Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under september 2008

Av mArrA$ - 17 september 2008 22:56

Jahapp, då har man vart duktig och kört ett pass gympa med friskis och svettis ikväll, 1 timme! Det var härligt, jobbigt ... men ack så skönt. Nu på Måndag så ska jag köpa terminskort då, 250 kr. Då är det Måndagar och Onsdagar ända fram till jul som gäller.


Sen åkte jag och drack en kopp te hos A å spelade en omgång kort. Marras ledde!* heja heja* Äääända till slutet.. då gick nån om mej.

Åkte hem, gick till tvättstugan och slängde i en maskin, tänkte ta en till sedan då jag ändå är vaken tills bubben kommer hem. Hade visst "råkat" slänga i en blöt handduk bland tvätten, gissa hur gott inni helvete det luktade då, ja trodd ärligt jag skulle spy!! Måste ta hand om det snarast.. luktar inte bra. =S


Det är så mörkt ute nu, så mysigt med lampor i fönsterna.. trots att det bara är jag som är vaken i detta område verkar det som, då kan man säga att jag har det snyggaste fönstret.. hehe. Skulle vilja få upp gardiner i vardagsrummet nu också, får se om man orkar åka till stden i morgon kanske och se vad man hittar. Jag har ju nämligen inte dubbla uppsättningar av så många gardiner. Man vill ju ha lite mörkare nu till hösten, kanske khakigröna eller nåt..

En sportbh och nya dojor ska jag också införskaffa, det är ju skitviktigt om ja ska börja å träna.. man vill ju lixsom ha behagen på plats när man hoppar runt =)



Tyck om min nya t-shirt ja (^^,)


Hasta la Vista







Av mArrA$ - 17 september 2008 17:09

Var till svärfar idag och fikade lite, tittade på lite kort sedan utlandssemestern.. härligt de såg ut och haft det. Man blev lite sugen nu att åka igen. SHoppa loss i basarerna, väskor och klockor och annat skit =)  Fick iallafall lite presenter av dem.. Läppbalsam, handkräm och en tvål av typ Bulgariens egna märke ROSE.. luktar ljuvligt, önskar ni kunde känna lukten genom skärmen. Nicklas fick en Whiskeyflaska.. en flaska whiskey hade visst gått sönder i deras resväskan, gud så ledsen man skulle bli då =S Över flaskan såklart, inte klädderna väl ? ;) Men tur i oturen att det inte var en rödvinsflaska. Sedan så fick jag en lustig grej, han som många andra vet ju att jag är dödens rädd för spindlar, därför köpte han mej en sådan här spindel / insekts uppsugare.. =) Skoj grej, hoppas den fungerar bra. Då går man lite mer säker på avstånd.



Var precis in på byn, Kläddax.. hittade den här fräcka t-shirten på barn-kill avdelningen =)



Nu ska jag iväg, ska spela lite kort, sen så ska vi åka på gympa klockan sju.. bäst att göra sej i ordning och dra nu då!


Av mArrA$ - 17 september 2008 00:34


Satt precis och läste igenom en massa gamla inlägg på lunarstorm, hehe.. de är rätt intressant att se hur man tänkte och vad man gjort i sitt liv. Jag har dock skrivit sedan 2000, det är lääänge =) Man var ju ung som tusan då, besatt av killar och allt som en tonåring tycker om. Förra somaren  ( 2007 ) deremot bestod mest av dans märkte jag, jag dansade fleeeera gånger i veckan.. och jag kommer ihåg den där ruskänslan man hade i bilen på väg hem som om det var i går. Den har infunnit sej några få gånger nu också, nu så njuter jag mest när jag dansar med min pojkvän.. en helt annan känsla, jo men de är det. Dansen gör mej glad, det är bästa jag vet.. mitt största intresse, och jag tror de är viktigt att vi delar det tillsammans jag och Nicke.


Nästa dans: Härnösand 20/9 Jannez-titanix-martinez


Det är så kallt ute nu, bara tanken på att backen snart kommer vara vit och att mina fötter iskalla dygnet runt gör mej så irriterad! =S Tycker inte om Vintern.. sommaren var åter kass och inte alls något varm. Folket här i Jämtland älskar visst vintern, hur ska jag någonsin passa in i deras intressen då jag inte alls tycker om vinteraktiviteter? Jag vill sola, bada och njuta av värmen.. Skoteråkning? Vad e det?.. jag har åkt skoter en gång i mitt liv ( nädå några fler gånger hängde jag väl på ) Och jag skrek och grät eftersom de gick så fort. Det finns nog iga kläder som skulle göra så att jag inte fryser, jag fryser ju jämt?! Är blek och är inte gjord för dessa klimat.. jag borde få en enkelbiljett till Bahamas =)


Den mest fettbildande ingrediensen du kan tillsätta en glassportion är en sked!!

Av mArrA$ - 16 september 2008 20:54

Tjolahopp!

Sitter och fyller i min jäkla krångel vv lista på nätet, hatar det litegrann.. finns inte det man ska fylla i osv.. *grrr* Jag tycker jag äter inet så mycket, men ändå går alla mina points åt.. jag är hungrig nu, ska dricka lite buljong *suck* Men jag ser fram emot att väga mej, för jag sköter mej exemplariskt.. Det gör ju Nicklas också faktiskt.

Ikväll så for jag och hälsade på en vänninna åt nicklas mor.. Vi drack en kopp the, åt en bit morotskaka och spelade Gin Rummy ( Kortspel ).. Marras loosade!? va?? Nä jag fattar ingenting.. =/ 

I morgon ska ja hänga med på aerobic, eller gympa.. You name it, hoppas det är roligt. Isåfall ska ja lösa ett kort där som räcker till jul.. Billigare än att skaffa gymkort typ på Jocks. Jaha, annars är det lungt idag.. Tänkte faktiskt sätta mej framför tv:n en stund och lata mej.. ser ju så sällan på tv. Har inte sett Idol något, så jag vet iiinte vad ni pratar om och vilka dem är =)


*kisses*

 *and*

*Goodbye*


Av mArrA$ - 16 september 2008 15:18

Har vart på läkarstationen idag, det gick väl bra.. pratar av mej lite om vad jag vart med om sista tiden, jag tror det bara är nyttigt. Är inte längre så stressad heller, känner mej rätt lugn.. vad som är jobbigt är ju allt strul med a-kassan och sånt.Sen att jag inte vet något om jobb riktigt ännu, har fått ett nummer som jag faktiskt ska ta och ringa nu... *håll tummarna nu*


Kommer strax...


Skit också, den jag sökte hade gått för dagen, typiskt då!

 jaja, får prova i morgon då.


Nicklas den lilla stackaren har ont i prupphålet! *haha* Han sket för mycket när han var bakis i Söndags.. Fick tillochmed använda sej av Lambinäsdukar idag! hahaha*.. jag bara skrattar ja, =)


    Efter jag var på VC så åkte jag in och köpte en bukett blommor till honom, inte för att han har så ont i skitan då ; ) utan för att jag ÄLSKAR HONOM mest i  hela världen. tre röda rosor, och två oranga gerbera och något fint gräs.. På kortet skrev jag : Till min älskling, för att jag älskar dej så otroligt mycket.  Han blev jätteglad, så rörd.. åhh.. just den reaktionen jag hade väntat mej.

Han hade lagat mat tills jag kom hem dårå, kassler och pasta gratäng, ett recept ur viktväktarboken, guud så gott de var då. Jag är faktiskt proppmätt just nu, magen typ värker lite =S inte bra..


Nu ska ja bara byta om sen ska jag åka till en kompis och hälsa på.. det ska bli trevligt, bara jag hittar dit??!! =) Det ska väl inte vara någon fara hoppas jag.


Hörs sen ikväll! Puss, kram och nyp i stjärten

Av mArrA$ - 15 september 2008 20:29

Grym låt.. =)

Av mArrA$ - 15 september 2008 20:25

Jag lämnar aldrig papper på mitt utedass

Och betalar bussbiljetten med en tusenlapp

Så fort du ser Daniel från idol skrik då ”krulltott!”

Annars tar jag med mig hejaklacken till ditt bröllop

Och när nu hela stället tar en tyst minut

Imiterar jag modem och spelar sinnessjuk

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

Och bygger kö vid toaletten trots att den är ledig

Käkar varmkorv i din klädaffär

Och jag spottar snus på golvet ”vem är ägarn här?”

Irriterar grannen med ett stön som skär

Och jag frågar folk på stan vilket kön dom är


Drar in snor som du hör att jag sväljer

Och lägger eko på allt det du säger

Häftar papper på mitten och piper när jag backar

När hissen är som fullast tryck in alla hissknappar

Försöker välta cyklister med hårfönen

Det lärde jag mig när psykavdelningen sov över


Ref:

Jag flyter i pennans bläck

Paddlar på denna text

Bokstäver är mitt skepp

Vart ska du vända dig?

Jag irriterar hela tiden ända sedan jag kom.


Min gångstil liknar en senil ödla

Går fram och petar dig i ditt porslins öga

Skickar kedjebrev, jag menar skickar brev med kedjor

Och pratar i flera timmar om att Elvis kanske lever

Skriker ut till alla stropparna du ser

”kolla han har korta byxor och han har tupé!”

Stanna bilen låtsas släppa fram dom vid gatan

Vinka fram – gasa – vinka fram – gasa

Kör upp så nära nästa bil du kan

Och slå på helljuset tuta lite grann.(apbeep-beep)

Rabbla upp slumpmässiga tal mitt i din huvudräkning

Eller kanske skicka mig

Utmana någon i battling.

Bugga när det är tryckare

Dansa i otakt

Besvara alla frågor med ”det låter jag va osagt”

Jotack, typen som sjunger med på operan,

Glider fram till *peep* ursäkta är du dopad?

Kör en riverdance på din parkett med nya golfskor

Skiter i de som säger ”säger du det folk tror?”


Ref:


Irriterar folk blir min revange (och vapen)

Inget annat kan bli relevant (helt galet)

Ändå gör jag det med elegans (och saker/sager?)

Som nu inte andra ställde fram (Idag, nä)

Tänk på Fronda när du väljer bransch (jag sa)

Det finns många myror men bara en enda elefant.


Jag-ser-på-världen-att-jag-vill-ha-svärdets-skaft-i-näven-nä-

den-var-så-vass-att-näven-sprack-riddaren-bär-en-mask


Jag bara irriterar, irriterar, irriterar folk

Av mArrA$ - 15 september 2008 16:26

Radio guld, bra kanal med massor av gamla godingar.. den går het här hemma just nu.


Somnade framför tv:n i går fast jag var såå inni ett superbra program, USA:s hårdaste fängelse, där satt det många busar som gjort både det ena och de andra. Försökte hålla mina ögon öppna, men förgäves. Sen vaknade vi bägge två på soffan omkring 02 tiden. Gick då raka vägen till sängen, utan att borsta gaddarna. =) Vaknade av väckaren kring 08, vi skulle ju upp och hämta hans föräldrar på flyget! åhh.. vad jobbigt. men visst det gick ju faktiskt bra och vi kom iväg.


Efter tolv så gick vi ut och promenerade lite, tog en tur förbi Rasturangen där vår vän Jocke jobbar också.. blev serverad lunch, och det kan man ju inte tacka nej till =) Pasta och baconsås och massor med sallad. Annars så har väl vi inte skött oss så exemplariskt i helgen, blev ju en hel del pilsner och annat gött på Lördagen. Men vi motionerade av oss rejält p fredagen ju. På tal om fredagen, när vi var ute och gick stötte vi på tre rätt ovanliga djur! Vi har fotat dem, men de ligger på Nicklas tel så de kommer väl.. Först så höll jag på att kliva på en jättefet larv! Limegrön med stora svarta prickar.. säkert nästan en dm lång. Den var på väg ut i vägen, kröp där.. kunde ha vart hans sista minuter i livet om vi inte var så snälla och kastade den i gräset. =) Sen så såg vi en Hermelin, eller en vessla.. jag vet inte vad det var. En snabb rackare som sprang ner i en trappspringa.. den fick vi tyvärr inget kort på. Sedan vettu Sen Så ser vi en jättestor fågel som sitter på en telefonstolpe, den flyger och sätter sej på vägen, upp igen på en stolpe och bara stirrar på oss.. Vi smyger fram och tar försiktigt up kameran ( mobilen ) den bara tittar på oss, och vi får världens bästa foto. En UV måste det varit. mmm ni ska få se bilderna sen. Fräänt tycker jag..


Nu ska ja ta min cykel och rasta den en sväng.. åka in på byn och posta några saker. Måste bara  blåsa mitt hår torrt efter duschen så jag inte blir förkyld igen. Sen så väntar jag på ett telefonummer jag ska ringa ang jobb.. jag är förväntansfull.


/ Marras

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards