eftermiddagen kund eväl inte börjat sämre!?

Kära nån.. när jag gick utanför dörren så var granndamen på mej om att jag hade visst färgat kläder i Fredags, jo det stämmer.. jag trodde att det var borta ju, men nej då.. hennes handdukar och underkläder hade visst blivit rosa.. ops. Jag råkade tvätta en lila matta som legat i badrummet, ohu.. så nu tänkte jag vara en så snäll granne att jag köper henne två nya vita badlakan väl då. Det skulle en annan kanske uppskattat?


 

Åkte dit idag, för första gången sen jag tog körkortet som jag blir stoppad! Nervös värre då.. fan jag hade ju missat tagit på mej bältet, jag som ALLTID tar på mej det ju.. typiskt då. 1500:- i böter då.. jajamen, perfekt! Arsle.. Jag var så nervös när jag skulle skriva under att jag skakade =S



Nu står mannen i köket och lagar kycklinggryta med ananas, bambuskott, vitlök och annat gott.. sen ska ja åka på Rusta och köpa badlakan och en liten inflyttningspresent till ett par vi ska hälsa på sen ikväll tänkte jag.


Nu fick jag en puss av någon gofis som kom in!! åh då..



Av mArrA$ - 7 oktober 2008 10:12


Tsss =)

Vaknar alltid med ryggvärk nu för tiden, jäkla ?! --->  säng?!  alltså. Ska inte tempur vara så otroligt bra?? Jag har haft ont i ryggen, nedredelen liksom ända sen vi köpte den.. trodde det skulle ge med sej. Men visserligen hade jag ju ont i ryggen innan också.. kan ju bero på att den inte är riktigt hundra trots metoder.


I går kastade jag i mej lasange när jag kom hem från jobbet 17:30.. Klockan sju var det dags att bege sej på jympan. Det var nog värsta gången, jag borde inte ätit innan jag for! Lasangen stod mej upp i halsen. Men det känns ju bra när det är gjort. Övningarna vi gör är :


  • Ligga på rygg och cykla med benen
  • Bakåtvända armhävningar
  • Stepup
  • Vanliga armhävningar
  • Situps
  • sitta mot väggen 90 grader
  • benutfall
  • springa i en 8
  • Hoppa hopprep
  • Rygglyft
  • Spänna hela kroppen ( liggandes ) mot väggen
  • rumpspänningar
  • tramp på tjock dyna

Ja lite så där, två minuter på varje station tror jag det är. Rätt skoj, varierande.


Det blev ingen vägning i går heller, hann ju inte. Så på Torsdag får jag domen.. det känns som ja gått upp faktiskt, jag har inte skött mej på något vis alls. Motionerat typ tre ggr om man inkl dansen i Fredags. Man kanske ska bege sej ut en sväng nu innan jobbet, kanonväder idag som det ser ut. Inte sån där storm som det varit några dar.


Har iallafall hittat en superbra dansbandskanal som spelar lite mer moderna  danslåtar, inte en massa vikingarna och skit www.dansbandskanalen.se Den går het här hemma just nu. =)


Nu ska ja äta frukost, ska iväg och passa på jobbert tre ynka timmar idag..13-16 *suck* dum är man då som förstör hela dagen pga det bara.. men men, det är ju en krona extra nästa månad dock. Jag har lite utgifter på bilen.. ojoj. Nu har drivknut, axeln? gått sönder tydligen. Sen ska ja köpa nya stötdämpare, de är heeelt slut på. 4000 nånting skulle bara de delarna gå på. Sen ska ja ju köpa nya vinterdäck också.. *suck och stön* Less man blir, skitbil då.


Gilla läget





Ps mm Stoffe, vi ÄR så kära  ; D




Önskar en härlig dag till alla mina bloggläsare!!

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards