Faaarmor har öppnat * HICK* rökfri krog på Höga berget

Alla inlägg under september 2008

Av mArrA$ - 14 september 2008 22:26

Dagen har gått,  vi har legat framför tv:n mest hela dagen och haft bakismage.. ; ) hehe.. illa som fan alltså. *phu* Sen när vi blev kapabla att köra fick vi lov att åka och lämna tillbaka några filmer vi hyrt på videoteket.. jobbigt värre då. Nu så ska vi nog gå och lägga oss, i morgon har Marras mycket att göra. Ska väl ringa på jobb och lite sådana jobbiga saker. Vi ska också hämta hans far och damen på flyget, de komemr hem från Bulgarien i morgonbitti klockan åtta typ.


Natti natt

Av mArrA$ - 14 september 2008 12:47

Yeeehaaa..

Var på Contryfest här i Dvärsätt i går! Alla djuren var samlade för att ta sej en jävel.. eumm, nä. Vi gick dit vid 19:30 för då serverades maten. Den bestod av en lite annorlunda "tacos" kan man säga, chiliconcarne som vi åt ur gamla konservburkar och Salllad breve. Logen var inredd i gammal westernstil med höbalar och sadlar, lasson och massa annat. Ute på gården var det höbalar runt en levande eld där satt vi till klockan 04 i morse. hade säkert suttit där än om inte något äckel förökte smeka mej på låret, blev inte min man så glad vill jag lova..Så, vi gick hem. Också var det dans till Kentucky´s, de var huuur grymma som helst! Alla var nästan utklädda till Cowboys, indianer, sheriffer och andra gestalter det var till och med en kvinna i korsett och nätstrumpor, hon var skitläcker.. såg ut som ett sådant där ni vet, barluder i western ; ) Lite bökigt att dansa i Boots, men det gick faktiskt bättre än förväntat.. de var dock lite väl hala men. =) Nä summering av kvällen, var länge sen jag hade såå här roligt!


Nu är ja skithungrig!


Här kommer lite finfina bilder


Guldlock

Skål

 Rätt söta är vi ju =)

Jo men visst

Av mArrA$ - 13 september 2008 14:57

Hejsan hoppsan!

Idag är det Lördag.. härligt. Ska på countryfest här i dvärsätt ikväll, på med bootsen och Cowboyhatten ; ) Jag ska ha mina beiga boots, en brun mocka kjol och en armlös väst.. ska bli jätteroligt. Mat mellan klockan 19:00- 21.. ska faktiskt dra precis nu! =)


Hörs sen!!

Av mArrA$ - 12 september 2008 14:17

Nu har jag just ätit sen lunch, det belv grahamsgröt.. jag är så kass på att fixa mat, ingen fantasi liksom. Annars så har jag skött maten jättebra idag hittils. Har gjort en veckosallad nu med vitkål, paprika, rödlök och morötter i vinägerdressing, gött. tagit fram Kycklingfile´gjort en marinad på Thai sweet chili, honung, vitlöksolja och samboelek. Till det ska vi rosta potatis och äta vitlökskräm.


Nu slutar Nicklas om en halvtimma, då ska vi promenera upp till hans mor och skriva ut någe på datorn, sen ska vi promenera hem igen och äta. grilla om vädret håller i sej.. vi har bara grilla en gång i sommar faktiskt. Fick ju en grill som inflyttningspresent av hans far, Må ju använda den lite också.. =)


Längta tills i kväll, dansa dansa.. *proosit* Ja, jag lär ju snörvla i örat på många.. =)

Av mArrA$ - 12 september 2008 09:44

Fredag

Idag började mitt nya hälsosamma liv! Stiger upp vid 9:00 och kokar mej en havregrynsgröt.. blä då, men men. Pressar ett glas juice och tar en hårdmacka med kalkon, nu är Marras mätt! Sen drack jag ett stort glas vatten också.. Vädret är kanon idag, jag ska bara vakna till sen ska ja ut och cykla en sväng. Jag tog faktiskt cykeln in på VC i går.. det blev ju typ 9 km =) Men jag har lite luft i framhjulet märkte jag, eftersom jag inte kan det där med att pumpa däck, så jag får vänta eller se om någon kan hjälpa mej. Eller kan och kan, jag är så rädd att jag ska hä i för mycket luft så det sprängs bara.. thats it.


Ikväll blir det perikles som sagt var i Sandviken. Jag kände faktiskt inte för att åka till Övik heller, weird... men traditioner är väl till för att brytas. Många trevliga bra dansare kommer ju att vara på plats där, men man överlever säkert.. det är mycket bra danser framöver ändå. Nästa helg är det dans i Härnösand på parkaden, Nonstop med Jannez, martinez och Titanix. Kan ju bli skoj.. fundera heller på att åka dit då.


Nä då blir det fem timmars workout ikväll! det bästa är ju att det känns inte ens som motion för det är ju såååå jävla roligt!



Kram så länge!

Av mArrA$ - 11 september 2008 22:17

Ikväll så var vi på viktväktarna inne i stan som planerat.. japp, då vägde man precis samma som jag gjorde förra gången jag gick med =  68.5 kg... skit också. Men nu ska vi fixa detta, från och med i morgon så börjar vårat nya liv.. eumm vad gäller mat och motion då. Mitt egna mål är 60 kg rakt av då, 10 % av min vikt just nu är 62kg. Jag lyckades ju gå ner till 62 kg förra gången jag var med så.. ja, ge mej några veckor nu så ska vi se. Denna gång är man ju inte ensam heller.. kanske går bättre, och allra helst när man lever med en kock ; )


Mannen har precis lagt sej, jag ska dona upp lite i köket och sen ska ja nog lägga mej jag också, inget bra på tv:n är det ju heller.. varför ska man vara vaken.


Det blir ingen dansmara för oss i Övik denna gång iallafall, vi ska på avslutningen på Sandviken istället.. Perikles spelar. Det får räcka då jag inte känner mej pigg på att åka så långt som 28 mil. Fan, första maran jag missar på måååånga år =/ *gråter floder*


Sleep well...

Av mArrA$ - 11 september 2008 11:48

Torsdag

vilken trög vecka tycker jag att det är! Kanske för att jag bara går hemma och inte tycks göra något annat än att städa och laga mat. Hade stora problem att somna i natt, halsen kliade och killade utan bara h-vete! Låg länge och FRÖS gjorde jag, kröp under till Nicklas som snarkade för fulla muggar.. han var så svettig och klibbig, nää tack. Jag låg där och frös istället. Försökte läsa en bok, men det gick inte heller någe bra.. ärsch. Tillslut så må jag ju a somnat ändå.. och vaknar tidigt  --> 8:00 typ var klockan.


Idag ska jag på vårdcentralen klockan två, får se hur det går där..orkar faktiskt inte vara sjukskriven längre, men samtidigt är jag så rädd att hamna i samma situation igen.. men så dum kan jag väl inte  vara. Borde ju ha lärt mej en läxa, inte sant?


Sen i kväll nu ska vi in och väga oss, för nu är jag väl hyfsat pigg.. spännande, jag längtar att få sätta igång med detta! Var fler än jag som hade ångest över att inget satt som det skulle längre.. rätt bra att han också får känna på hur dåligt man faktiskt kan må över att gå upp i vikt.


Blir knappast någon dansmara nu i höst ( Fredag och Lörda ) ..

=( *buuuhuuu* Men alltså åka 28 mil och inte vara kry, det är kanske inte värt de.. får se helt enkelt hur vi gör.Hade velat hälsa på mammi också då vi åker.. men dit vill jag inte heller om jag inte är pigg, lite osmart kanske då hon är så känslig och mottaglig.  


Nu ska ja äta lunch!



Av mArrA$ - 10 september 2008 20:34


Efter maten tog jag och Nicklas och for in till stan, skulle på ÖB och köpa en glasform och lite grejor. Hittade ett par limegröna fransgardiner som passar hur bra som helst vårt kök som vi har lite limefärger i ; ) Sen har vi precis tagit en 30 min promenad, skönt att komma ut i friska luften lite.

JULA hade smygpremiär idag fast de öppnar i morgon, vi blev insläppta där fast man visst skulle ha en speciell biljett för att få komma in innan rätta premiären i morgon ( tack vare att Nicklas visst känner allt och alla ) Det var såååå mycket folk och vi var direkt inte ute efter något så, vi letade upp smörgåstårtan lite snabbt och tog en flaska vatten ( gratis ) och gick ut =) Sprang in på rusta och köpte en elchocksflugsmällare, nu jäklar ska de få de små kräken, katterna verkar ju odugliga vad gäller flugjakt! Nä vi har så mycket småflugor som komemr in när vi öppnar ett fönster eller nåt. Vet inte om det beror på att vi bor vid vattnet eller va de är.


Nu så ska vi se på en film innan det är dags att sussilussakuddenussen.. och Nicklas, jag hoppas du är vaken i natt nu ; ) hehe... You know what I mean darling!


So long.. Förressten!! här kommer bilderna på lägenheten våran.. allt utom hallen och det tredje rummet eftersom det inte är riktigt klart ännu då. Men nu syns ju inte de snygga gardinerna på köksbilden heller..  lovar att de blev skitsnyggt =)


 

Vardagsrummet

vardagsrummet

Vardagsrummet

Våra nya ljusstakar i hörnet på vinstället

Sovrummet

Sovrummet

Köket

Köket

Och badrummet


Knäpper på resten när det är stadat och klatt.. håll till godo.


Kram och Adjööö..

[ Öga mot öga ]

Frågan är ställd..

passar jag bättre som blond eller mörk?
 Blondin
 Brunett

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Det förflutna

RSS

hur många är ni?

Marras Gästbok! ( ^^, )

Musik

MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards